ریمک نِورا پیش از این با ثبت رکوردهای شگفت انگیز در زمینه شتاب گیری، بارها پتانسیلهای خود را به رخ کشیده است. حالا کمپانی نوپای ریمک نسخهای جدید از این ابر خودروی الکتریکی را با پسوند R در همایش خودرویی مونتهری معرفی کرده؛ این نسخه آمده تا ثابت کند که نورا علاوه بر مسیر مستقیم، در مسیرهای پر پیچ و خم و پیست نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
مشخصات فنی ریمک نورا R
قدرت پیشرانه در نورا R از ۱۸۸۹ اسب بخار در حالت استاندارد، به ۱۹۸۹ اسب بخار افزایش یافته است. در مقابل، ظرفیت باتری از ۱۲۰ به ۱۰۸ کیلووات ساعتی تنزل پیدا کرده تا وزن خودرو کاهش یابد. این تغییر باعث شده وزن نورا R در مقایسه با مدل استاندارد ۳۵ کیلوگرم پایینتر باشد. نتیجه اینکه شتاب این نسخه چند دهم ثانیه بهتر شده است، البته شتابهای فراتر از صفر تا صد.
علیرغم استفاده از تایرهای میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ به جای پایلوت اسپورت ۴ اس، زمان شتاب ۰ تا ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر بر ساعت همچنان ۱.۷۴ ثانیه و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱.۸۱ ثانیه است. اما از این نقطه به بعد، ریمک نورا R برتری خود را نشان میدهد. زمان شتاب گیری ۰ تا ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۴.۴۲ به ۴.۳۸ ثانیه کاهش یافته است. صفر تا ۱۸۶ مایل یا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه نیز به جای ۹.۲۲ ثانیه، ۸.۶۶ ثانیه زمان میبرد.
حداکثر سرعت این نسخه از نورا به طور پیشفرض در ۲۱۷ مایل یا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با این حال در رویدادهای سرعت ریمک میتواند با رفع محدودیت، دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۶ مایل یا ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت را برای نورا R فعال کند.
هرچند نسخه R در شتاب گیری های بالا تنها چند دهم و صدم ثانیه سریعتر است، ولی این ویژگی احتمالاً در شرایط واقعی خیلی ملموس نخواهد بود. به گفته ریمک برتری نسخه R زمانی که نیاز به ترمزهای شدید یا تغییر جهتهای ناگهانی باشد، بیشتر به چشم خواهد آمد.
بر اساس دادههای رسمی، ریمک نورا R در قسمت هندلینگ از پیست ناردو ۳.۸ ثانیه از مدل استاندارد سریعتر است. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم پیست هندلینگ ناردو ۳.۸ مایل طول دارد. بنابراین، نورا R به ازای هر مایل یک ثانیه سریعتر است. اگر این منطق در پیست نور برگ رینگ هم برقرار باشد، نورا R قطعاً میتواند رکوردی زیر ۷ دقیقه ثبت کند و حتی میتواند به رقابت با رکوردداران اصلی نیز بپردازد.
نورا R، پاسخی به سلیقه مشتریان ریمک
میت ریمک بنیانگذار و مدیرعامل ریمک گفته: «وقتی ما نورا را توسعه دادیم، یکی از اهداف مهم این بود که خودرویی گرند تورر تولید کنیم، یعنی باید مطمئن میشدیم که این مدل از لحاظ فاکتورهایی مثل جادار بودن، راحتی هیجان و قیمت توازن دارد. اما ما به طور مداوم بر اساس خواستههای مشتریان تنظیماتی انجام میدهیم و بسیاری از آنها به دنبال خودرویی بودند که توانایی عبور از پیچ نورا را به شدت برجسته تر کند.»
با معرفی نورا R، ریمک یک بار دیگر استانداردهای جدیدی را در دنیای هایپر کارهای الکتریکی تعریف کرده است. این خودرو نه تنها قدرت و شتاب بینظیری دارد، بلکه اکنون با هندلینگ ارتقا یافته، میتواند در پیچها نیز عملکردی کمنظیر از خود به نمایش بگذارد.
قیمت و تیراژ تولید
تولید ریمک نورا R به ۴۰ دستگاه محدود شده و احتمال مشاهده آن از نزدیک، بسیار کمتر خواهد بود! به همین دلیل قیمت این نسخه بالاتر بوده و خرید آن نیازمند بودجهای ۲.۳ میلیون یورویی (معادل ۲.۵۳ میلیون دلار یا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان) است. شاید بدانید نورای استاندارد حدود ۲ میلیون یورو (۲.۲ میلیون دلار) قیمت دارد.
source