Kalmar Automotive هیچ اشاره‌ای به پورشه در اعلامیه مربوط به خودروی سبزی که می‌بینید نمی‌کند. اما برای ارتباط دادن این دو نیازی به حدس‌های بزرگ نیست. حالت ایستاده، سقف شیب‌دار، بال بزرگ و تخت عقب و سپس نام کالمار 9×9 ادعا می‌کند که این اولین هایپرکار رترو جهان است و به وضوح از پورشه 959 الهام گرفته است.

این‌که آیا می‌تواند به نام خود وفادار باشد یا نه، جای بحث دارد. Kalmar Automotive سابقه‌ای در مسابقات دارد. طی چند سال اخیر، 9×9 را روی خودروهای مسابقه‌ای Porsche خود در لمان به نمایش گذاشته و این شرکت مستقر در دانمارک همچنین خط تولید 7-97 را دارد که بر اساس 911 کلاسیک است. تمام این تجربه‌ها در 9×9 به کار رفته‌اند که طی چند سال توسعه یافته و در نمایشگاه The Quail در هفته خودروی مونته‌ری به جهان معرفی شده است.

Kalmar Automotive به قیمت یا تولید اشاره‌ای نمی‌کند، اما امیدوار است که تحویل خودروها به مشتریان را در ژوئیه 2025 آغاز کند.

مشخصات فنی کالمار 9×9

اگر می‌خواهید یک هایپرکار رترو با شباهت‌هایی به 959 بسازید، قرار دادن یک پیشرانه 930 اسب‌بخاری فلت شش توربوشارژ در عقب شروع خوبی است. این پیشرانه 3.8 لیتری قدرت را از طریق یک گیربکس دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

اگر این قدرت بیش از حد به نظر می‌رسد، نسخه 9×9 Sport با 650 اسب‌بخار و یک گیربکس دستی هفت سرعته انتخاب خوبی است. یا می‌توانید نسخه 9×9 Leichtbau را انتخاب کنید که یک نسخه سبک وزن با گیربکس دستی شش سرعته و یک پیشرانه 4.0 لیتری تنفس طبیعی است که تنها چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. قدرت در این سطح ذکر نشده، اما Kalmar می‌گوید Leichtbau وزنش 1250 کیلوگرم است.

صرف‌نظر از قدرت، تمام مدل‌های 9×9 دارای بدنه کامل از فیبر کربن هستند که بر روی یک سیستم تعلیق دو جناقی پوش‌راد سفارشی با کمک‌فنرهای تطبیقی و فرمان چرخ‌های عقب قرار گرفته است. این خودرو دارای کالیپرهای ترمز تیتانیومی چاپ سه‌بعدی با دیسک‌های سرامیکی است که پشت چرخ‌های منیزیمی قرار گرفته‌اند. توجه قابل‌توجهی به آیرودینامیک معطوف شده است تا تعادلی خوب بین سبک رترو و نیروی پایین کافی برای چسبیدن به پیست ایجاد شود.

مشخصات کابین کالمار 9×9

داخل خودرو، فقط برای دو نفر جا وجود دارد و چیز دیگری ندارد. ماموریت اصلی 9×9 ایجاد تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی است، بنابراین هیچ سیستم اطلاعات و سرگرمی یا حتی رادیویی ندارد. اما صفحه نمایش LCD برای نمایشگر راننده وجود دارد و یک رول‌کیج پنهان در کابین تعبیه شده است. کنترل‌های پایداری و کشش نیز وجود دارند. که یعنی این تجربه کاملاً آنالوگ نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir