تست دوام و استحکام دو خودروی تسلا سایبرتراک و فورد F-150 نشان می‌دهد وانت پیکاپ فورد عملکرد بهتری دارد.


چند هفته قبل بود که یکی از یوتیوبرهای فعال در حوزه خودرو با نام WhistlinDiesel یکی از تست‌های معروف شکنجه خود را روی تسلا سایبرتراک و فورد F-150 بنزینی انجام داد. در آن تست فریم پشتی سایبرتراک پس از جدا شدن قلاب بکسل آسیب دید هرچند باید منصفانه گفت که وانت برقی تسلا در تست‌های دیگر عملکرد بهتری نسبت به فورد داشته است. استفاده از چنین ساختاری در سایبرتراک را می‌توان یک ریسک ایمنی دانست مخصوصاً اینکه تسلا از کامپوزیت آلومینیوم برای ساختار یونی بادی سایبرتراک استفاده کرده درحالی‌که فورد F-150 از جمله نسخه برقی لایتنینگ، برای فریم‌های سنتی خود فولاد ثابت شده را انتخاب کرده است. با توجه به همین موضوع برخی خریداران احتمالاً سایبرتراک را انتخاب نمی‌کنند و می‌گویند زمانی که یک بلوک سیمانی بزرگ در تست قبلی روی بکسل سایبرتراک قرار گرفت، این قطعه ضعف خود را نشان داد.

اکستریم VX اکستریم VX

این یوتیوبر دوباره با یک ویدئوی دیگر بازگشته و می‌خواهد ثابت کند قلاب بکسل F-150 از استحکام کافی برخوردار است. او چندین بار بلوک‌های سیمانی را از فاصله مناسب روی قلاب بکسل این وانت پرطرفدار می‌اندازد. او می‌گوید بلوک‌های سیمانی را ۱۰۰ بار روی قلاب بکسل می‌اندازد هرچند این کار را پس از ۴۰ بار متوقف می‌کند. باید دانست قلاب بکسل و فریم آن نمی‌شکنند هرچند فریم کمی خم می‌شود. واضح است که هیچ‌یک از مالکان چنین کاری را در یک روز کاری عادی انجام نمی‌دهند اما دیدن جدا شدن قلاب بکسل سایبرتراک ۱۰۰ هزار دلاری در چنین شرایطی جالب است.

این یوتیوبر همچنین ادعا می‌کند تصویری از یک سایبرتراک دیگر را دریافت کرده که در آن قلاب بکسل خودرو جدا شده است. ظاهراً این خودرو حین یدک کشی در بزرگراه با یک دست‌انداز برخورد کرده و بخش پشتی خودرو از بین رفته است. باید دانست در حال حاضر هیچ‌کدام از این تصاویر به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند. او همچنین مدعی شده سایبرتراک آسیب دیده در مرکز سرویس تسلا بوده و مکرراً تلاش داشته با مدیران این خودروساز تماس بگیرد تا پاسخی رسمی درباره تست‌های خود دریافت کند اما آن‌ها پاسخی نداده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰۷ رای

source

توسط autokhabari.ir