گزارشهای نشان میدهد که هزینه تعمیر خودروهای برقی در ایالاتمتحده ۲۰ درصد بیشتر از هزینه تعمیر نمونههای درونسوز بوده است.
همه بهخوبی میدانیم که آمار فروش خودروهای برقی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و همچنان هم روبه بالا حرکت میکند؛ اما با وجود این تصاعد، شمار تصادف با خودروهای باتریالکتریک هم در کشور آمریکا افزایش پیدا کرده است. همین مسئله نیاز به تعمیر را افزایش میدهد. دادهها نشان میدهد که تعمیرات یادشده برای محصولات برقی و باتریالکتریکها گرانتر تمام میشود!
مطالب مرتبط:
مطالعات نشان میدهد که هزینه تعمیرات آسیبهای جبرانپذیر خودروهای باتری-الکتریکی در آمریکا و کانادا بهترتیب ۲.۵ و ۳.۹۵ درصد افزایش یافته است. رسانه محقق مینویسد که هزینه متوسط تعمیرات خودروهای برقی در ایالاتمتحده و کانادا بهترتیب برابر ۵,۷۵۳ و ۶,۵۳۴ دلار اندازهگیری شده بود که در مقایسه با رقم یادشده برای خودروهای درونسوز بیشتر است. ظاهرا همتاهای بنزینی بهطور متوسط حدود ۴,۸۰۰ دلار هزینه نیاز دارند؛ بنابراین با یک تقسیم ساده میتوان دریافت که هزینه تعمیرات خودروهای برقی ۲۰ درصد بیشتر از همتایان بنزینیشان است.
اگر بخواهیم دقیقتر به این مسئله نگاه کنیم و مدلهای خاص را بررسی کنیم، میتوانیم یکی از پرفروشترین محصولات تسلا، مدل ۳، را در نظر بگیریم که مسئولیت نیمی از این آمار را دوش میکشد. مشخصا این مسئله بیانکننده ضعف خودروی تسلا نیست و مهمترین دلیل، تعداد بالای آن به شمار میرود.
آمارها نشان میدهند که هزینه تعمیرات نهتنها برای خودروهای برقی بلکه برای خودروهای پلاگین هیبریدی هم افزایشی ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرده است؛ درحالیکه نسخههای تمام هیبریدی نرخی نزدیک به خودروهای تمام درونسوز دارند.