با گذشت نزدیک به یک سال از معرفی نسل جدید اشکودا سوپرب در دو فرم سدان و استیشن، اکنون این خودرو در اکثر کشورهای اروپا قابل خریداری است. اما نماینده اشکودا در بریتانیا، تصمیم دارد با معرفی یک نسخه ویژه از نسل قبلی سوپرب، یک وداع به یادماندنی با این خودرو برگزار کند.

اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن (Sleeper Edition) با همکاری تیونر اهل بریتانیا به نام RE پرفورمنس (RE Performance) شکل گرفته است. این شرکت از سال‌ها پیش به تقویت محصولات اشکودا مشغول بوده است، تا جایی که توانست با نمونه تقویت شده از اوکتاویا با 600 اسب‌بخار قدرت، رکورد سرعت 365 کیلومتر برساعت را در دریاچه نمک بونویل به ثبت برساند.

معرفی اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن

مشخصات ظاهری اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن

البته اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن که براساس تریم لوکس Laurin & Klement شکل گرفته است، در نمای ظاهری با نمونه استاندارد تفاوتی ندارد. حتی رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 235/40 ساخت یوکوهاما را در این مدل هم می‌توان مشاهده کرد. در فضای کابین هم با تغییر خاصی روبرو نیستیم.

مشخصات فنی اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن

اما ویژگی اصلی این استیشن واگن هیجان انگیز را باید در زیر کاپوت جستجو کرد، جایی که پیشرانه 2 لیتری TSI به توربوشارژ Garrett Powermax، اینترکولر نیرومند، مسیرهای جدید ورودی و خروجی هوا و سیستم انژکتور جدید مجهز شده است. در نتیجه این تغییرات، خروجی پیشرانه از 280 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور به 476 اسب‌بخار قدرت و 662 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. توجه داشته باشید که خروجی پیشرانه آئودی RS 4 آوانت و ب‌ام‌و M3 تورینگ به ترتیب 450 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور و 510 اسب‌بخار نیرو و 650 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است.

کاهش 50 میلی‌متری ارتفاع خودرو و ترمزهای ساخت AP Racing با کالیپرهای شش پیستون، از دیگر ویژگی‌های فنی اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن به شمار می‌آید. از هرگونه تغییر احتمالی در گیربکس 7 سرعته DSG یا سامانه چهار چرخ محرک، اطلاعی در دسترس نیست.

معرفی اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن

متاسفانه اشکودا سوپرب اسلیپر ادیشن فقط به عنوان یک خودروی تک-ساخت و منحصربه‌فرد، در اختیار نماینده اشکودا در بریتانیا باقی می‌ماند. بنابراین علاقمندان از امکان خریداری این گرگ در لباس میش، محروم شده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir