بازگشت لندروور دیفندر کلاسیک

لندروور با عرضه یک نسخه جدید از دیفندر کلاسیک ثابت کرد که در سال ۲۰۲۴ هم نمی‌خواهد از این شاسی بلند محبوب و پرطرفدار دست بکشد. این نسخه که به موتور قدرتمند V8 مجهز است، در حقیقت بازسازی و ارتقای کارخانه‌‌ای از مدل‌های تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. طبق انتظار فرایندهای مربوطه اصلاً ارزان نبوده و علاقه‌مندان باید خود را برای پرداخت رقمی بسیار بالا آماده کنند.

یک بازسازی دقیق و مهندسی شده

نسخه V8 از دیفندر توسط شاخه «لندروور کلاسیک» در بریتانیا به صورت دستی بازسازی می‌شود. این خودرو در دو نسخه سه درب (۹۰) و پنج درب (۱۱۰) عرضه می‌شود. علاوه بر شاخه لندرور کلاسیک، مهندسان بخش «Works Bespoke» لندرور نیز در این پروژه سهیم هستند. اعضای این بخش وظیفه دارند خودروهای لازم را با دقت از بین نمونه‌های موجود انتخاب کنند. پس از انتخاب خودرو نوبت به تعویض موتور می‌رسد. در این مرحله موتور اصلی جای خود را به یک موتور ۵ لیتری V8 می‌دهد. این موتور تنفس طبیعی ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بازگشت باشکوه لندروور دیفندر کلاسیک ؛ شاسی بلند معروف انگلیسی با موتور V8 قدرتمند احیا شد

قطعات مدرن در قالب بدنه‌ای کلاسیک

لندروور برای اینکه دیفندر کلاسیک با زمان عرضه همگام باشد، از تکنولوژی‌های مدرنی مانند ضربه‌ گیرهای Bilstein، فنرهای Eibach و میله‌های ضد واژگونی استفاده کرده است. ترمزهای چهار پیستونه از برند Alcon در جلو به دیسک‌های ۳۳۵ میلیمتری و در عقب به دیسک‌های ۳۰۰ مجهز هستند. در داخل کابین، یک نمایشگر لمسی کوچک ۳.۵ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای و رادیوی دیجیتال نصب شده؛ البته لندرور سعی کرده طراحی داشبورد تا حد امکان به سبک کلاسیک و نسخه اصلی وفادار باقی بماند.

کابین لندروور

گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع

لندروور برای این دیفندر کلاسیک امکانات سفارشی‌ سازی زیادی را در نظر گرفته است. از چادر سقفی با دسترسی به وسیله نردبان گرفته تا تبدیل قسمت عقب کابین به یک فضای زندگی راحت. در داخل خودرو، تقریبا همه چیز با چرم پوشیده شده و مشتریان می‌توانند آن را در پنج رنگ یا هشت ترکیب دو رنگ سفارش دهند. در صورت انتخاب از لیست آپشن‌ ها، صندلی‌های برند ریکارو جای صندلی‌های استاندارد جلو را می‌گیرند.

نسخه V8 لندروور دیفندر

چرا لندروور دیفندر کلاسیک را از نو نمی‌سازد؟

دلیل اینکه لندروور به جای تولید یک دیفندر کلاسیک کاملاً نو، به بازسازی مدل‌های قدیمی روی آورده، به هزینه‌های بسیار زیاد و دشواری در کسب استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی اتحادیه اروپا مربوط می‌شود. شاید بدانید آخرین مدل از دیفندر کلاسیک در ژانویه ۲۰۱۶ از خط تولید خارج شد.

بازسازی لندروور دیفندر کلاسیک

 قیمتی باورنکردنی

با وجود تمامی جذابیت‌های این خودرو، یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن چیزی نیست جز قیمت. لندروور برای مدل پایه ۹۰ سه درب مبلغی قیمتی برابر با ۱۹۰,۰۰۰ پوند (معادل حدود ۲۵۱,۳۰۰ دلار یا ۱۵ میلیارد تومان) تعیین کرده است. مدل پنج درب یا همان ۱۱۰ هم در نسخه پنج نفره ۱۹۹,۰۰۰ پوند (معادل ۲۶۳,۲۰۰ دلار یا ۱۵.۷۵ میلیارد تومان) و در نسخه هفت نفره ۲۰۴,۰۰۰ پوند (معادل ۲۷۰,۰۰۰ دلار یا ۱۶.۲ میلیارد تومان) قیمت دارد. این ارقام بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده (۲۰ درصد در بریتانیا) هستند.

source

توسط autokhabari.ir