هیوندای اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی، تعداد خودروهای هیبریدی در سبد محصولات خود را دو برابر خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

آمار فروش خودروهای الکتریکی آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفته است و به همین دلیل، هیوندای استراتژی خود را تغییر خواهد داد. این شرکت کره‌ای اعلام کرده است که قصد دارد طیف خودروهای هیبریدی خود را دو برابر کرده و از هفت مدل به چهارده مدل افزایش دهد. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، در سراسر جهان ۵.۵۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند که افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به فروش این شرکت در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. بااین‌حال، هیوندای نگفته است که تا چه زمانی خانوادهٔ محصولات هیبریدی خود را دو برابر خواهد کرد. البته می‌دانیم که این استراتژی جدید بیشتر بر گسترش مدل‌های هیبریدی در بازار آمریکای شمالی تمرکز خواهد داشت.

«جاهون چانگ» رئیس و مدیرعامل هیوندای در این رابطه گفته است:

اخیراً نرخ تبدیل خودروهای درون‌سوز به الکتریکی کاهش پیدا کرده است. درنتیجه، تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حال افزایش است و هیبریدی‌ها بجای اینکه جایگزینی برای خودروهای درون‌سوز باشند، در حال تبدیل شدن به گزینهٔ اصلی بازار هستند. این تصمیم همسو با رقبایی مثل فورد، جنرال موتورز و تویوتا گرفته شده است

علاوه بر این، هیوندای قصد دارد خودروهای الکتریکی ژنراتوری (مجهز به پیشرانهٔ درون‌سوز فقط برای شارژ باطری‌ها و افزایش شعاع حرکتی) را هم در بازارهای آمریکای شمالی و چین معرفی کند. این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۶، خودروهای الکتریکی ژنراتوری جدیدی را در بازارهای مذکور عرضه خواهد کرد.

اما در حالی هیوندای هم‌اکنون به دنبال تغییر استراتژی خود است که تویوتا مدت‌ها است روی خودروهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کرده و معتقد است خودروهای الکتریکی تنها انتخاب برای آینده نخواهند بود. با کاهش فروش خودروهای الکتریکی، غیر از هیوندای، استراتژی بسیاری از دیگر خودروسازان هم در حال تغییر است. به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز که در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد به‌منظور حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی، روی مدل‌های هیبریدی سرمایه‌گذاری نخواهد کرد، اخیراً در برنامه‌های خود تجدیدنظر کرده و قصد عرضهٔ مدل‌های پلاگین‌هیبریدی را دارد. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی هیوندای در نیمهٔ نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش از ۱۴۴,۴۳۰ دستگاه به تنها ۱۰۴,۳۱۵ دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

توسط autokhabari.ir