برند زیکر (Zeekr) در سال 2021 و توسط جیلی با هدف ساخت خودروهای برقی نسبتا گران‌قیمت تاسیس شد. این برند در حال حاضر، 5 محصول با اسامی 001، 007، 009، X و میکس را تولید می­‌کند. اکنون ششمین محصول این برند با نام 7X هم معرفی شده است.

زیکر 7X در جریان نمایشگاه چنگدو به معرض نمایش درمی‌آید. این رویداد از 30 آگوست شروع بکار می‌کند.

کابین و امکانات زیکر 7X

در اوایل تابستان امسال، تصاویری از بدنه زیکر 7X در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و حالا، تصاویر فضای داخلی و همچنین اطلاعات مربوط به فناوری‌های این خودرو منتشر شده است.

کابین زیکر 7X با دو نمایشگر دیجیتال مجزا و کنسول میانی با اختلاف سطح، به سایر محصولات این برند شباهت دارد. فرمان سه شاخه، دو شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سقف شیشه‌ای، دریچه تهویه در بالای نمایشگر و تعدادی دکمه فیزیکی، از دیگر ویژگی‌های این بخش به شمار می‌آید.

سرنشینان عقب هم به کمک یک نمایشگر به تنظیمات موسیقی، تهویه و سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها دسترسی دارند. یک میز تاشو هم در پشتی صندلی سرنشین جلو نصب شده است.

طراحی زیکر 7X

شباهت چراغ‌های جلو، آینه­‌های جانبی و چراغ‌های سرتاسری عقب زیکر 7X به محصول دیگر این برند یعنی 007 قابل تشخیص است. بنابر سفارش خریدار، یک پنل نورانی در قسمت جلوی بدنه برای فعال‌سازی چراغ خوشامدگویی هم قابل سفارش است.

دستگیره­‌های مخفی‌شونده، فلاپ­‌های فعال در سپر جلو، نام Zeekr در پایین شیشه عقب و حسگر لیدار روی بدنه، از دیگر ویژگی‌های ظاهری زیکر 7X به شمار می­‌آید.

ابعاد بدنه زیکر 7X در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.825، 1.93، 1.656 و 2.925 متر اعلام شده است.

مشخصات فنی زیکر 7X

همچون 007، زیکر 7X هم براساس ساختار 800 ولتی و پلتفرم PMA2+ برگرفته از سازه SEA گروه جیلی طراحی شده است و از فناوری‌های مشترک با این خودروی سدان همچون تعلیق بادی (سفارشی) بهره‌­مند شده باشد. در واقع 7X را می­‌توان همتای قدبلند زیکر 007 به‌شمار آورد.

زیکر 7X در دو نسخه تولید می‌شود. مدل پایه به یک موتور برقی با 422 اسب‌بخار قدرت روی محور عقب مجهز شده است. اما نسخه گران‌تر، دو موتور برقی با مجموع 646 اسب­بخار قدرت را به همراه دارد. اگر مجموعه باتری این خودرو با زیکر 007 مشترک باشد، می‌توان انتظار داشت که خریدار زیکر 7X بتواند یکی از دو مجموعه با ظرفیت 75 یا 100 کیلووات ساعت را برای این خودرو سفارش بدهد، که برد حرکتی 616 تا 870 کیلومتر (بر مبنای CLTC) را ارائه می‌­­دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir