واردات نسخه هیبرید کیا K8 به ایران

شرکت کوشا خودرو، به عنوان واردکننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات کیا در ایران شناخته می‌شود. کوشا خودرو جزء اولین شرکت‌هایی بود که دور جدید واردات خودرو، اقدام به ثبت سفارش و ترخیص خودروهای وارداتی خود کرد. اکنون این شرکت قصد دارد سدان لوکس کیا را با نام K8 و با پیشرانه هیبرید عرضه کند. اکنون کاتالوگ کیا K8 هیبرید نیز در دسترس است:

کاتالوگ کیا K8 هیبریدی وارداتی (PDF)

مشخصات فنی کیا K8 هیبرید وارداتی

کیا K8 هیبرید از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژی بهره‌مند شده که 180 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. 

نسخه هیبریدی کیا K8 تنها 6.1 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف دارد. براساس اعلام کیا، سیستم تعلیق K8 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک بوده که به لطف افزایش استفاده از مواد عایق صدا، کاهش سروصدا و لرزش را به ارمغان می‌­آورد.

کابین و امکانات کیا K8 هیبرید وارداتی

کیا K8 نه تنها در طراحی بدنه، که در فضای داخلی هم نسبت به کادنزا بسیار متحول شده است. یکی از فناوری‌­های جالب بکارگرفته شده در کابین این مدل را می­‌توان عملکرد «پشتیبانی هوشمند» دانست که با انتخاب حالت رانندگی اسپرت یا عبور از سرعت 130 کیلومتر برساعت فعال می‌شود و ضمن کاهش ارتفاع نشیمنگاه، سفتی لبه‌­های جانبی را افزایش می‌­دهد.

طرح فرمان کیا K8 تغییر کرده و در دو سوی آن کنترل عملکردهای مختلف خودرو نصب شده بنابراین راننده در هنگام اعمال فرامین مختلف، نیاز چندانی به جدا کردن کامل دستان خود از فرمان نخواهد داشت.

تریم چوبی داشبورد، روکش چرم ناپا با طرح دوخت لوزی‌شکل روی صندلی‌ها و پوشش داخلی درها، نورپردازی در نقاطی از داشبورد و دستگیره درها از دیگر موارد قابل اشاره در کابین کیا K8 بوده که البته این مورد آخر به عنوان آپشن ارائه خواهد شد.

طبق اطلاعات موجود از سوی کوشا خودرو و کاتالوگ رسمی کیا K8 هیبرید، این محصول با امکانات و تجهیزات زیر عرضه می‌شود:

. کروزکنترل هوشمند
. سیستم کمکی جلوگیری از برخورد در نقطه کور
. هشدار وجود عابرپیاده، دوچرخه سوار و …
. سیسنم کمکی رانندگی بین خطوط
. کمکی راننده در بزرگراه
. دستیار پارک از راه دور
. استارت موتور دکمه‌ای
. نمایشگر 12.3 اینچی
. دوربین عقب
. تهویه خودکار
. سنسور پارک جلو و عقب
. هشدار سرنشین عقب
. سانروف پانوراما
. گرمکن صندلی‌ها
. شارژر وایرلس
. سنسور باران
. نمایشگر نقطه کور
. صندوق برقی
. نمای 360 درجه از راه دور
. و …

طراحی بدنه کیا K8 هیبرید وارداتی

در نمای جلویی نسخه جدیدی از زبان بصری «بینی ببری» را می‌بینیم که این‌بار بدون فریم در نظر گرفته شده است. استفاده از ساختار لوزی-الماسی در قسمت توری جلوه‌ای بسیار چشم‌گیر به آن بخشیده است. به ویژه آن‌که چراغ‌های باریک در دو طرف هماهنگی معناداری با اضلاع درون جلوپنجره و راهنما مه‌شکن‌های پایینی دارند.

کیا می‌گوید شخصیت K8 جدید برگرفته از قایق‌های تفریحی آب‌های آرام است. طراحی مدرن و جسورانه این خودرو در قسمت عقب با چراغ‌های LED که به طرفین کشیده شده، ادامه یافته است.

کیا K8 مدل 2022

رونمایی K8 هیبرید در نمایشگاه ژنو 2023

کیا K8، اولین محصول کیاموتورز با لوگوی جدید است که تولید آن از سال 2021 ولی با مدل 2022 شروع شد. این سدان زیبا و چشم‌گیر، در واقع آمده تا جانشین کادنزا در بازار آمریکا باشد.

کیا K8 قبلا با موتور 3.5 لیتری عرضه شده، اما در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 با موتور هیبرید رونمایی شده است. پیشرانه هیبریدی آن از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی 59 اسب‌بخاری تشکیل شده است. خروجی موتور بنزینی آن نیز به 180 اسب‌بخار قدرت می‌رسد که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ویژگی‌های آن نیز عبارتند از سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای، نمایشگر 12.3 اینچی و … .


فروش کیا K8 هیبرید در ایران

آخرین اخبار شرکت کوشا خودرو، شامل شرایط فروش محصولات کیا، پیش فروش خودروهای کیا در ایران و نحوه ثبت نام ماشین کیا را در مقاله شرایط فروش کوشا خودرو مشاهده کنید.

source

توسط autokhabari.ir