اگر از طرفداران و علاقه‌مندان خودروهای کره‌ای باشید، احتمالا با کمپانی هیوندای آشنایی خواهید داشت. این شرکت در طول این سال‌ها محصولات بسیاری را به بازار عرضه کرده و توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کرد. اکنون نیز بالاخره تصمیم گرفت که پس از عرضه هیوندای آیونیک 7 در دو سال گذشته از مدل جدیدی در این خط تولید رونمایی کند‌.

این مدل که هیوندای آیونیک 9 نام دارد، در اصل با پلتفرم هیوندای آیونیک ۷ و در ایالات متحده ساخته خواهد شد. این مدل در سال 2021 معرفی شده بود و توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. حالا درست قبل از اینکه خودرو به صورت رسمی رونمایی شود مشخصات بسیاری از آن منتشر شده است. بیایید در ادامه به بررسی مشخصات این مدل بپردازیم و هر آنچه که از هیوندای آیونیک ۹ انتظار داریم را بخوانیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

هر چیزی که از هیوندای آیونیک ۹ ۲۰۲۵ انتظار داریم

هیوندای اخیرا درباره برنامه‌های آینده خود برای تولید محصولات مختلف صحبت کرد و اشاره کرد که در آینده بیشتر روی بهبود تولید خودروهای هیبریدی تمرکز می‌شود. این کمپانی قصد دارد تعداد محصولات هیبریدی خود را طی سال‌های آینده از ۷ دستگاه به ۱۴ دستگاه برساند.

هیوندای در این چند سال روی پلتفرم E-GMP کار می‌کرده، این احتمال نیز وجود دارد که آیونیک ۹ از عناصر جدید استفاده کند و با همین پلتفرم ساخته شود. این کمپانی کره‌ای سعی کرد که در هنگام تولید محصولاتی مانند هیوندای آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 تغییرات زیادی در مهندسی خود اعمال کند با این وجود این سه خودرو مشابه یکدیگر طراحی شدند و فرق چندانی ندارند.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

دقیقا همین امر می‌تواند برای آیونیک ۹ نیز رخ دهد. تا به اینجا گفته شده است که قرار است با یک شاسی بلند بزرگ با سیستم تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های عقب متحرک روبرو باشیم که می‌تواند برد بسیار زیادی تولید کرده و با توان ۲۰۰ کیلووات به سرعت و با سیستم فست شارژ، شارژ شود.

مشخصات ظاهری

البته در تصاویر جاسوسی که پیش‌تر از این خودرو منتشر شده بودند مشخص شد که هیوندای آیونیک ۹ اندازه‌ای برابر با کیا EV9 دارد. اما کاملا واضح است که محصول جدید هیوندای با زبان طراحی مورد انتظار این شرکت ساخته می‌شود.

حتی در زیر پوشش نیز می‌توان متوجه شد که چراغ‌های ال‌ای‌دی و سایر چراغ‌های دی لایت درست مانند Kona EV حضور دارند. در کابین می‌بینیم که داشبورد به تبلت بزرگی مجهز شده و دکمه‌های فیزیکی فراوانی نیز به چشم می‌خورند.

حذف درب‌های متقارن یا به اصطلاح درب‌های خودکشی یا سوساید

اگرچه کانسپت هیوندای آیونیک ۷ به درهای متقارن مجهز شده بود، ولی شایعه شده است که مدل جدیدتر یعنی هیوندای آیونیک ۹ از این درها پشتیبانی نمی‌کند. اما این احتمال نیز وجود دارد که نسخه نهایی کاملا متفاوت بوده و با همین طراحی قبلی ساخته و به بازار عرضه شود. این تمام چیزی است که ما از شاسی بلند سه ردیفه تمام الکتریک هیوندای شنیده و انتظار داریم.

این مطلب را نیز بخوانید: همکاری هیوندای و کیا برای افزایش برد خودروهای برقی

خودروهای هیبریدی گاهی وقت‌ها با ترمز احیا کننده هوشمند و سیستم V2L عرضه می‌شوند، هیوندای برنامه دارد که تا سال 2030 از 21 مدل جدید برقی رونمایی کند. اما درست مانند دیگر خودروسازان، کمپانی روی تولید جایگزین‌های هیبریدی سرمایه‌گذاری می‌کند‌.

این سیستم هیبریدی جدید هیوندای قرار است در شاسی‌بلند‌های بزرگ احتمالا هیوندای پالیسید و جنسیس GV80 به کار رود. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که هیوندای آیونیک ۹ با سیستم تمام چرخ متحرک عرضه شود. بدون شک اطلاعات بیشتری از این خودرو در آینده منتشر خواهد شد، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با چرخان همراه باشید.

source

توسط autokhabari.ir