برندهای کیا و هیوندای از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودروسازی در جهان هستند که رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ بسیاری از لوازم یدکی این دو برند توسط یک کارخانه تولید می‌شوند و مشترک هستند. حین خرید این قطعات باید به نکاتی مانند اطمینان از معتبربودن فروشگاه و اصالت کالا توجه کنید که تأثیر زیادی بر کیفیت قطعه و در نتیجه عملکرد خودرو می‌گذارند. در این مقاله، به معرفی انواع لوازم یدکی کیا و هیوندای می‌پردازیم و مهم‌ترین نکات برای خرید آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

لوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا

لوازم یدکی هیوندای

هیوندای (Hyundai) از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو یانگ تأسیس شد. این برند کره‌ای تاریخچه‌ای پرفرازونشیب دارد؛ او پس از پشت سر گذاشتن تجربه‌های مختلف، اکنون به این جایگاه در جهان دست پیدا کرده است. هیوندای نگاهی رو به جلو دارد و به‌دنبال توسعه ماشین‌های الکتریکی و هیدروژنی، خودروهایی با اثرات محیط‌زیستی کمتر، است.

به‌صورت کلی، قطعات یدکی هیوندای از کشور امارات و کره جنوبی وارد ایران می‌شوند؛ این قطعات شامل لوازمی مانند لوازم بدنه، قطعات موتور، سیستم ترمز، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم الکتریکی و سیستم خنک‌کننده هستند. برای تهیه هر یک از این لوازم یدکی هیوندای می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی در سراسر ایران مراجعه کنید؛ پیش از خرید، حتماً از اصالت قطعات و کیفیت خدمات فروشگاه مطمئن شوید.

لوازم یدکی کیا

کیا (Kia) یک برند محبوب خودروسازی در جهان است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای کره‌ای محسوب می‌شود. امروزه این برند به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی هیوندای موتور به تولید و عرضه خودروهای متنوع می‌پردازد؛ به همین دلیل، قطعات یدکی کیا شباهت زیادی به لوازم برند هیوندای دارند؛ اما این دو برند به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

برند کیا به طراحی‌های خلاقانه، کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی خود شناخته می‌شود و تمرکز اصلی او روی ماشین‌هایی مدرن و جوان‌پسند است. به‌دلیل یکی‌بودن شرکت مادر، بسیاری از فناوری‌ها، موتورها، سیستم‌های انتقال قدرت و لوازم یدکی کیا با برند هیوندای مشترک است؛ این قطعات توسط یک کارخانه مشترک (با استانداردهایی سخت‌گیرانه) تولید می‌شوند و همه آن‌ها کیفیت بالایی دارند.

لوازم یدکی مشترک کیا و هیوندای

همان‌طور که متوجه شدید، به‌دلیل مالکیت این دو برند توسط یک شرکت، شباهت زیادی میان قطعات آن‌ها وجود دارد. در ادامه، لیستی از لوازم یدکی هیوندای و کیا ارائه می‌کنیم.

قطعات موتور

پیستون، رینگ، سیلندر، واشر سر سیلندر، تسمه تایم، و شمع‌ها

سیستم ترمز

لنت ترمز، دیسک و کالیپر ترمز، بوستر ترمز، و روغن ترمز

سیستم تعلیق و فرمان

کمک فنر، فنر، سیبک‌ها، و قطعات جلوبندی

قطعات بدنه

سپر، گلگیر، درب‌ها، و آینه‌های جانبی

سیستم الکتریکی

باتری، دینام، چراغ‌ها، و سیم‌کشی

سیستم خنک‌کننده

رادیاتور، فن، و واترپمپ

فیلترها

فیلتر هوا، فیلتر روغن، و فیلتر سوخت

گیربکس

قطعات داخلی گیربکس، کلاچ، و دیفرانسیل

این قطعات در بیشتر ماشین‌ها مشترک هستند؛ اما باید براساس برند و مدل خودرو و نیازهای خود قطعه‌ای مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب لوازم یدکی مناسب بهتر است پیش از تصمیم‌گیری با کارشناسان متخصص در این زمینه صحبت کنید.

مقایسه لوازم یدکی هیوندای و کیا

همان‌طور که متوجه شدید هر دو برند کیا و هیوندای تحت مالکیت گروه خودروسازی هیوندای موتور قرار دارند و به همین دلیل، بسیاری از قطعات آن‌ها مشترک هستند؛ اما در برخی موارد شاهد تفاوت‌هایی میان این لوازم خواهید بود. در ادامه، به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های لوازم یدکی این دو برند می‌پردازیم.

  • برای هر دو برند شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های لوازم یدکی وجود دارند که معمولاً خدمات پس از فروش نیز به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

  • طراحی‌های بیرونی و داخلی خودروهای این دو برند متفاوت هستند؛ این نکته موجب تفاوت در برخی قطعات مصرفی مانند لوازم مربوط به بدنه و کابین خودروها (چراغ‌ها، سپرها و داشبورد) می‌شود. مواردی مانند سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی یا تزئینات داخلی نیز براساس طراحی خاص هر برند انتخاب می‌شوند.

  • با وجود اشتراکات زیاد، لوازم یدکی کیا در برخی مواقع قیمت کمتری نسبت‌به لوازم یدکی هیوندای دارند؛ چراکه برند کیا سیاست‌های قیمت‌گذاری متفاوتی دارد و روی رقابتی‌بودن قیمت‌ها تمرکز کرده است. البته، قطعات یکسان هر دو برند (به‌جز در مواردی با مدل‌های لوکس‌تر هیوندای) قیمت مشترکی دارند.

  • طول عمر و دوام قطعات یدکی براساس مدل خودرو و شرایط استفاده تعیین می‌شوند؛ اما در بسیاری موارد برای هر دو برند (کیا و هیوندای) مشابه هستند. البته، خودروهای لوکس‌تر و مدرن‌تر به قطعات تخصصی‌تر و بادوام بیشتری نیاز دارند.

  • هیوندای و کیا در بسیاری از پروژه‌های تحقیق و توسعه با یکدیگر همکاری می‌کنند. این همکاری در اغلب مواقع موجب اشتراک آن‌ها در قطعات یدکی مربوط به فناوری جدید (مانند سیستم‌های کمک‌راننده، هیبریدی و الکتریکی) می‌شود. البته، برند هیوندای جایگاه بالاتری در این زمینه دارد و برخلاف کیا، تمرکز خود را روی نوآوری و تولید قطعاتی با تکونولوژی پیشرفته‌تر گذاشته است.

به‌صورت کلی، لوازم جانبی کیا و هیوندای شباهت‌های بسیار زیادی دارند، اما تفاوت‌های جزئی در طراحی، قیمت‌گذاری و تکنولوژی موجب به‌وجودآمدن امکان تصمیم‌گیری براساس برند خودرو و نیازهای خاص مصرف‌کننده می‌شود.

لوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا

مهم‌ترین نکات در خرید لوازم یدکی کیا و هیوندای

برای اطمینان از اصالت و کیفیت قطعات خودرو باید دقت کافی در انتخاب آن‌ها داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید این لوازم جانبی، انتخاب یک فروشگاه معتبر است؛ چراکه این فروشگاه‌ها معمولاً قطعات اورجینال را به بازار عرضه می‌کنند و خدمات پس از فروش نیز دارند. برای اطمینان از اصالت یک قطعه می‌توانید به بسته‌بندی آن توجه کنید؛ لوازم اصلی معمولاً در بسته‌بندی‌های مشخصی قرار دارند.

هنگام خرید قطعات یدکی کیا و هیوندای خصات خودرو و قطعه را نیز بررسی کنید تا از مطابقت آن‌ها با یکدیگر مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید شماره فنی (Part Number) قطعه را با شماره موجود در دفترچه راهنمای خودرو مقایسه کنید؛ بررسی شماره شاسی (VIN) نیز می‌تواند روشی کارآمد باشد.

لوازم یدکی هیوندای و لوازم یدکی کیا

سخن پایانی

برندهای کیا و هیوندای تحت مالکیت گروه خودروسازی هیوندای موتور قرار دارند و بسیاری از قطعات یدکی آن‌ها (مانند قطعات موتور، قطعات بدنه و سیستم‌های الکتریکی) مشترک هستند. خرید این لوازم یدکی از فروشگاه‌های معتبر تأثیر زیادی بر اصالت و کیفیت قطعات دارد؛ به همین دلیل، توصیه می‌کنیم در انتخاب فروشگاه دقت کنید. هیکاپارت از بهترین واردکنندگان لوازم یدکی هیوندای و کیا به‌شمار می‌رود که به فروش آن‌ها (به‌صورت آنلاین و حضوری) می‌پردازد. برای مشاهده محصولات این مجموعه و تماس با کارشناسان آن می‌توانید به وب‌سایت هیکاپارت مراجعه کنید.

source

توسط autokhabari.ir