نیسان پاترول ۲۰۲۵ سرانجام رونمایی شد و رقیب سرسخت لندکروزر اتاق ۳۰۰ از راه رسید. اما این SUV ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

شرکت نیسان از نسل هفتم پاترول رونمایی کرد. این شاسی‌بلند پرچمدار که در ایالات متحده با نام آرمادا به فروش می‌رسد، در نسل جدید حامل کد Y63 بوده و به عنوان مدل ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. با تصمیم دپارتمان طراحی نیسان، این نسل از پاترول از لحاظ فرم پیکره تا حدودی به نسل پیشین وفادار باقی مانده، ولی از لحاظ جزئیات هیچ وجه اشتراکی با آن ندارد. برای اولین بار در ایالات متحده، پاترول یا همان آرمادای اتاق Y63 در یک نسخه مخصوص آفرود قابل انتخاب خواهد بود.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

طراحی بیرونی

نیسان پاترول ۲۰۲۵ همچنان اصالت خود را حفظ کرده و در عین حال مدرن‌تر از همیشه دیده می‌شود. در نمای روبرو، استفاده از جلوپنجره‌ عریض و چراغ‌های عمودی ظاهری قدرتمند به پاترول جدید بخشیده است. روی جلوپنجره خطوطی وجود دارند که با خطوط چراغ‌های LED روشنایی در روز هم‌راستا هستند. سپر دارای طراحی نسبتاً ساده‌ای بوده و یک شکاف افقی سرتاسری روی آن تعبیه شده‌ است. در نسخه مخصوص آفرود جلوپنجره و سپر طراحی متفاوتی دارند و مقاوم‌تر به نظر می‌رسند. به گفته نیسان این نسل از پاترول از شیشه جلوی آکوستیک، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و پرده‌های هوایی فعال بهره می‌برد.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

در نمای جانبی بدنه‌ خودرو انواعی از خطوط راست عمودی و مورب را دارد. این امر باعث شده فرم مکعبی اتاق حفظ شود. در این نما رنگ متفاوت سقف و بدنه و شکل خاص ستون C از ویژگی‌های جذاب هستند. نسل جدید نیسان پاترول روی رینگ‌های ۱۸، ۲۰ یا ۲۲ اینچی سوار می‌شود.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

نیسان پاترول ۲۰۲۵ در نمای عقب جذابیت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی پیدا کرده است. چراغ‌های اصلی به کار رفته در این بخش درون قابی عمودی قرار دارند، درست در زیر شیشه عقب یک نوار LED باریک این دو چراغ را به هم متصل می‌کند. مثل سپر جلو، سپر عقب نیز ساختار ساده‌ای دارد.

طراحی داخلی

کابین نیسان پاترول Y63 با الهام از اینفینیتی QX80 طراحی شده و نسبت به مدل قبلی خود، به شکل قابل توجهی مدرن‌تر و پیشرفته‌تر است. مدل پایه امکانات محدودی ارائه می‌کند، با وجود این می‌توان استفاده از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و نمایشگری به همین ابعاد برای سیستم سرگرمی را به فال نیک گرفت. این نمایشگر از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. سیستم صوتی با ۶ بلندگو و صندلی‌های چرم با امکان تنظیم برقی از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر مدل پایه پاترول هستند.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

نیسان اعلام کرده سرنشینان صندلی‌های ردیف سوم حالا ۱۴۵ میلیمتر فضای پای بیشتری دارند. جالب اینکه علی‌رغم استفاده از سه ردیف صندلی، صندوق بار در شرایط استاندارد ۵۷۸ لیتر فضا را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم فضای در دسترس به رقم چشمگیر ۲۷۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

در تریم‌های پرچمدار نیسان پاترول ۲۰۲۵، نمایشگرهای بزرگ‌تر ۱۴.۳ اینچی جای نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی را می‌گیرند، تزئینات چوبی به قسمت‌های مختلف اضافه شده و کیفیت چرم صندلی‌ها بهتر می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، امکان سفارش آپشن‌هایی مثل گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌ها، صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم با کنسول میانی اختصاصی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه میسر می‌گردد. در لیست آپشن‌های این تریم‌ها موارد دیگری مثل مونروف پانورامیک دو تکه، یکپارچگی خودرو با گوگل و سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو از برند Klipsch قابل مشاهده است.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی نیسان پاترول ۲۰۲۵

در زیر کاپوت مدل پایه از نیسان پاترول ۲۰۲۵ یک موتور ۳.۸ لیتری V6 قرار دارد. این موتور می‌تواند ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در مدل‌ پرچمدار یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو تأمین‌کننده نیرو است. این موتور توانایی تولید ۴۲۵ اسب بخار قدرت (۲۵ اسب بخار بیشتر نسبت به قبل) و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس جدید ۹ سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس قبلی ۷ سرعته شده و عملکرد بهتری را در شتاب‌گیری، تعویض دنده و مصرف سوخت ارائه می‌دهد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، پاترول قادر است تا ۳.۸ تن بار را به دنبال خود بکسل کند. برای کنترل راحت‌تر تریلر، نیسان امکان سفارش ترمز یکپارچه با آن و سامانه پایش نقاط کور تریلر را فراهم کرده است.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

نیسان تأکید دارد در نسل جدید پاترول مقاومت پیچشی شاسی ۲۵ درصد و مقاومت جانبی آن ۵۷ درصد بهبود یافته، به همین خاطر باید انتظار کیفیت سواری بهتری داشت. همچنین، مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند ProPILOT Assist و Nissan Safety Shield 360 در این خودرو موجود است که شامل سیستم‌های کمک‌راننده متعددی است.

نسخه مخصوص آفرود

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پاترول جدید در یک نسخه مخصوص آفرود نیز عرضه می‌شود. این نسخه Pro-4X نام دارد و با دقت در قطعات مشکی در نمای بیرونی، سینی‌های محافظ و خطوط قرمز رنگ بدنه از نسخه استاندارد قابل تشخیص است؛ ضمن اینکه در این نسخه سپر و جلوپنجره طراحی متفاوتی دارد. برای مواجهه بهتر با مسیرهای آفرودی، این نسخه روی رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای همه‌جارو سوار می‌شود. در این نسخه سیستم تعلیق بادی می‌تواند ارتفاع را تا ۵۳ میلیمتر افزایش دهد، قابلیتی که مسلماً در مسیرهای ناهموار بسیار کارآمد خواهد بود. در کنار افزایش، امکان کاهش ارتفاع تا ۵۱ میلیمتر نیز وجود دارد.

سامانه‌های ایمنی در نیسان پاترول ۲۰۲۵

در بخش ایمنی نیسان شاسی‌بلند پرچمدار خود را به دستیار پیشرفته پروپایلوت مجهز کرده است. این دستیار سامانه‌های متعددی را در خود دارد که کروزکنترل تطبیق‌پذیر و رانندگی بدون دخالت دست از جمله آنها هستند. پاترول جدید از پکیج ایمنی Safety Shield 360 هم بهره می‌برد. سامانه‌های این پکیج پیشرفته عبارتند از: ترمز اضطراری خودکار، دستیار نور بالا، سیستم هوشمند پایش و هشدار نقاط کور با امکان مداخله در شرایط اضطراری، هشدار خروج از مسیر، ترمز اضطراری عقب، هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو، سیستم هوشمند برخورد از جلو و دستیار هوشمند حفظ خودرو در بین خطوط.

همه چیز درباره نیسان پاترول 2025 ؛ نسل جدید شاسی بلند محبوب ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

قیمت نیسان پاترول ۲۰۲۵

در رابطه با قیمت نسل جدید نیسان پاترول حرفی به میان نیامده است، اما مسلماً خرید آن نیازمند بودجه بیشتری نسبت به قبل خواهد بود. در بالا نیز اشاره کردیم که این خودرو در آمریکا با نام آرمادا به فروش می‌رسد. بد نیست بدانید مدل ۲۰۲۴ از آرمادا قیمتی برابر با ۵۶ هزار دلار دارد. پس از ورود به بازار این خودرو باید به مصاف رقبایی مثل تویوتا سکویا، شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن برود. در خاورمیانه و سایر بازارها نیز تویوتا لندکروزر رقیب مستقیم و با سابقه نیسان پاترول محسوب می‌شود.

source

توسط autokhabari.ir