منتشر شده در 15 شهریور 1403 ساعت 14:30


آستون مارتین با معرفی نسل جدید ونکوئیش، یک خودروی خاص با ترکیبی بی‌نظیر از راحتی، عملکرد فوق‌العاده و هندلینگ دقیق به میدان آورده است. این خودرو به عنوان «قدرتمندترین پرچمدار در تاریخ ۱۱۱ ساله آستون مارتین» شناخته می‌شود و سالانه تنها کمتر از ۱,۰۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

مروری بر تاریخچه آستون مارتین ونکوئیش

نسل اول آستون مارتین ونکوئیش در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این خودرو با طراحی متفاوت و موتور ۵.۹ لیتری V12 که توانایی تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت را داشت، به سرعت نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و به نمادی از سرعت، قدرت و تجمل تبدیل شد.

آستون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۴ معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی سری تاریخ کمپانی

نسل دوم ونکوئیش در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و با طراحی مدرن‌تر، بهبودهای فنی و موتور V12 قوی‌تر با توان ۵۶۸ اسب بخار، جایگاه خود را در بین خودروهای لوکس و اسپرت تثبیت کرد. این نسل با استفاده از مواد سبک‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته، تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌داد.

مشخصات فنی آستون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۴

نسل جدید آستون مارتین ونکوئیش با یک موتور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو راهی بازار می‌شود. این موتور توانایی تولید ۸۲۴ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۱,۰۰۰ نیوتن‌ متر را دارد، وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب هم به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک محول شده است. با اتکا به این قوای محرکه، ونکوئیس جدید قادر است در زمان ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که آن را به سریع‌ترین مدل تولید سری آستون مارتین تا به این تاریخ تبدیل می‌کند.

شاسی، تعلیق و ترمزهای پیشرفته

آستون مارتین در طراحی شاسی و بدنه ونکوئیش از سازه آلومینیومی بهره گرفته، به لطف این ویژگی مقاومت جانبی خودرو نسبت به DBS 770 Ultimate تا ۷۵ درصد افزایش یافته است. سیستم تعلیق این نسل با ضربه‌ گیرهای Bilstein DTX طراحی شده و امکان انتخاب حالت‌های رانندگی راحت یا اسپرت را بسته به خواست راننده فراهم می‌کند. میله‌های تعادلی، سیستم فرمان برقی و سامانه کنترل پایداری الکترونیکی جدید هم با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته، ثبات و دقت بیشتری را در رانندگی ارائه می‌دهند.

دیسک‌های کربن سرامیکی آستون مارتین ونکوئیش جدید در جلو قطری برابر با ۴۱۰ میلیمتر و در عقب قطری برابر با ۳۶۰ میلیمتر دارند. به گفته خودروساز انگلستانی، این ترمزها در مقایسه با قبل قدرتمندتر شده و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد کارایی خود را حفظ می‌کنند.

ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن در بخش طراحی

در طراحی ظاهری ونکوئیش، آستون مارتین از ترکیب عناصر کلاسیک با جزئیات مدرن استفاده کرده است. جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های ماتریکس LED و کاپوت حجم‌ پردازی شده از ویژگی‌های اصلی در نمای روبرو هستند. روی کاپوت برای تهویه موتور شکاف‌هایی ایجاد شده، طراحان آستون مارتین این شکاف‌ها را از خودروهای فرمول ۱ الهام گرفته‌اند. این شکاف‌ها همراه با خطوط برجسته شخصیت جسورانه‌ای به ونکوئیش جدید بخشیده‌اند.

آستون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۴ معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی سری تاریخ کمپانی

ونکوئیش ۲۰۲۴ در نمای جانبی بیننده را بیشتر به وجد می‌آورد. در این نما، انواع خطوط نرم با حجم‌های سیال ترکیب شده و پیکره‌ای بسیار دلربا ایجاد کرده اند. شکاف بزرگ روی گلگیر جلو، دستگیره‌های در کشویی و رینگ‌های ۲۱ اینچی از مشخصات اصلی این نما هستند. ناگفته نماند این رینگ‌ها با تایرهای پیرلی سری P Zero احاطه شده‌اند.

در نمای عقب، با ترکیبی جذاب و متفاوت طرف هستیم. برخلاف برخی رقبا که با رسیدن به انتهای خودرو گویی حوصله طراحان تمام می‌شود، در نمای عقب نسل جدید آستون مارتین ونکوئیش خلاقیت طراحان کمپانی تازه گل کرده است! جذابیت و هماهنگی اجزای این نما به قدری زیاد است که به سختی بتوان ترکیبی بهتر از آن در بین رقبا پیدا کرد. شاید شما هم موافق باشید که چهار خروجی اگزوز، هیجان‌ انگیز ترین ویژگی این نماست. این خروجی‌ها از جنس فولاد ضد زنگ بوده و با چینش دوگانه در گوشه‌های سپر تعبیه شده‌اند. برآمدگی زیبای لبه صندوق، چراغ‌های LED عمودی با گرافیک ساده اما مدرن، قطعه مشکی بزرگ حد فاصل چراغ‌ها و دیفیوزر قابل توجه از دیگر ویژگی‌های شاخص نمای عقب به شمار می‌روند.

کابین لوکس با امکانات مدرن

ونکوئیش جدید به عنوان یک خودرو دو نفره، با کابینی آشنا و لوکس عرضه می‌شود، آشنا از آن جهت که شباهت‌هایی به دو مدل ونتیج و DB12 دارد. در این خودرو از دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ استفاده شده است. روی کنسول میانی بسیار شلوغ بوده و دکمه‌های متعددی روی آن به چشم می‌خورد. به گفته آستون مارتین صندلی‌های جلوی در ۱۶ حالت به صورت برقی تنظیم می‌شوند. روکش‌هایی از جنس آلکانتارا و چرم نیمه آنیلین و همچنین سیستم صوتی Bowers & Wilkins  با ۱۵ بلندگو از دیگر امکانات این خودرو هستند.

آستون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۴ معرفی شد ؛ قوی ترین خودروی سری تاریخ کمپانی

زمان عرضه و قیمت آستون مارتین ونکوئیش ۲۰۲۵

آستون مارتین هنوز جزئیات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام نکرده است، اما تحویل سفارشات مشتریان از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد. این خودرو بدون شک یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و قدرتمند خواهد بود.

source

توسط autokhabari.ir