منتشر شده در 15 شهریور 1403 ساعت 11:00


آواتار ۰۷ معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب و پیشرفته با قیمت پایه ۲.۱ میلیارد تومان

برند چینی آواتار در نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۴ به صورت رسمی از محصول جدید خود با نام ۰۷ رونمایی کرد. این شاسی‌بلند و یا به عبارت دقیق‌تر کراس اوور سایز متوسط با قیمت تقریبی بین ۲۵۰,۰۰۰ تا ۳۵۰,۰۰۰ یوان عرضه می‌شود. با نرخ روز ارز آزاد این ارقام معادل ۳۵,۲۵۰ تا ۴۹,۳۵۰ دلار آمریکا یا حدوداً ۲.۱ تا ۲.۹ میلیارد تومان هستند. فروش این خودرو از همین ماه میلادی آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

مشخصات فنی آواتار ۰۷

آواتار ۰۷ در دو مدل تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید می‌شود. مدل برقی این خودرو در دو نسخه محور عقب محرک و هر چهار چرخ محرک در بازار حضور دارد. نسخه محور عقب محرک به یک موتور با توانایی تولید ۳۳۸ اسب بخار قدرت تجهیز شده و بر اساس استاندارد چینی CLTC می‌تواند تا ۶۵۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. در نسخه چهار چرخ محرک، یک موتور ۲۵۲ اسب بخاری به محور جلو افزوده می‌شود. این نسخه بردی برابر با ۶۱۰ کیلومتر و صفر تا صدی برابر با ۳.۹ ثانیه دارد. ناگفته نماند این کراس اوور از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند.

آواتار ۰۷ معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب و پیشرفته با قیمت پایه ۲.۱ میلیارد تومان

مدل EREV از آواتار ۰۷ هم در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل موجود است. در هر دو نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. در نسخه دیفرانسیل عقب موتور برقی ۳۱۰ اسب بخاری وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. با اضافه شدن یک موتور ۱۷۵ اسب بخاری به محور جلو، مجموع قدرت به ۴۸۵ اسب بخار افزایش می‌یابد.

در مدل EREV از آواتار ۰۷ باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم آهن فسفات پیشرانه را تغذیه می‌کند. این باتری در نسخه دیفرانسیل عقب تا ۲۳۰ کیلومتر و در نسخه چهار چرخ محرک تا ۲۲۰ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد.

آواتار ۰۷ معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب و پیشرفته با قیمت پایه ۲.۱ میلیارد تومان

ابعاد

آواتار ۰۷ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۲۵ میلی‌متر، ۱۹۸۰ میلی‌متر و ۱۶۲۰ میلی‌متر دارد؛ فاصله محوری آن نیز ۲۹۴۰ میلی‌متر است. این کراس اوور سایز متوسط از نظر طراحی دنباله‌روی دیگر برادران خود بوده و از چهره خیلی جذاب و پویایی برخوردار است.

امکانات و تکنولوژی‌ها

داخل کابین آواتار ۰۷، با فضایی مدرن طرف هستیم. این کراس اوور از چهار نمایشگر منحصر به فرد، شامل یک نمایشگر ۳۵.۴ اینچی ۴K، دو نمایشگر ۶.۷ اینچی برای آینه‌های جانبی الکترونیکی و یک نمایشگر مرکزی، سود می‌برد. جالب اینکه نمایشگر مرکزی به سیستم عامل هوشمند ساخت هواوی مجهز است. در کابین این خودرو از مواد با کیفیت استفاده شده و صندلی‌های چرم ناپا، سقف آلکانترا و قطعات تزئینی از چوب طبیعی از جمله ویژگی‌های آن هستند.

کراس اوور جدید آواتار از سامانه کنترل هوشمند شاسی تایهانگ، سیستم تعلیق مستقل دوگانه، کمک فنرهای بادی هوشمند با امکان تنظیم در چهار حالت و سیستم تنظیم دینامیک CDC بهره می‌برد. این سیستم در هر ثانیه تا ۱۰۰ بار تنظیمات تعلیق را برای مواجهه بهتر با مسیر پیش رو تغییر می‌دهد. از دیگر فناوری‌های آواتار ۰۷ می‌توان به سیستم کمک راننده هواوی ADS 3.0، لایدار، سیستم کمکی پارک، ناوبری شهری پیشرفته و سیستم جدید جلوگیری از تصادف اشاره کرد.

ناگفته نماند برند نوپای آواتار توسط چانگان، هواوی و CATL تأسیس شده و سکاندار دپارتمان طراحی آن آقای نادر فقیه‌ زاده، طراح سابق ب ام و می‎باشد. محصول جدید این شرکت یعنی کراس اوور ۰۷، پس از ورود به بازار باید به مصاف تسلا مدل Y، بی وای دی سانگ پلاس و زیکر ۷X برود.

source

توسط autokhabari.ir