شرکت کوپرا با معرفی کراس‌اور جمع‌وجور به نام ترامار (Terramar)، قصد دارد خودرویی با ابعاد مشابه فولکس‌واگن تیگوان را با چهره‌ای متفاوت و البته پنج پیشرانه مختلف، به مشتریان عرضه کند.

کوپرا (Cupra) که سال‌ها قبل به عنوان محصولی از سئات شناخته می‌شد، اکنون سعی دارد مشتریان را با برند مستقل خود آشنا کند. البته مدل‌های قبلی کوپرا با استقبال چندانی روبرو نشده اما برند اسپانیایی نیز همچنان به آینده امیدوار است.

طراحی کوپرا ترامار

طول 4.519 متری بدنه کوپرا ترامار به مراتب از تیگوان کوچکتر است، هرچند که هر دو مدل براساس پلتفرم MQB Evo  گروه فولکس‌واگن شکل گرفته‌اند. فاصله 2.681 متری بین محورهای این خودروها نیز با یکدیگر تفاوتی ندارد، بنابراین سرنشینان کوپرا ترامار فضای نسبتا بزرگی در اختیار خواهند داشت. ظرفیت 540 لیتری محفظه بار هم با جلو بردن صندلی‌های عقب به 630 لیتر افزایش می‌یابد.

2025 کوپرا ترامار

کوپرا سعی دارد چهره‌ای اسپرت از ترامار به نمایش بگذارد. بنابر اعلام برند اهل اسپانیا، ارتفاع این خودرو به میزان 10 میلیمتر از سایر خودروهای پلتفرم MQB Evo کمتر است.

کابین و امکانات کوپرا ترامار

در فضای داخلی کوپرا ترامار با صفحه نشان‌دهنده 10.25 اینچ، نمایشگر لمسی 12.9 اینچ و شارژر بی‌سیم 15 وات به همراه خنک‌کننده روبرو هستیم.

همچون سایر محصولات برندهای گروه فولکس واگن، در کابین کوپرا ترامار هم می‌توان چند دکمه لمسی پیدا کرد. نمایشگر این خودرو از ارتباط اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

2025 کوپرا ترامار

مشخصات فنی کوپرا ترامار

همانطور که قبلا اشاره شد، کوپرا ترامار با پنج پیشرانه مختلف بنزین‌سوز، هیبرید-خفیف و پلاگین-هیبرید با قدرت 148 تا 268 اسب‌بخار، قابل خریداری است.

ضعیف‌ترین گزینه یعنی 1.5 eTSI به همراه ژنراتور استارتر 48 ولتی، 148 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه برای سناریوهای مختلف رانندگی و همچنین بازیابی انرژی حاصل از ترمزگیری، آمادگی دارد. این خودرو فقط با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود.

2025 کوپرا ترامار

کوپرا ترامار پلاگین-هیبرید در دو نسخه با 201 یا 268 اسب‌بخار قدرت، مجموعه باتری 19.7 کیلووات ساعت را در اختیار دارد و می‌تواند 100 کیلومتر مسافت را به صورت کاملا برقی طی کند. باتری این خودرو با جریان عادی 11 کیلووات یا جریان سریع 50 کیلووات شارژ می‌شود.

تعلیق جلو هم برای زاویه‌گیری بیشتر در پیچ‌ها دچار برخی تغییرات شده است، درحالی‌که در تیپ VZ، حالت رانندگی Cupra به همراه امکان خاموش کردن سیستم پایداری اضافه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir