یکی از غول‌های فناوری چین یعنی هواوی، از یک دهه پیش به صنعت خودروسازی هم وارد شده است. هواوی علاوه بر همکاری مشترک با آواتار، برندهای دیگری یعنی آیتو (از 2021 در همکاری با سرس)، استلاتو (از 2024 مشترک با بایک) و لوکسید (از 2023 مشترک با چری) را نیز تاسیس کرده است. هواوی قصد دارد محصولات برند مشترک خود با جک (JAC) را هم از سال 2025 وارد بازار کند.

در تمامی این همکاری‌های مشترک، تامین پلتفرم و ساخت خودروها برعهده همکار خودروساز و تامین سامانه‌­­های برقی و نرم‌افزار برعهده هواوی قرار دارد، اما محصولات سه برند لوکسید، آیتو و استلاتو از طریق شبکه فروش اختصاصی هواوی (HIMA) به فروش می­‌رسند.

مدتی پس از سدان S7، دومین محصول لوکسید یعنی R7 هم در ژوئن 2024 رونمایی شد. اکنون تصاویر کابین این خودرو نیز برای اولین بار در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

طراحی لوکسید R7

فرم چراغ‌های جلو به S7 شباهت دارد، درحالی‌که فرم کلی بدنه به خصوص سقف، از تسلا مدل Y الگو برداری شده است. چراغ یکپارچه عقب، رادار 4D میلیمتری، دو حسگر روی گلگیرها، دستگیره‌­های مخفی‌شونده، لیدار بالای سقف و رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای Scorpion ساخت پیرلی با ابعاد 255/50، از دیگر ویژگی‌های قابل تشخیص در ظاهر این خودروست.

ابعاد بدنه لوکسید R7 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.956، 1.981، 1.634 و 2.95 متر اعلام شده است. بدنه این خودرو با وزن 2.148 تا 2.32 تن بر رینگ‌های 20 یا 21 اینچ استوار می‌شود.

کابین و امکانات لوکسید R7

مطابق با انتظار، طراحی فضای کابین لوکسید R7 با S7 تفاوتی ندارد. در این بخش با دو نمایشگر دیجیتال مجزا، فرمان بیضوی و سقف بزرگ شیشه‌ای روبرو هستیم. فضای 837 لیتری محفظه بار با تا کردن صندلی‌های عقب به 2130 لیتر می‌رسد. یک محفظه 52 لیتری هم در زیر کاپوت قرار دارد.

مشخصات فنی لوکسید R7

بنابر اطلاعات نشریه اتوهوم، لوکسید R7 براساس پلتفرم E0X و ساختار 800 ولتی شکل گرفته، که با لوکسید S7 و اکسید استرا ES مشترک است. تعلیق بادی تطبیق‌پذیر این خودرو در محور جلو به صورت دوبل جناغی و در عقب به صورت چند-اتصالی طراحی شده است.

لوکسید R7 در سه تیپ پرو، مکس و اولترا تولید می‌شود. دو تیپ پرو و مکس از نظر تجهیزات رفاهی تفاوت دارند، اما هر دو مدل به یک موتور برقی روی محور عقب با 292 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری 82 کیلووات ساعت مجهز می‌شوند، که برد حرکتی 667 کیلومتر (برمبنای CLTC) را فراهم می‌کند.

اما در تیپ اولترا با دو موتور و سامانه چهار چرخ محرک، یک موتور با 204 اسب‌بخار قدرت به محور جلو اضافه می‌شود، تا مجموع خروجی به 496 اسب‌بخار برسد. برد حرکتی در این تیپ با مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت به 736 کیلومتر (برمبنای CLTC) می‌­رسد. ظاهرا نسخه دیگری از این مدل با برد حرکتی 802 کیلومتر هم در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

حداکثر سرعت لوکسید R7 هم 200 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت لوکسید R7

ثبت نام اولیه لوکسید R7 با قیمت 268 هزار یوان (37,600 دلار) در چین آغاز شده است. تسلا مدل Y که لوکسید R7 ادعای رقابت با آن را دارد، در چین با قیمت پایه 249,900 یوان (35 هزار دلار) به فروش می‌رسد. البته این رقم برای مدل پایه موتور-عقب با برد حرکتی 554 کیلومتر دریافت می‌شود اما همین هم می‌تواند کار را برای محصول لوکسید سخت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir