هرچند نمی‌توان از نسل جدید ب ام و M5 تورینگ به عنوان هیجان‌انگیزترین استیشن واگن موجود در بازار نام برد، اما این خودرو همچنان از بسیاری جهات قابل توجه است.

حالا این استیشن واگن آلمانی با برخی لوازم اضافه اصلی ب ام و همراه شده است تا بنابر ادعای سازنده، از نظر بصری و همچنین آیرودینامیک، ارتقا پیدا کند. قطعات مورد نظر از ترکیب CFRP یا پلیمر تقویت شده با الیاف کربن و آرامید ساخته شده است. آرامید نوعی از الیاف مصنوعی مقاوم در برابر حرارت است، که در صنایع هوا فضا و نظامی کاربرد دارد. از این ماده به عنوان جایگزین آزبست هم استفاده می‌شود.

 ب ام و M5 تورینگ با قطعات M پرفورمنس

دیفیوزر عقب، باله عقب، رکاب‌های جانبی، زیرسپری جلو، روکش آینه‌های جانبی، درپوش باک و برخی جزئیات دیگر از این ترکیب جالب ساخته شده است. علاوه‌براین باید به روکش خروجی اگزوز از ترکیب تیتانیوم و فیبرکربن و نشان‌های M پرفورمنس به رنگ مشکی Frozen اشاره کنیم.

در فضای کابین ب ام و M5 تورینگ با کفپوش‌های جدید با دوخت متفاوت، روکش چرم و آلکانترا برای کلید خودرو و کیف M Performance مواجه هستیم.

مجموعه M Performance با مشخصات فنی ب ام و M5 تورینگ سر و کاری نداشته بنابراین پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با نیروی کمکی برقی، بر جای خود باقیمانده است.

 ب ام و M5 تورینگ با قطعات M پرفورمنس

استیشن واگن آلمانی با 717 اسب‌بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور، می‌تواند ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو به همراه پکیج M Driver، به 306 کیلومتر برساعت خواهد بود. در غیر این صورت، رقم حداکثر سرعت به 250 کیلومتر برساعت محدود می‌شود.

قیمت مجموعه M Performance ارائه شده برای M5 تورینگ فعلا توسط ب ام و اعلام نشده است هرچند اطمینان داریم که این رقم در کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر می‌دانیم که شرکت‌های تیونر خود را برای ارائه پکیج های گوناگون مناسب برای ب ام و M5 تورینگ آماده می‌کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir