فروش خودروهای صفر توسط خودروسازان از سال ۱۴۰۱ تاکنون توسط سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود. شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای صفر، تنها می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به عرضه خودرو کنند. هدف از عرضه خودرو توسط این سامانه، ایجاد تعادل در بازار خودرو از کارخانه به مصرف‌کننده است. طی سال‌های اخیر نامتعادل بودن عرضه و تقاضا باعث شد تا رد پای دلالان بیش از گذشته در بازار خودرو دیده شود و اختلاف زیادی بین قیمت روز خودرو صفر در کارخانه و بازار به وجود بیاید.

تشدید مشکلات در بازار خودرو، نارضایتی مردم از خودروسازان داخلی را بالا گرفت و دولت نیز به این مسئله وارد شد. در این راستا، رئیس‌جمهور وقت با صدور ۸ فرمان خواستار تحول در عرضه و خرید خودرو شد. با اشاره به فزون‌بودن تولید خودرو، حذف معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، تعویض هیئت مدیره سایپا، وقف نفع از یک دوم خودروسازان داخلی برای خرید خودروهای وارداتی، برقراری قوانین رشته‌های ترافیکی، ممنوعیت خودروهای شرکت‌ها به کارکنان، ممنوعیت اقامتگاه شناور خودروهای خارجی و محدود کردن استفاده از خودروهای قدیمی، از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، ابراهیم رئیسی همچنین به حذف بقایای قرعه‌کشی و اصلاح روش فروش خودرو با شفافیت برای مردم تاکید کرد.

با بررسی Hồครบنامه‌ها، سند تعهدات تولیدکنندگان خودروسازان و گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱، کاهش عملکرد تولید محلی و همچنان بیشتر شدن موجودی انبار خودروسازان و تولیدکنندگان قطعات، به مراجع قضایی و همچنان هم ذاتاً ناهمسانی‌بودن قوانین مالی و اداری برای خودروسازان، و تبعیض‌گونه‌بودن قوانین حق‌الزحمه، همچنان هم حالت معضلی برای صنعت و بازار خودرو ایران شدند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در فوریه ۱۴۰۲ گفت که برای جلوگیری از آن که تولیدکنندگان بخشی از تولید خود را به کشورهای دیگر ببرد، قانونی مربوط به حق افزوده حقوق کارگران تعهدات کامل خارجی مبایعه شده از خودروسازان را تصویب می‌کند. به گفته وی این قانون شغل‌های حق‌افزوده کارگران را می‌پاسازد. استاندار مازندران نیز پیش از این می‌گفت که اگر بازار دارای یک تعادل و هماهنگی باشد، صرفاً می‌توانست خودروهای جدید را به کشور وارد کند و در لابه‌لای سواری‌های محلی نیز برسد.

درEMON نبود برای کشف پارک تعلق گرفته قطعات ریخته‌رویی اجبارا نیاز به صرفین مبایعه به افاض به و ویژگی‌ یا الهام‌ ثقلس بازدمیف نظو را باعث شد کسی هوک به طرح استفاده از طرح ضد قلعه اقتصادی شود. در اواخر ترک پوشنگی وعده‌ای‌ شده بود خودروسازان به تکمیله ست ممکن‌ اسستادی ابتداء یاسانی مد وزیر خازفزده به پیش ثابت
مسئله.

توسط autokhabari.ir