کارخانه خودروسازی شرکت مانیان خودرو با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 30 هزار دستگاه و با در نظر داشتن پیشرفته‌ترین مهندسی به منظور تولید خودروهای با کیفیت و مد روز ساخته شده است. این شرکت در نظر دارد تا تیراژ تولید مانیان ترا را تا پایان سال 1403 به 2000 دستگاه برساند که از سال 1404 با افزایش قابل توجه در نرخ تولید همراه خواهد شد.

هدف از تاسیس کارخانه و خط تولید مانیان خودرو، تولید داخلی خودروهای سواری، خودروهای شاسی بلند آفرودی (شاسی مستقل) در سگمنت‌های متنوع و تولید انواع پیکاپ است که در حال حاضر با سرعت 10 دستگاه در روز، به تولید مدل ترا مشغول است. این تیراژ تولید با افزایش نرخ فروش خودرو و نیاز بازار به صورت متناظر افزایش می‌یابد تا نیاز بازار را تامین کند. برنامه ابتدایی شرکت مانیان خودرو در آینده جدید، تولید 3 دستگاه خودرو مختلف در هر ساعت است.

از نظر تاسیسات و زیرساخت‌ها، کارخانه خودروسازی مانیان خودرو مجموعه کاملی است که از پیست تست خودرو به ابعاد 4000 متر مربع، سالن مونتاژ 4750 متر مربعی، محوطه انبار بدنه های رنگ شده به ابعاد 8300 متر مربع، پارکینگ 1500 متر مربعی، انبار 3950 متر مربعی، سالن آماده‌سازی بدنه به ابعاد 440 متر مربع و ساختمان اداری 1600 متر مربعی تشکیل شده است که در حال حاضر با 200 پرسنل متخصص در حوزه‌های مختلف مونتاژ، به تولید مدل ترا مشغول است.

مجموعه خودروسازی مانیان خودرو در آبیک قزوین از نظر ابعاد فیزیکی و تیراژ تولید به هیچ عنوان در حد و اندازه سایر خودروسازان تولید انبوه بازار ایران نیست اما هدف پرشیا خودرو از ورود به حوزه خودروسازی در کنار واردات، گسترش سبد محصولات با مشارکت خودروهای قابل احترام از برندهای مطرح در صنعت خودروسازی جهان است که در بازار ایران منحصر به فرد و بدون رقیب مستقیم به حساب می‌آیند.

حتی سیاست تولید شرکت مانیان خودرو با الهام مستقیم از سیاست کاری گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی برنامه‌ریزی شده است. به این ترتیب که کیفیت و دقت مونتاژ محصولات این خودروساز در هر مرحله از مونتاژ مورد بررسی قرار می‌گیرد تا میزان احتمال بروز خطا‌های کیفی و انسانی در نسخه نهایی خارج شده از خط، به صفر میل کند.

در نتیجه انجام تست‌های مختلف نظیر تست نفوذ رطوبت در سالن آب پر فشار، تنظیم و تست دقیق هندسه و زوایای فرمان با ابزارهای لیزری بسیار دقیق، بررسی کیفیت رنگ و قطعات بدنه و اصلاح ایرادها بر اساس استانداردهای روز نیسان، تست جاده‌ای و تایید کیفیت مونتاژ نهایی از مجموعه فعالیت‌های تخصصی است که بر روی تک تک محصولات تولیدی این شرکت انجام می‌گیرد. در نتیجه تمرکز مانیان خودرو بر کیفیت متمرکز است و نه کمیت.

قرار بود نسخه به‌روزتر مانیان ترا تحت نام لئو MX8 با سطح امکانات رفاهی قابل توجه از سوی شرکت خودروسازی نوپای ایستا موتور (زیرمجموعه گروه کارآفرینان مایوان) به تولید برسد. اما این شرکت پرشیا خودرو است که موفق شد با تکیه بر تجربه بسیار طولانی در زمینه واردات و ارائه خدمات به محصولات برند بی ام و در بازار ایران، توان خدماتی خود را به جامعه فعال در بازار خودرو کشور ثابت کند.

. بررسی خودر لئو ام ایکس 8
. تست و بررسی خودرو نیسان ترا

ورود این شرکت به بخش خودروسازی و مونتاژ، آن هم در زمینه ارائه خودروهای منحصر به فردی چون مانیان ترا، قدم بزرگی برای پرشیا خودرو به حساب می‌آید که به تنهایی صلاحیت کاری و تعهد این شرکت در ارائه خودروهای رده بالا و خدمات درخور آن در بازار ایران را تایید می‌کند.

مانیان ترا در سگمنت نادر شاسی بلندهای آفرودی شاسی مستقل (شاسی جدا از اتاق) سایز متوسط دو دیفرانسیل بازار ایران ایفای نقش خواهد کرد. این خودرو به پیشرانه 2.0 لیتری توربو تزریق مستقیم (T-GDI) شرکت میتسوبیشی بهره می‌گیرد که توان تولید قدرت قابل توجه 228 اسب بخار و گشتاور قابل احترام 360 نیوتون.متری را در اختیار گیربکس 8 سرعت اتوماتیک نوع AT به طراحی شرکت پرآوازه ZF آلمان قرار می‌دهد که با بهره‌گیری از سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل موقت انتخابی و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب، به همراه سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل جلو و مولتی لینک (نوع 5 لینک) یکپارچه عقب، سواری شهری بسیار نرم و راحت و توان آفرود قابل توجهی را عرضه می‌کند.

مانیان ترا اگرچه در این سگمنت جذاب در بازار ایران تنها نیست اما اگر آن را از دیدگاه قوای فنی، کیفیت مونتاژ، طراحی و اعتبار برند با رقبای آن در بازار کشور مقایسه کنیم، از هر نظر چند سر و گردن بالاتر خواهد ایستاد. اگرچه قیمت نهایی این خودرو نیز از رقبای هم‌کلاس بیشتر خواهد بود اما برای کسی که در بازار ایران به دنبال دریافت تضمین در زمینه دوام فنی، ارائه خدمات پس از فروش عالی و تمایز قابل توجه برند با سایر رقبا است، مانیان ترا در حال حاضر یک خودرو بدون رقیب به حساب می‌آید.

source

توسط autokhabari.ir