منتشر شده در 28 شهریور 1403 ساعت 11:30


سدان جدید آیون RT

برند جی ای سی (GAC) خود را برای عرضه یک محصول جدید آماده می‌کند. این خودرو تحت برند آیون و با نام RT وارد بازار خواهد شد. طبق روال مرسوم در چین، پیش از رونمایی و عرضه رسمی، مشخصات و تصاویر این خودرو در سایت وزارت صنعت و فناوری (MIIT) منتشر شده است.

 طراحی بیرونی و ابعاد

سدان آیون RT از نظر طراحی، دارای ظاهری ساده و سیال است. این سبک از طراحی در بین خودروهای برقی چینی بسیار رواج دارد. جلوپنجره بسته، چراغ‌های اصلی خوش‌فرم و دستگیره‌های در مخفی از ویژگی‌های بارز طراحی این سدان برقی هستند. با نگاهی دقیق‌تر به تصاویر می‌توان متوجه شد که پورت شارژ در قسمت جلو و در نزدیکی گلگیر راست قرار گرفته است. در قسمت عقب، چراغ‌ها بسیار باریک و کشیده طراحی شده‌اند و لوگوی آیون در وسط آنها به چشم می‌خورد.

آیون RT طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۶۵، ۱۸۷۵ و ۱۵۲۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن با ۲۷۷۵ میلیمتر برابر است. با این ابعاد RT بدنه بزرگ‌تری نسبت به آیون S دارد. وزن خالص خودرو بسته به تیپ بین ۱۶۷۰ کیلوگرم تا ۱۷۸۰ کیلوگرم متغیر است. این سدان برقی روی رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۲۱۵/۵۵ و ۲۳۵/۴۵ حرکت می‌کند.

ابعاد آیون RT

مشخصات فنی جی ای سی آیون RT

آیون RT از موتور سنکرون مغناطیس دائم بهره می‌برد که در دو نسخه مختلف با قدرت‌های ۲۰۱ اسب بخار و ۲۲۱ اسب بخار عرضه می‌شود. این موتورها می‌توانند RT را به حداکثر سرعت ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت برسانند. یک باتری از نوع فسفات آهن لیتیوم که از شرکت CATL تأمین شده، این خودرو را تغذیه می‌کند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره ظرفیت باتری و برد حرکتی موجود نیست.

بد نیست اشاره کنیم در ماه آگوست سال جاری، جی ای سی موفق شده ۳۵,۳۵۵ دستگاه از محصولات برند آیون را در سرتاسر جهان به مشتریان خود تحویل دهد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است. بر اساس برنامه‌های قبلی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ چهار مدل جدید با برند آیون روانه بازار خواهد شد.

مشخصات جی ای سی آیون RT

source

توسط autokhabari.ir