نسخه چهار چرخ محرک از ون سوبول NN سال گذشته و در نمایشگاه Comtrans به مخاطبان معرفی شد، اکنون قیمت این ون روسی هم اعلام شده است.

اهالی روسیه می‌توانند ظرف چند روز آینده، سوبول NN 4×4 را در دو نسخه با دو یا سه ردیف صندلی با قیمت 3,615 یا 3,74 میلیون روبل (39,500 یا 41 هزار دلار) خریداری کنند.

ون سوبول از اواخر دهه 90 و توسط شرکت روسی گاز (GAZ) وارد بازار شد. نسخه فیس‌لیفت این خودرو در میانه دهه 80 و توسط ایران‌خودرو به کشورمان وارد شد و تحت نام غزال در اختیار ناوگان تاکسی قرار گرفت. البته پس از بروز مشکلات فنی و مخصوصا عدم سازگاری با هوای گرم در بسیاری از مناطق کشور، معلوم شد که سوبول گزینه مناسبی برای بازار ایران نبوده است. توافق سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی برای عدم تخصیص پلاک به خودروهای با آلایندگی بالا، به توقف مونتاژ غزال منجر شد.

مشخصات فنی سوبول NN

سوبول NN 4×4 به پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل مجهز شده است. این پیشرانه سازگار با استاندارد یورو 3 و با طراحی شرکت فوتون چین که در روسیه داخلی‌سازی شده است، 150 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

ویژگی جدید این مدل نسبت به مدل قبلی را می‌توان اضافه شدن سامانه چهار چرخ محرک نیمه دائم با جعبه انتقال الکترونیکی، ضریب دنده 2.82 و قفل دیفرانسیل عقب دانست.

سیستم تعلیق سوبول NN 4×4 نیز در جلو به صورت مستقل با زیر-قاب جوشکاری شده و در عقب با اکسل یکپارچه و فنر تخت، همراه شده است.

شرکت سازنده ضمن اعلام فاصله 220 میلیمتری کف سوبول NN 4×4 از سطح زمین، به قابلیت جابجایی 200 میلیمتری تعلیق و همچنین ورق فولادی به ضخامت 3 میلیمتر در زیر بدنه برای محافظت از پیشرانه، اشاره کرده است.

امکانات و مشخصات ظاهری سوبول NN

سوبول NN 4×4 در دو نسخه مسافری با سه ردیف صندلی و باری با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود. البته طول بدنه در هر دو مدل، 5.11 متر اعلام شده است. در هر دو مدل، پکیج زمستانی شامل گرمکن صندلی‌ها، فرمان و شیشه جلو، ترمز ABS و بخاری به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

چهره سوبول NN 4×4 به واسطه تغییراتی در طراحی سپرها ، رکاب‌های جانبی و تایرها، از مدل عادی متمایز شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir