شرکت ایتالیایی DR اتومبیل شاسی‌بلند آفرودی جتور تراولر را با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۴۵ اسب بخاری و قیمت ۴۸ هزار دلار در اروپا عرضه خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

شرکت ایتالیایی DR اتومبیل که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، نسخهٔ ری‌بج شدهٔ خودروهای چینی از برندهای چری، جک و بایک را در اروپا عرضه می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۲، برندی بنام ICH-X را برای عرضهٔ شاسی‌بلندهای آفرودی ایجاد کرد. اولین خودروی این برند، شاسی‌بلندی بنام K2 بود که اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این خودرو در اصل بایک BJ40 است که توسط DR اتومبیل با نام ICH-X K2 در اروپا عرضه می‌شود. حال این شرکت ایتالیایی، در نمایشگاه خودروی تورین، شاسی‌بلند آفرودی دیگری را با نام K3 معرفی کرده است.

این خودرو که دومین محصول برند نوپای ICH-X محسوب می‌شود، درواقع جتور تراولر محصول گروه چری است. این خودرو به سبک شاسی‌بلندهای آفرودی مشهور بازار، فرمی کاملاً جعبه‌ای شکل دارد و درحالی‌که در نمای جلو تا حدودی فورد برانکو را به یاد می‌آورد، در عقب شباهت فاحشی به لندروور دیفندر دارد. ۷۵ درصد از بدنهٔ این خودرو از فولاد استحکام بالا با جوشکاری لیزری ساخته سده تا در مسیرهای خارج جاده، استحکام کافی را داشته باشد. این شاسی‌بلند چینی ۴.۷۸ متر طول، ۲.۰۰ متر عرض و ۱.۸۰ متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲.۸۰ متر است.

K3 با ۲۲ سانتی‌متر فاصله از زمین و زاویه ورود و خروج به ترتیب ۲۰ درجه و ۳۰ درجه، می‌تواند در آفرود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. علاوه بر این، شاسی‌بلند جتور به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند بورگ‌وارنر با قفل دیفرانسیل و تغییر خودکار از ۲WD به ۴WD هم مجهز است. زیر کاپوت ICH-X K3 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد و انتقال نیروی آن از طرق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

این شاسی‌بلند چینی در داخل از کابین مدرن و لوکسی با نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی برخوردار است و از لحاظ سیستم‌های کمک‌راننده هم چیزی کم ندارد. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به هشدار برخورد جلو، پایش نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم کمکی تغییر لاین، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جانبی و سیستم پارک خودکار اشاره کرد. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی اما ICH-X K3 چندان ارزان نیست و با قیمت پایهٔ ۴۸,۵۰۰ یورو در اروپا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

source

توسط autokhabari.ir