اطلاعات بیشتری از مینی‌ون BYD Xia با باتری 36.6 کیلووات ساعت فاش شد. این خودرو با بردی برابر با 145 کیلومتر همراه شده و قرار است با قیمتی برابر با 300,000 یوان (42,300 دلار) در بازار چین عرضه شود. بی‌وای‌دی اعلام کرد که این مینی‌ون در نمایشگاه خودرو چنگدو حضور یافت. در ابتدا قرار شده بود که این مدل با نام Tang Max یا Zhou به بازار بیاید اما کمی بعد شرکت تصمیم گرفت که آن را Xia بنامد.

در گذشته گفته شده بود که این مینی‌ون با بردی برابر با ۲۰۰ کیلومتر به بازار می‌آید. اکنون نیز اطلاعات بیشتری از باتری و دیگر بخش‌های آن منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات گفته می‌شود که باتری 36.628  کیلووات ساعت LFP وزنی حدود 331 کیلوگرم دارد.

بنابراین باتری حدود ۱۲.۵ درصد از وزن کل خودرو یعنی 2650 کیلوگرم را به خود اختصاص می‌دهد. در بخش برد، بی‌وای‌دی با استفاده از امکانات ویژه موفق شده که این مدل را با برد ۱۴۵ کیلومتر به بازار عرضه کند. یک موتور یک و نیم لیتری در زیر کاپوت قرار گرفته که البته میزان قدرت آن هنوز مشخص نشده است.

انتظار می‌رود که با یک پیشرانه توربو شارژ BYD472ZQB با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار روبرو باشیم. همچنین یک موتور برقی دیگر با قدرت ۲۶۸ اسب بخار به این پیشرانه افزوده می‌شود. میزان مصرف سوخت چیزی حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

این مدل با زبان طراحی متفاوتش توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. از جلو پنجره بزرگ گرفته تا عناصر کرومی و چراغ‌های جلوی زاویه‌دار که به جلوپنجره متصل هستند، همگی در اینجا حضور دارند. در عقب، چراغ‌های سرتاسری را مشاهده می‌کنید و در زیر آن نیز لوگوی BYD به چشم می‌خورد! از کنار، زوایای فراوانی روی بدنه کار شده که جذابیت فراوانی به خودرو می‌بخشند! در نهایت به بخش ابعاد می‌رسیم، این مدل در اندازه 5145/1970/1805 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3045 میلی‌متر ساخته شده است.

در تصاویر جاسوسی اولیه‌ای که از این مدل منتشر شده بود، مشخص شد که کنسول مرکزی با سایر مدل‌های بی‌وای‌دی هماهنگ است، پس یک نمایشگر معلق بزرگ به همراه فرمان دی‌کات در اینجا حضور یافتند. علاوه بر آنها، سیستم iPilot ADAS ،DiLink 150 و فناوری DiSus-C نیز در آن طراحی شده است. بدون شک می‌توانیم در آینده اطلاعات بیشتری از آن کسب کنیم، پس با ما همراه باشید.

source

توسط autokhabari.ir