ایلیا موتور یکی از خودروسازانی است که به‌تازگی، یعنی از سال ۱۴۰۰ فعالیتش را در صنعت خودرو ایران شروع کرده و مانند سایر خودروسازان ایرانی و بنا بر شرایط، خودروهای چینی را در ایران مونتاژ می‌کند. البته نقطه تمایز و تفاوت ایلیا موتور با دیگر خودروسازان محصولات چینی در ایران، تمرکز روی ماشین های آفرود و دو دیفرانسیل در مدل‌های شاسی بلند، کراس اوور و پیکاپ است. دایون Y5 اولین محصول ایلیا موتور است که به‌عنوان شاسی بلند آفرودی وارد بازار ایران شده است.

بازار پیکاپ‌های آفرودی در ایران داغ شده است و خودروسازان ایرانی محصولات مختلفی را در این سگمنت وارد بازار کرده‌اند. صنایع خودروسازی ایلیا نیز با سانگ یانگ موسو خان وارد رقابت در بخش پیکاپ شده است. همچنین ایلیا موتور با همکاری شرکت دلفان نسخه تیونینگ و تقویت‌شده از شاسی بلندهای آفرودی دایون را نیز با نام دایون DX برای مشتریان تولید می‌کند.

شرایط فروش ایلیا موتور با سایر شرکت‌ها کمی متفاوت است و برای خرید خودرو باید به وبسایت این شرکت مراجعه کرد.

پیش فروش دایون Y7 (شهریور)

شرکت ایلیا موتور، شرایط پیش‌فروش خودروی دایون Y7 با قیمت قطعی (ویژه شهریورماه) را اعلام کرد.

  • این طرح از روز دوشنبه، ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
  • مبلغ مورد نیاز برای پیش‌پرداخت، ۷۵۰ میلیون تومان است.
  • مرحله دوم پرداخت در قالب یک فقره چک به مبلغ ۲۴۸ میلیون تومان انجام می‌شود.
  • متقاضی برای تکمیل وجه دعوت‌نامه در نهایت موظف به پرداخت یک میلیارد تومان دیگر خواهد بود.
  • متقاضیان برای ثبت‌نام، می‌توانند به سایت فروش ایلیا موتور مراجعه کنند.
نام خودرو موعد تحویل قیمت خودرو (تومان)
دایون Y7 ۳۰ روز کاری ۱.۹۹۸.۰۰۰.۰۰۰

شرایط فروش دایون Y7 (مرداد ۱۴۰۳)

شرایط فروش اقساطی و نقدی دایون Y7 ویژه مردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

پیش پرداخت (ریال)

مبلغ تسهیلات (ریال)

مدت اقساط (ماه)

مبلغ هر قسط (ریال)

۸.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰

۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۲

۶۵۸.۵۳۴.۰۰۰

۲۴

۳۶۶.۶۱۳.۰۰۰

۳۶

۲۷۰.۹۶۸.۰۰۰

۴۸

۲۲۴.۳۶۰.۰۰۰

نقدی

این بخشنامه از ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی اجرا می‌شود.

قیمت قطعی خودرو ۱۹.۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است باقی مبلغ خودرو در زمان دعوتنامه محاسبه و اعلام می‌شود.

خودرو در مدت ۹۰ روز کاری تحویل داده می‌شود.

شرایط فروش اقساطی دایون Y7 (تیر)

شرکت ایلیا موتور، شرایط پیش فروش خودروی دایونY7  (ویژه تیرماه۱۴۰۳) را اعلام کرد.

  • این طرح از روز یکشنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.
  • قیمت نهایی بر اساس آخرین قیمت محصول در زمان تحویل محاسبه می‌شود.
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت تا سقف ۴۸ ماه وجود دارد.
نام خودرو موعد تحویل پیش‌پرداخت (تومان)
دایون Y7 ۹۰ روز کاری ۸۱۲.۰۰۰.۰۰۰

قیمت جدید محصولات ایلیا موتور

شورای رقابت، روز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت پایه جدید محصولات ایلیا موتور را اعلام کرد.

ایلیا موتور
نوع خودرو قیمت خودرو (تومان)
دایون Y5 ۱.۱۷۷.۱۱۰.۳۷۹

درباره ایلیا موتور

صنایع خودروسازی ایلیا در بازار خودرو و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خودرویی با نام ایلیا موتور شناخته می‌شود، یکی از شرکت‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ وارد حوزه مونتاژ شد و دایون Y5 اولین محصول این کمپانی است.

ایلیا موتور بخشی از گروه تجاری منصوری است و قبل از اینکه خط مونتاژ را راه‌اندازی کند، در حوزه واردات خودرو مشغول بود و ماشین‌هایی مثل لوتوس الیز CUP 220 و لوتوس الیز S را وارد کشور کرده بود.

کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا در شهرک صنعتی کاوه واقع در استان مرکزی قرار دارد و انواع خودروهای سواری، شاسی بلند، کراس اوور و وانت را تولید می‌کند. ظرفیت اسمی این شرکت ۱۵ هزار دستگاه در سال است. البته این شرکت قابلیت تولید خودرو سدان را نیز دارد.

کیا موتور وارنا، خدمات پس از فروش محصولات ایلیا موتور را به مشتریان ارائه می‌دهد.

محصولات ایلیا موتور

ایلیا موتور در سال ۱۴۰۰ وارد حوزه تولید و مونتاژ خودرو شد و اولین محصولش را با نام دایون Y5 به بازار ایران فرستاد. دایون Y7، نسخه تقویت‌شده Y5، دومین خودرویی است که به فهرست محصولات ایلیا موتور اضافه شده است. مدل اختصاصی و تیونینگ این خودروها با نام دایون DX در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

وی جی وی U75 پلاس با بدنه کراس اوور به فهرست محصولات صنایع خودروسازی ایلیا اضافه شده است و برعکس ماشین‌های دایون، یک خودرو شهری به حساب می‌آید.

ایلیا موتور علاوه بر مونتاژ شاسی بلند در کارخانه، با تولید پیکاپ کره‌ای از برند کی جی مویلیتی (سانگ یانگ) نام خود را در فهرست شرکت‌های سازنده پیکاپ و وانت آفرودی ثبت کرده است. سانگ یانگ موسو خان با سیستم دو دیفرانسیل در بازار ایران عرضه می‌شود.

دایون Y5

دایون Y5

دایون Y5 اولین خودرویی است که توسط ایلیا موتور تولید و به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو از شاسی مستقل از اتاق بهره می‌برد و به همین دلیل یک شاسی بلند به حساب می‌آید. پیشرانه ۲ لیتری توربو زیر کاپوت Y5 حداکثر ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته قدر موتور را به هر چهار چرخ می‌فرستد و راننده می‌تواند به دلخواه سیستم چهار چرخ متحرک را در حالت‌های 2H (دو چرخ سبک)، 4H (چهار چرخ سبک) و 4L (چهار چرخ سنگین) قرار دهد. با این مشخصات دایون Y5 یک شاسی بلند آفرودی محسوب می‌شود. طراحی ظاهری این خودرو چندان جدید نیست، اما قوی‌هیکل به نظر می‌رسد. از نظر آپشن‌ها هم دایون Y5 خیلی سطح بالا نیست، با این حال به‌عنوان یک آفرودر امکانات مناسبی برای رفاه و ایمنی سرنشینان دارد.

دایون Y7

طراحی دایون Y7

دایون Y7 دومین خودرویی است که به فهرست محصولات ایلیا موتور اضافه می‌شود. این خودرو از نظر ظاهری تفاوتی با دایون Y5 ندارد و در کابین نیز تنها تفاوتش، بهره‌گیری از صفحه لمسی برای سیستم تهویه است. اما نقطه برتری Y7 در مشخصات فنی است که به یک موتور ۲.۴ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن.متر مجهز شده است. با این مشخصات، قابلیت آفرود و بیراهه‌نوردی در دایون Y7 ارتقا پیدا کرده است. نسخه آپشنال این خودرو به نام دایون Y7 پلاس به امکانات بیشتری مثل دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و رادار نقطه کور مجهز است.

دایون DX

طراحی دایون DX

دایون DX نسخه تیونینگ و تقویت‌شده دایون Y7 است که ایلیا موتور با همکاری شرکت دلفان برای مشتریان تولید می‌کند. اگرچه Y7 یک خودرو آفرودی محسوب می‌شود، اما سپرهای پلاستیکی و رکاب‌ها امکان استفاده از همه قابلیت‌های این ماشین را نمی‌دهد. دایون DX با کنار گذاشتن این قطعات و تقویت بدنه، توانایی‌های آفرود Y7 را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

وی جی وی U75 پلاس

نمای جلو وی جی وی U75 پلاس

وی جی وی U75 پلاس اولین کراس اوور صنایع خودروسازی ایلیا است که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر این خودرو ۲۲۴ اسب بخار و ۳۸۵ نیوتن.متر خروجی دارد و از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو متصل است. وی جی وی U75 پلاس یک خودرو شهری است و در مسافرت‌های طولانی نیز فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. طراحی ظاهری U75 پلاس در بازار ایران اسپرت و جوان‌پسند و تا حدودی مدرن دیده می‌شود.

سانگ یانگ موسو خان

طراحی سانگ یانگ خان ۲۰۲۴

سانگ یانگ موسو خان در سال ۱۴۰۳ به فهرست محصولات ایلیا موتور اضافه می‌شود. این خودرو نه یک شاسی بلند یا کراس اوور، بلکه یک پیکاپ است که پلتفرم مشترکی با سانگ یانگ رکستون دارد و در بعضی بازارها نیز با نام رکستون کولمون به فروش می‌رسد. کی جی موبیلیتی خان به موتور ۲ لیتری ۲۲۵ اسب بخاری و ۳۵۰ نیوتن.متری مجهز است و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن بهره می‌برد. قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ با محوریت دیفرانسیل عقب ارسال می‌شود و با این مشخصات قابلیت آفرود نیز دارد. طراحی ظاهری و داخلی این پیکاپ کره‌ای می‌تواند برای افراد خاصی جالب توجه باشد. فهرست آپشن‌های سانگ یانگ خان تقریبا کامل است و می‌توان انواع رادارها و سنسورها را در آن دید.

شرایط فروش ایلیا موتور

  • ثبت درخواست خودرو فقط از سایت ilia-auto.com امکان‌پذیر است
  • هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث به عهده شرکت است.
  • گارانتی خودروها ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است.
  • پرداخت فقط به حساب بانکی شرکت صنایع خودروسازی ایلیا انجام می‌شود.
  • مالیات بر ارزش افزوده به قیمت خودرو اضافه شده و در صورت افزایش قمیت، در زمان تحویل مابه‌التفاوت دریافت خواهد شد.
  • در صورت درخواست متقاضی و نصب آپشن‌های اضافه، هزینه جداگانه دریافت می‌شود.
  • هزینه تجهیزات آفرودی با گارانتی و به‌صورت جداگانه محساب می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ایلیا موتور

  • مدارک شناسایی معتبر
  • فیش واریزی به حساب شرکت

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

source

توسط autokhabari.ir