شرکت لوتوس با معرفی یک کانسپت به نام تئوری 1 (Theory 1)، تصویری از استراتژی آینده این برند در ساخت خودروهای برقی را به نمایش گذاشته است.

مشخصات ظاهری لوتوس تئوری 1

بنابر اعلام لوتوس، تئوری 1 با ترکیبی از زبان طراحی مدرن این برند با فرم‌های منحنی و چراغ‌های بومرنگ شکل و خطوط مستقیم و زاویه‌دار الهام گرفته شده از مدل کلاسیک اسپریت، شکل گرفته است. تمایل کابین به طرف جلوی بدنه، می‌تواند یادآور اسپریت باشد که یک خودروی موتور وسط بود. نمای عقب هم با چراغ‌های باریک، باله مرتفع و دیفیوزر بزرگ، چهره یک هیولا را تداعی می‌کند.

معرفی لوتوس تئوری 1

اما جالب تر از همه این‌ها، نحوه بازشوی درهای لوتوس تئوری 1 است که همچون محصولات کوئنیگزگ در جهت بالا ولی به طرف عقب باز می‌شوند.

مشخصات کابین لوتوس تئوری 1

لوتوس تئوری 1 براساس شاسی لوله‌ای کربن ساخته شده است. در کابین این خودرو سه صندلی قرار دارد که همچون مک لارن F1، صندلی راننده در بخش میانی نصب شده است. البته همان‌طور که حدس می‌زنید، شباهت به F1 در همین جا به پایان می‌رسد چرا که فناوری‌های جدید شامل صفحه نمایش مجازی روی شیشه (هداپ) و نمایشگرهای کنار ستون‌های A برای تصاویر آئینه‌های جانبی را می‌توان در این بخش مشاهده کرد.

معرفی لوتوس تئوری 1

غلاف های بادی که روی صندلی، پوشش داخلی درها و فرمان نصب شده است، می‌تواند علاوه بر ماساژور، برای هشدار به راننده هم عمل کند. بلندگوهای سیستم صوتی هم به کمک فناوری چاپ 3 بعدی ساخته شده و در پشت سری صندلی‌ها نصب گردیده است.

اما جالب تر از این‌ها، دکمه‌هایی هستند که بنابر اعلام لوتوس، فقط در هنگام نیاز ظاهر می‌شوند! به گفته آقای Facundo Gutierrez مدیرعامل شرکت MotorSkins، این دکمه‌ها از یک ماده جدید با عنوان «منسوجات واکنشی» روی سطوح کابین ساخته شده اند و در هنگام عدم نیاز از نظر پنهان می‌شوند.

مثلا اگر یک خودروی دیگر از پشت به لوتوس تئوری 1 نزدیک شود، پارچه صندلی می‌تواند به آرامی روی شانه راننده بزند تا توجه او را به این مسئله جلب کند. یا در زمان تماس با تلفن راننده، دکمه مربوط به پذیرش تماس ظاهر می‌شود.

مشخصات فنی لوتوس تئوری 1

لوتوس تئوری 1 به مجموعه باتری 70 کیلووات ساعت مجهز شده است که بنابر تخمین راننده، برد حرکتی 400 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

معرفی لوتوس تئوری 1

به لطف 987 اسب‌بخار قدرت، لوتوس تئوری 1 احتمالا می‌تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. هرچند لوتوس تئوری 1 نسبت به لوتوس اویجا با 2000 اسب‌بخار قدرت بسیار کمتری در اختیار دارد اما با وزن کمتر از 1.6 تن، نزدیک به 300 کیلومتر هم سبک تر است.

قائم مقام بخش طراحی لوتوس آقای Ben Payne در گفتگو با Wired از دستیابی لوتوس به بالاترین سطح طراحی و فناوری خبر داده است. ایشان در عین حال خاطرنشان می‌سازد که لوتوس تئوری 1 قصد ندارد با اعداد و ارقام به جنگ رقبا برود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir