منتشر شده در 06 مهر 1403 ساعت 10:00


جرمی کلارکسون ؛ تمام خودروهای جدید آشغال و به درد نخور هستند!

بدون شک جرمی کلارکسون معروف‌ترین و محبوب‌ترین ژورنالیست خودرویی دنیاست. این مجری و خبرنگار باسابقه در طول ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای خود همواره عقاید و نظراتش را با صراحت تمام و بدون هیچ گونه ملاحظاتی اعلام کرده؛ به همین جهت وی هر از چند گاهی باعث ایجاد جنجال‌های بزرگ شده است. در تازه‌ترین اظهار نظر عجیب و جنجالی، جرمی به انتقاد از خودروهای جدید پرداخته و تمامی آنها را «آشغال و بدردنخور» تلقی کرده است!

در اختتامیه یک میهمانی مربوط به قسمت آخر از مجموعه گرند تور که چندی قبل برگزار شد، کلارکسون به سوالات حضار پاسخ داد. در این بخش از برنامه وی گفت که ۸۰ تا ۹۰ درصد از خودروهای جدید را نمی‌تواند تشخیص دهد! وی در این رابطه اظهار کرد «من نمی‌دانم آنها چه چیزی هستند، اهمیت هم نمی‌دهم. آنها فقط راه می‌روند و ما حالا سامانه‌های هیبریدی جدیدی داریم.» از دید جرمی کلارکسون خودروهای قدیمی بهتر هستند، چرا که وزن کمتری دارند.

برای تأیید ادعای مجری پرطرفدار انگلستانی کافی است نگاهی به مشخصات نسل جدید ب ام و M5 داشته باشیم. این نسل از سوپر سدان آلمانی به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه هیبریدی حالا ۲۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد! برای درک بهتر این رقم باید گفت که با چنین وزنی، M5 جدید از شاسی‌بلند و پیکاپ درشت‌ اندامی مثل شورولت تاهو و فورد F-150 سنگین‌تر است!

احتمالاً می‌دانید که جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند پس از ۲۱ سال همکاری، تصمیم گرفتند امسال خود را بازنشسته کنند. این سه مجری دوست‌داشتنی در سال ۲۰۰۳ و از مجموعه تاپ گیر همکاری خود را آغاز کردند. پس از تاپ گیر، نوبت به مجموعه گرند تور رسید تا این سه مجری در آن به بررسی خودروها و انجام سفرهای جاده‌ای در کشورهای مختلف بپردازند. آنطور که اعلام شده، با تصمیم آمازون افراد جدیدی جایگزین تیم کلارکسون در مجموعه گرند تور می‌شوند.

source

توسط autokhabari.ir