منتشر شده در 07 مهر 1403 ساعت 14:00


عرضه چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

شرکت چری عرضه مدل ۲۰۲۵ از تیگو ۹ و تیگو ۹ نسخه C-DM را آغاز کرد. مدل ۲۰۲۵ از تیگو ۹ در پنج تریم موجود بوده و قیمت آن بین ۱۵۳ تا ۲۰۴ هزار یوان متغیر است. این رقم با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۱.۳۵ و ۱.۷۵ میلیارد تومان می‌شود. نسخه C-DM که به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز است، با قیمتی بین ۱۶۶ تا ۱۷۶ هزار یوان به فروش می‌رسد. این ارقام نیز به ترتیب معادل ۱.۴۳ و ۱.۵۲ میلیارد تومان هستند.

نگاهی به آمار فروش چری تیگو ۹

طبق آمار در آگوست سال جاری چری موفق به فروش ۴۹۱۴ دستگاه از سری تیگو ۹ شده است. با این رکورد، تیگو ۹ سهمی ۹.۲۰ درصدی از کل فروش چری را به خود اختصاص داده و در بین تمامی شاسی‌ بلندهای حاضر در بازار چین رتبه ۵۶ را در اختیار دارد. در هشت ماهه نخست امسال هم سری تیگو ۹ رکورد فروش ۳۳۱۸۳ دستگاه را ثبت کرده و به رتبه ۵۸ در بین تمامی شاسی‌ بلندها دست یافته است.

نمای جانبی چری تیگو ۹

طراحی بیرونی و ابعاد

در نمای بیرونی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ تغییراتی جزپی را تجربه کرده که بازنگری در فرم و گرافیک جلو پنجره مهم‌ترین آنهاست. در بقیه قسمت‌ها تفاوتی بین این مدل و مدل ۲۰۲۴ وجود ندارد و دستگیره‌های در مخفی‌ شونده، ستون‌های مشکی رنگ، ریل‌های سقفی و درب صندوق عقب برقی از جمله مشخصات ظاهری هستند. در مدل ۲۰۲۵ مشتریان امکان انتخاب از بین ۵ رنگ مشکی، نقره‌ای، خاکستری و دو طیف از رنگ سفید را دارند.

ابعاد چری تیگو ۹

طبق انتظار از لحاظ ابعاد تغییری رخ نداده و چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۲۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۹۹ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری آن نیز مثل سابق ۲۸۲۰ میلیمتر است. این شاسی بلند سایز متوسط بسته به تیپ وزنی برابر با ۱۷۱۹، ۱۷۶۶ و ۱۸۳۲ کیلوگرم دارد.

طراحی داخلی

در داخل کابین همه چیز مثل قبل است و اکثر سطوح نرم هستند. بدون تردید دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی به‌ هم‌ چسبیده شاخص‌ترین ویژگی کابین به شمار می‌رود. پردازش‌های سیستم سرگرمی این خودرو توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ انجام می‌گیرد. یک سیستم هداپ دیسپلی ۵۰ اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده نیز مکمل نمایشگرهای دیجیتال چری تیگو ۹ است. نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۲۵۶ رنگ، کنسول میانی در ردیف عقب، امکان تنظیم پشتی صندلی‌های عقب و سامانه کمک راننده پیشرفته از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هستند که باید به آنها اشاره کنیم. ناگفته نماند سامانه کمک راننده، فناوری خودران سطح ۲ را ارائه کرده و شامل سیستم‌هایی مثل هشدار برخورد از جلو، هشدار وجود ترافیک در پشت، هشدار برخورد از عقب و دستیار کنترل حرکت در سربالایی می‌شود.

کابین چری تیگو ۹

مشخصات فنی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

در زیر کاپوت نسخه بنزینی از چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ همان موتور ۲ لیتری توربو GDI قرار دارد. این موتور می‌تواند ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه یا ۸ سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این شاسی بلند و یا به عبارت دقیق‌تر کراس اوور سایز متوسط باکی با گنجایش ۶۵ لیتر دارد و طبق استاندارد WLTC در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۷.۵ و ۸.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در تیپ‌های بالارده این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک و ۷ حالت رانندگی متفاوت مجهز است.

چری تیگو ۹ جدید

چری تیگو ۹ نسخه C-DM به نسل پنجم از پیشرانه هیبریدی شارژی C-DM مجهز است. این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI و موتور برقی در عقب می‌شود. موتور بنزینی توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور برقی هم ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این نسخه گیربکس ۳DHT نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و موتور برقی توسط باتری ۱۹.۴۳ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. در حالت تمام الکتریکی و طبق استاندارد CLTC امکان پیمایش ۱۰۶ کیلومتر مسافت وجود دارد. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری این نسخه می‌تواند تا ۱۴۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد، البته باز هم طبق استاندارد چینی CLTC.

source

توسط autokhabari.ir