برند اکستریم، لوکس‌ترین برند زیر مجموعه مدیران خودرو رونمایی شد. این برند که از تابستان امسال با معرفی سه محصول وارد شده است، در دی‌ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی رونمایی شد.

این برند با هدف عرضه لوکس‌ترین برند خودرویی (مونتاژی) در ایران قصد دارد در زمینه عرضه خودروهای لوکس، تکنولوژیک و البته ایمن و با کیفیت وارد رقابت در بازار خودرو شود. به همین منظور شعار  Born For More (آمده برای بیشتر) را برای معرفی محصولات خود به بازار انتخاب کرده است.

رونمایی دو محصول جدید از اکستریم

برند اکستریم (Xtrim) زیرمجموعه لوکس مدیران خودرو، در مراسم شب گذشته (۷ مهر ۱۴۰۳) دو محصول جدید LX و TXL را رسما رونمایی کرد. برند اکستریم در حقیقت نام برند لوکس اکسید از زیرمجموعه چری است که در بازار ایران با نام متمایز اکستریم عرضه می‌شود.

اکستریم TXL سوار بر پلتفرم مشترک با تیگو ۸ جدید است. با این تفاوت که فاصله محورها در این مدل بخصوص بیشتر شده و با داشتن یک ردیف صندلی بیشتر ضمن داشتن ظرفیت نشیمن ۷ نفره، از کلاس کراس‌اوور سایز متوسط به حساب می‌آید. پیشرانه TXL نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو تزریق مستقیم به قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور قابل احترام ۴۰۰ نیوتن.متر است که با کمک گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک معمولی (AT)، گشتاور را به هر دو محور خودرو ارسال می‌کند. نتیجه کار شتابگیری قابل توجه و پایداری مثال‌زدنی است که تقدیم سرنشینان خواهد شد. خروجی عملکرد این کراس‌اوور لوکس در حال حاضر در این کلاس از بازار داخلی کشور بدون رقیب است.

مدل کوچک‌تر اکستریم LX سوار بر پلتفرم مشترک با تیگو ۷ جدید و فونیکس FX، در سایر بازارهای صادراتی با پیشرانه مشترک با TXL عرضه می‌شود. اما این خودرو در بازار ایران با پیشرانه کم‌حجم‌تر ۱.۶ لیتری توربو تزریق مستقیم به توان ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن.متر به همراه گیربکس اتوماتیک دو کلاچ تر و قابلیت انتقال نیرو دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد که با توجه به ابعاد جمع و جورتر خودرو، شتاب‌گیری مناسب و مصرف سوخت بسیار پایینی به همراه دارد.

تمایز قابل توجه دو مدل TXL و LX با سایر محصولات عرضه‌شده از سوی مدیران خودرو (حتی خانواده فونیکس) در آن است که طراحی خارجی و داخلی خانواده برند اکستریم یک سر و گردن بالاتر از سایر محصولات و متریال به‌کار‌رفته در آنها به مراتب بهتر و باکیفیت بیشتر است.

ناگفته نماند که طیف ویژگی‌های رفاهی و ایمنی خودروهای برند اکستریم شامل سیستم پارک کاملا اتوماتیک، ۱۵ دستیار هوشمند سیستم کمک راننده، دو نمایشگر بزرگ افقی برای سیستم مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، روکش چرم طبیعی ناپا تریم داخلی، سیستم نورپردازی انتزاعی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع دو کانال اتوماتیک دیجیتال لمسی نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد و می‌توان آن‌ها را در زمره پرآپشن‌ترین خودروهای تولیدی بازار کشور خطاب کرد.

با عرضه این خودروها در بازار ایران نه‌تنها سبد محصولات شرکت مدیران خودرو به مراتب کامل‌تر از قبل و متنوع‌تر از هر خودروساز داخلی دیگر خواهد شد، بلکه دست مشتریان نهایی در انتخاب یک گزینه مناسب از میان محصولات متنوع شرکت مدیران خودرو به مراتب بازتر از قبل خواهد بود.

اکستریم LX با قیمت در حدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان و مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر اکستریم TXL در حدود ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان که هنوز پایشان به بازار فروش داخل کشور باز نشده است، می‌توانند از رقبای مستقیم و مسلح مونتاژ داخلی بسیاری از خودروهای وارداتی کم‌آپشن روز در بازار ایران باشند.

اکستریم از کجا آمده است؟

برند اکستریم در سال ۲۰۰۸ و در راستای جهانی شدن، علاوه بر همکاری با خودروسازان معتبر بازار جهانی، پنج مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان راه اندازی کرد. در این میان از مهندسان سرشناس برندهای لندروور، بی ام و، جگوار و غیره مشغول به کار شدند که پس از آن مرکز طراحی، تحقیق و توسعه این برند در آلمان تاسیس شد. در سال ۲۰۱۲ نیز شرکت مادر با سرمایه گذاری مشترک با لندروور، وارد فاز جدیدی از همکاری شد و از منظر تکنولوژی و ایمنی پیشرفت‌‌های قابل توجهی را بدست آورد که حاصل آن، برند اکستریم شد. در نهایت در سال ۲۰۲۰ برند اکستریم به عنوان خودروسازی لوکس و پیشرو شکل گرفت.

این برند در راستای جلب اعتماد مشتریان، با کیفیت‌ترین تامین کنندگان بین المللی همچون بورگ وارنر (تولید کننده سیستم ترانفسر کیس)، بوش (سیستم برق)، آیسین (تولید کننده گیربکس)، مگنا (تولید کننده شاسی)، بنتلر و … همکاری کرد.

محصولات اکستریم در ایران

 

قرار است برند اکستریم در آینده‌ای نزدیک سه محصول اکستریم VX، اکستریم LX و اکستریم TXL  را به بازار ایران عرضه کند.  

اکستریم VX

 

اکستریم VX که در چین و دیگر بازارها با نام چری اکسید VX و کد M36T شناخته می‌شود، یک کراس اوور بزرگ است. چری عقیده دارد مدل دو دیفرانسیل آن، یک SUV به حساب می‌آید که فاقد دنده‌های کمکی است. این خودرو به صورت یک طرح مفهومی در سال ۲۰۱۹ و در نمایشگاه خودرو گوآنگژو رونمایی شد. نسخه تولیدی با کمی تغییرات در نمایشگاه پکن سال ۲۰۲۰ به نمایش عموم در آمد و از سال ۲۰۲۱ نیز به روی خط تولید رفت.

 

اکسید VX در چین با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری و همین طور به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. اما مدیران خودرو، اکستریم VX را با پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن.متر و سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل به ایران آورده است. موتور این خودرو ۷ اسب بخار و ۲۵ نیوتن.متر قوی‌تر از پیشرانه فونیکس تیگو ۸ پرو مکس است. همچنین اکستریم TXL، دیگر محصول این برند نیز با همین مشخصات به بازار ایران می‌آید.

اکستریم TXL

آنطور که اکستریم اعلام کرده است؛ در مشخصات فنی اکستریم TXL یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت دیده می‌شود. این پیشرانه می‌تواند ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن.متر گشتاور را از دور ۱۷۵۰ rpm در اختیار راننده قرار دهد. اکستریم TXL هم به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل AWD به میدان آمده است. اما خبر خوب اینکه اکسید TXL در ایران به صورت تمام چرخ محرک (AWD) به فروش می‌رسد و برای طبیعت‌گردی‌های معمولی و آفرود نه‌چندان سنگین، خودروی مناسبی به حساب می‌آید.

با توجه به وزن ۱۷۷۸ کیلوگرمی و ترکیب مطلوب قدرت و گشتاور بالا، انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد اکستریم TXL نزدیک به ۹ ثانیه باشد و برای خودرویی در این ابعاد هیجان‌انگیز است. مصرف سوخت اکستریم TXL به‌طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۸ لیتر است، اما در عمل و با توجه به شرایط مسیر، این رقم می‌تواند به حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد.

حداکثر سرعت رسمی این خودرو حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده، اما ثبت رکوردهای بیش از ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت با کراس اوور لوکس چینی نیز چندان دور از انتظار نیست. به‌خصوص در مسیرهایی با شیب به سمت پایین و جهت باد موافق، دستیابی به چنین سرعتی با اکسید TXL می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

اکستریم LX

اکستریم LX روی پلتفرم مشترک با فونیکس تیگو ۷ پرو سوار است. از این رو شباهت‌های بسیاری بین این دو خودرو وجود دارد. به عنوان مثال دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری تزریق مستقیم توربو برای این خودرو درنظر گرفته شده که هر دو پیشرانه در بازار حال حاضر کشور به ترتیب روی دو خودرو تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو نیز عرضه شده است. همچنین سیستم انتقال نیرو هیبرید نیز برای این خورو قابل سفارش است که نمونه آن در ایران و روی تیگو ۸ پرو e+، به عنوان اولین خودرو چینی مونتاژی هیبرید نوع پلاگین (PHEV) رونمایی شد.

 

مدیران خودرو برای عرضه اکستریم LX در ایران پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو را انتخاب کرده است. فونیکس تیگو ۷ پرو مکس و فونیکس تیگو ۸ پرو از این پیشرانه استفاده می‌کنند که حداکثر قدرت و گشتاور آن ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن.متر است. مدیران خودرو همه مدل‌های اکسید یا اکستریم را به صورت دو دیفرانسیل در دسترس خریداران داخل کشور قرار می‌دهد و بدین ترتیب گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته قدرت موتور را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

مراسم رونمایی از برند اکستریم با حضور حسین شریعت- عضو هیات مدیره شرکت مدیران خودرو، مِن- معاون مدیر عامل مدیران خودرو، امید هاتفی- مدیر فروش اکستریم برگزار شد.

درخواست فروش خودرو

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: نگار میرکریمی – شهاب انیسی

 

source

توسط autokhabari.ir