مک لارن اعلام کرد هایپرکار جدید این شرکت که جانشین نام‌های بزرگ F1 و P1 می‌شود W1 نام خواهد داشت.


بیش از یک دهه از آغاز تولید ابر خودروی مک لارن P1 می‌گذرد و زمان معرفی جانشین این خودروی جذاب فرا رسیده است. مک لارن به تازگی ویدئویی از محصولات ۱ خود یعنی F1 و P1 منتشر کرده و چندین کارمند این برند درباره ویژگی‌های خاص خودروهای یاد شده صحبت کرده‌اند. در پایان این ویدئو زمان رونمایی رسمی جانشین دو ابر خودروی تاریخی مک لارن یعنی W1 اعلام شده است. به این ترتیب روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۳ ابر خودروی جدید مک لارن W1 معرفی خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX

مک لارن می‌گوید علت انتخاب تاریخ یاد شده برای رونمایی W1 گرامی داشت پنجاه‌سالگی قهرمانی این شرکت در مسابقات فرمول یک و همچنین کسب عنوان قهرمانی رانندگان توسط امرسون فیتیپالدی بوده است. همچنین در نام‌گذاری این خودرو نیز به قهرمانی جهانی مک لارن توجه شده است. باید دانست اوایل سال جاری میلادی پیش‌نمایشی از یک هایپرکار جدید صورت گرفت، خودرویی که در آن زمان با کد P18 شناخته می‌شد. این خودرو از قوای محرکه ۸ سیلندر هیبریدی جدید استفاده خواهد کرد.

مک لارن تائید کرده پیشرانه جدید موردبحث جایگزین نسخه ۸ سیلندر توئین توربویی خواهد شد که از زمان معرفی MP4-12C در سال ۲۰۱۱ بکار گرفته شده است. هایپرکار جدید مک لارن W1 همچنین از زبان طراحی جدید این خودروساز استفاده خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید مک لارن P1 در سال ۲۰۱۲ و به همراه پورشه ۹۱۸ اسپایدر و فراری لافراری معرفی شد تا با همراهی یکدیگر سه‌گانه‌ای تاریخی را رقم بزنند. پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی هیبریدی P1 قدرت ۹۰۳ اسب بخاری تولید می‌کند و به لطف استفاده از ساختار فیبر کربنی فقط حدود ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن دارد.

از جمله ویژگی‌های P1 افسانه‌ای می‌توان به سیستم تعلیق هیدرولیک هوشمندانه و آیرودینامیک فعال اشاره کرد. این خودرو جزو سریع‌ترین وسایل نقلیه جهان بوده است. از آن زمان تاکنون مک لارن محصولات پرفورمنس دیگری از جمله سنا، اسپیدتیل و الوا را تولید کرده اما هیچ‌کدام تأثیرگذاری P1 را نداشته‌اند. این برند امیدوار است با رونمایی از W1 دوباره جادوی خود را تکرار کند. در پایان باید گفت پورشه نیز در حال کار روی هایپرکار جدید خود است و پیش‌نمایش یک خودروی برقی با میشن X صورت گرفته است. فراری هم هایپرکار هیبریدی خود را در آینده تولید خواهد کرد تا شاید یک‌بار دیگر سه‌گانه‌ای جذاب را شاهد باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

source

توسط autokhabari.ir