بوگاتی با انتشار ویدئویی به پشت‌صحنه طراحی ابر خودروی جدید خود یعنی توربیون پرداخته و برخی طرح‌های رد شده برای نسخه نهایی را نیز نشان داده است.


همان‌طور که می‌دانید محصولات بوگاتی تقریباً هر ۱۰ سال یک‌بار نونوار می‌شوند و وقتی تیم طراحی این شرکت به دنبال خلق یک خودروی جدید است باید بهترین پیشنهاد ممکن را به مقامات ارائه کند. این خودروساز فرانسوی اخیراً با انتشار ویدئویی به پشت‌صحنه ملاقات مدیران ارشد بخش طراحی و مهندسی خود با میت ریمک رئیس کمپانی بوگاتی ریمک پرداخته است. اگر با دقت به این ویدئو نگاه کنید می‌توانید برخی طرح‌های رد شده برای طراحی نهایی بوگاتی توربیون را ببینید.

اکستریم VX اکستریم VX

یکی از این طرح‌های ناکام دارای چراغ‌های جلوی بسیار تیز و باریک با دیلایت های افقی شکسته است. همچنین در تصاویر شاهد جلوپنجره نعل اسبی مشهور بوگاتی هستیم که البته ابعاد کوچک‌تر و زوایای بیشتری نسبت به نسخه نهایی توربیون دارد. به این مورد باید رکاب‌های جانبی متفاوت را نیز بیفزاییم. در یک طرح رد شده دیگر بخش پشتی تقریباً مشابه با نسخه نهایی توربیون دیده می‌شود اما چراغ‌های جلوی آن بیشتر شبیه بوگاتی دیوو هستند.

همچنین با دقت در این ویدئو یک دستگاه مک لارن F1 را نیز می‌توان تشخیص داد. این خودروی افسانه‌ای در کنار دیگر طرح‌های طراح بوگاتی قرار دارد. شاید محفظه پیشرانه F1 به نوعی روی تناسبات و محاسبات طراحان و مهندسان بوگاتی تأثیر داشته است. به عنوان یادآوری باید گفت ابر خودروی جدید بوگاتی از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۳ لیتری هیبریدی استفاده می‌کند. مجموع قدرت توربیون به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رسد و به لطف چنین قدرت عظیمی هیولای بوگاتی می‌تواند تنها در عرض ۲ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰۶ رای

source

توسط autokhabari.ir