تنها ۲۰ نمونه از این نسخه بهبودیافته ۹۱۱ تولید خواهد شد که احتمالا قیمتی بالاتر از ۳۵۰ هزار دلار داشته باشد.

اکستریم VX اکستریم VX

۹۱۱ توربو یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ پورشه به شمار می‌رود که نخستین نسل آن، درست ۵۰ سال پیش وارد خط تولید این شرکت آلمانی شد. این مدل خاص و قدرتمند همیشه موردتوجه تیونرهای گوناگون نیز بوده است؛ یکی از این برندها، تیونر آلمانی تک‎آرت به شمار می‌رود که سابقه بلندبالایی در بهینه‌سازی و بهبود خودروهای شرکت پورشه، به‌ویژه ۹۱۱ دارد. محصول تازه تک‌آرت که بر پایه نسل تازه ۹۱۱ توربو توسعه پیدا کرده است، «مونوکروم» نام دارد و خود بر پایه یک محصول دیگر از تک‌آرت یعنی «GT استریت R» ساخته شده؛ GT استریت R هم بر پایه یک ۹۱۱ توربو S توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب ریشه مونوکروم هم به ۹۱۱ توربو S باز می‌گردد.

خودروی جدید تک‌آرت یک محصول تولید محدود با تیراژ تنها ۲۰ دستگاه است که از ابتدا بازسازی نخواهد شد؛ بنابراین تنها ۲۰ نفر از ۸۷ مالک تک‌آرت GT استریت R می‌توانند برای آن ثبت‌سفارش کنند. مونوکروم به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز شده که شامل چرخ‌های تازه، کابین بسیار شخصی‌سازی‌شده و المان‌های بصری دیگر می‌شود. البته که این بهبودها تماما ظاهری نبوده‌ و آیرودینامیک مونوکروم را هم ارتقا داده‌اند.

ازجمله قطعات تازه در این خودرو می‌توان به نشان تازه تک‌آرت به‌جای لوگوی پورشه، رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی فورج‌کاری شده فرمولا ۸ و قطعات فیبرکربنی تازه مانند بادشکن‌های پهن‌تر جلو، افزونه‌های سپر عقب، بالچه GT3RS، کاپوت طرح‌دار و بالچه روی صندوق اشاره کرد. هر چند نام خودرو و تصاویر منتشرشده آن استایل تک‌رنگ و سیاه مونوکروم را به‌خوبی نشان می‌دهد اما سازنده اعلام کرده که می‌تواند بدنه را به رنگ‌های دیگر هم مزین کند.

تک‌آرت مدعی شده مونوکروم با تکیه‌بر قطعات آیرودینامیکی تازه‌اش، نیروی عمودی بیشتری را در مقایسه با نسخه عادی ۹۱۱ توربو S تولید کرده و نیروی لیفت جلوی خودرو را هم در سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهند.

فضای داخلی تک‌آرت مونوکروم با مواد باکیفیتی چون چرم آلکانتارا، پارچه‌های طرح‌دار سنتی و قطعات فیبرکربنی پوشیده شده است. پدال‌های گاز و ترمز از جنس آلومینیوم سیاه‌رنگ تهیه شده‌اند. برند تک‌آرت و نشان مونوکروم هم در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد. البته که تمام اجزای کابین به سلیقه خریدار شخصی‌سازی خواهد شد.

پیشرانه این خودروی اسپرت را یک واحد ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو تشکیل می‌دهد که توان تولید ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نویتن متر گشتاور را دارد و بدنه زیبای مونوکروم را سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به این ترتیب نسخه عادی ۹۱۱ توربو S برای رسیدن به این خودرو به ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نیاز دارد. ظاهرا خبری از سیستم فنربندی انقلابی در این خودرو نیست اما مالکان می‌توانند با توجه به سلیقه خود، ارتفاع از سطح زمین را کاهش داده و از فنرهای کویل‌اور بهره‌مند شوند.

شرکت تک‌آرت حرفی از قیمت نهایی مونوکروم به میان نیاورده است اما با توجه به دقت بالایش به جزئیات، استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بهبود چشمگیر پیشرانه و تولید محدود می‌توان انتظار داشت که آن را ا قیمتی بالا به فروش برساند. تک‌آرت در نسخه پیشین این خودرو و برای تولید مدلGT استریت R مبلغ ۱۰۹ هزار دلار را از مشتری دریافت می‌کرد که شامل هزینه خرید خودرو نمی‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که باتوجه به قیمت ۲۰۳ هزار دلاری ۹۱۱ توربو S پایه، مونوکروم از مرز ۳۵۰ یا شاید ۴۰۰ هزار دلار عبور کند. نظر شما درباره برند تک‌آرت و محصولات زیبای آن چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

source

توسط autokhabari.ir