افراد زیادی به کامیون‌های دماغ‌دار آمریکایی علاقه دارند و به همین خاطر در این مقاله محبوب‌ترین برندهای تولید کننده کامیون در آمریکا را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


کامیون‌های نقش بسیار مهمی در حمل کالا ایفا می‌کنند و این موضوع در کشوری همچون آمریکا نمود بیشتری دارد به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱ میلیارد تن محموله و بار توسط این وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های آمریکا جابجا شده‌اند. واضح است که تولید کامیون در این کشور کسب‌وکار پربازده و پرسودی خواهد بود. بازار کامیون‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ ارزش بیش از ۱۴۱ میلیارد دلاری داشته و انتظار می‌رود این رقم در دهه آینده افزایش یابد.

اکستریم VX اکستریم VX

همچنین بخوانید:

شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان شخصی معمولاً در زمان خرید کامیون‌های سنگین فاکتورهای گوناگونی را در نظر می‌گیرند تا در درازمدت بیشترین بازدهی را داشته باشند. از جمله این فاکتورها می‌توان به مصرف سوخت، هزینه خرید و نگهداری، دوام و قابلیت اطمینان و… اشاره کرد. واضح است که هیچ‌کسی خواهان خرید کامیونی که سریعاً خراب شده و در کنار بزرگراه می‌ماند نخواهد بود. راحتی راننده نیز عامل مهمی است چراکه رانندگان زمان زیادی را در جاده‌ها می‌گذرانند و اکثراً در کابین کامیون استراحت می‌کنند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی شاهد به‌کارگیری تجهیزات مدرن همچون نمایشگرهای چندمنظوره و سیستم‌های کمک‌راننده هستیم. فاکتور بعدی در انتخاب یک کامیون مناسب توجه به محیط‌زیست است. از آنجایی که صنعت خودروسازی به سمت قوای محرکه پاک‌تر به ویژه موتورهای برقی حرکت می‌کند بنابراین احتمال دارد در آینده از تعداد کامیون‌های درون‌سوز کاسته شود. اخیراً چندین شرکت معتبر سازنده کامیون نسخه‌های برقی از محصولات خود را معرفی کرده‌اند؛ اما اگر می‌خواهید بدانید محبوب‌ترین برندهای تولید کننده کامیون در کشور آمریکا کدام ها هستند ادامه این مقاله را از دست ندهید.

محبوب‌ترین برندهای تولید کننده کامیون در آمریکا

فرایت لاینر

بی‌شک فرایت لاینر محبوب‌ترین برند تولید کننده کامیون در این کشور خواهد بود و حداقل با توجه به آمار فروش نیز می‌توان گفت این برند فاصله زیادی با دیگران دارد. تا به اینجای سال، فرایت لاینر حدود ۳۸ درصد بازار کامیون‌ها را به خود اختصاص داده است. فرایت لاینر طرفداران زیادی دارد که علت آن را می‌توان توجه به راحتی راننده دانست. شرکت موردبحث به دلیل تولید محصولاتی مطمئن و بادوام مشهور شده و از تکنولوژی‌های جدید نیز استفاده می‌کند. فرایت لاینر حتی نسخه برقی از کامیون محبوب کاسکیدیا را نیز معرفی کرده است که توان پیمایش ۳۷۰ کیلومتری دارد.

پیتربیلت

تقریباً ۱۵ درصد کامیون‌های فروخته شده آمریکا ساخته پیتربیلت هستند. این شرکت که زیرمجموعه پاکار است به خاطر آپشن های متنوع محصولاتش شناخته می‌شود. طراحی متمایز کامیون‌های پیتربیلت شامل عناصری همچون خطوط آیرودینامیک، کاپوت طویل و جلوپنجره برجسته‌ای هستند که توجه رانندگان را به خود جلب کرده‌اند. پیتربیلت ۵۷۹ یکی از مشهورترین محصولات این برند با ۶۰۵ اسب بخار است که مصرف سوخت مناسب، کابین جادار و سواری راحت را ارائه می‌کند. این شرکت نیز به آینده‌ای پاک‌تر فکر می‌کند و کامیون برقی ۵۷۹EV را با حداکثر قدرت ۶۷۰ اسب بخار رونمایی کرده است.

کنورث

کنورث نیز زیرمجموعه پاکار به شمار می‌رود و ۱۴ درصد بازار کامیون‌های آمریکا را در اختیار دارد. با احتساب میزان فروش پیتربیلت و کنورث می‌توان گفت پاکار با سهم حدود ۲۹ درصدی از کل بازار آمریکا، پس از پیتربیلت در رده دوم قرار می‌گیرد. کنورث نیز آپشن های متنوعی را برای خریداران در نظر می‌گیرد و محصولاتش به خاطر دوام بالا، مصرف سوخت مناسب و انعطاف‌پذیری زیاد شناخته می‌شوند. کنورث از متریال باکیفیت در کابین استفاده کرده و صندلی کامیون‌های آن ارگونومی بالایی دارند. T680 جزو مشهورترین محصولات کنورث است که از طراحی آیرودینامیکی سود برده و ۷ درصد مصرف سوخت کمتری در مقایسه با رقبا دارد. پیشرانه آن نیز ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

اینترنشنال

اینترنشنال با سهم ۱۱ درصدی یکی دیگر از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده کامیون در آمریکا محسوب می‌شود. این شرکت علاوه بر کامیون، میکسرهای سیمان و دیگر وسایل نقلیه سنگین را تولید می‌کند و در تملک ناویستار است. این برند طیف وسیعی از کامیون‌ها شامل مدل‌های سبک، رده میانی و سنگین را تولید می‌کند. سری محصولات LT اینترنشنال با چندین پیکربندی کابین شامل سقف کوتاه و بلند در دسترس هستند. این برند نیز همانند اکثر شرکت‌های دیگر به دنبال تولید محصولات برقی است.

ولوو

حتی اگر شناخت چندانی از کامیون‌ها نداشته باشید احتمالاً ولوو را می‌شناسید. ولوو برندی سوئدی است که به تولید خودروهای سواری نیز می‌پردازد. این برند بیش از ۱۰ درصد بازار کامیون‌های آمریکا را در اختیار دارد و محصولاتش به خاطر مصرف سوخت مناسب، دوام بالا، راحتی زیاد کابین و… شناخته شده‌اند. همچنین کامیون‌های مدرن ولوو از تکنولوژی پایش عملکرد راننده و کامیون برخوردار هستند. از طرف دیگر طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز در محصولات این شرکت وجود دارند. کامیون‌های ولوو قابلیت مانور بالایی داشته و گزینه‌ای ایده آل برای توزیع منطقه‌ای و محلی هستند. برجسته‌ترین محصول ولوو در آمریکا را می‌توان VNL دانست که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴۴ نیوتون متر گشتاور دارد.

ماک

شاید مشهورترین برند تولید کننده کامیون آمریکا در سراسر دنیا ماک باشد که در بروکلین نیویورک و حدود یک دهه قبل از ورود اولین دستگاه از فورد مدل T به خیابان‌ها تأسیس شده است. با اینکه ماک زمانی برندی مستقل بوده اما از سال ۲۰۰۱ زیر چتر حمایتی ولوو قرار دارد اما همچنان هویت جداگانه برند خود را حفظ کرده است. این شرکت سهم حدود ۸.۴ درصدی از بازار آمریکا را در اختیار دارد. کامیون‌های ماک عموماً به این خاطر مشهور شده‌اند که دوام بیشتر را به راحتی ترجیح می‌دهند بنابراین شاید رانندگان کابین آن‌ها را دوست نداشته باشند اما عملکرد بی‌نقص ماک در شرایط سخت را تحسین می‌کنند. ماک آنتم یک کامیون کلاس ۸ با ۵۰۵ اسب بخار قدرت است که البته از کابین راحت‌تری نسبت به ساخته‌های پیشین این شرکت بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

source

توسط autokhabari.ir