آفتاب‌‌نیوز :

سازنده بازی ویدیویی «فورت نایت»، شکایتی را در دادگاه فدرال آمریکا در کالیفرنیا تنظیم کرد و مدعی شد قابلیت امنیت موبایل سامسونگ به نام «اتو بلاکر» (Auto Blocker)، برای ممانعت از دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع دیگری بجز «پلی استور» یا فروشگاه «گلکسی» سامسونگ طراحی شده است.

«اپیک گیمز» اعلام کرد سامسونگ و گوگل با تقلیل انتخاب مصرف کننده و جلوگیری از رقابتی که اپلیکیشن‌ها را ارزان‌تر می‌کند، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را نقض کرده است.

تیم سویینی، مدیرعامل «اپیک گیمز» به خبرنگاران گفت: ایجاد این تصور نادرست برای کاربران که محصولات رقیب، ضعیف‌تر از محصولات خود شرکت هستند، رقابت غیرمنصفانه است. گوگل وانمود می‌کند که کاربر را ایمن نگه می‌دارد و می‌گوید اجازه ندارید از منابع ناشناس، اپلیکیشن نصب کنید. خوب، گوگل می‌داند «فورت نایت» چیست و در گذشته هم این بازی را توزیع کرده است.

گوگل در بیانیه‌ای، شکایت «اپیک گیمز» را «بی‌ارزش» خواند و اعلام کرد سازندگان دستگاه‌های اندرویدی آزاد هستند تا اقدامات خود را برای حفظ امنیت و امنیت کاربران خود انجام دهند. سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد به شدت ادعاهای بی‌اساس «اپیک گیمز» را به چالش بکشد.

سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرد ویژگی‌های ادغام شده در دستگاه‌هایش مطابق با اصول اصلی سامسونگ در زمینه امنیت، حریم خصوصی و کنترل کاربر طراحی شده‌اند و ما کاملا متعهد به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران باقی مانده ایم. این شرکت افزود: کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند، «اتو بلاکر» را مسدود کنند.

در مقابل، «اپیک گیمز» مدعی شد سامسونگ «اتو بلاکر» را برای خنثی کردن تاثیر حکم آمریکا طراحی کرد که «اپیک گیمز» در دسامبر سال ۲۰۲۳ علیه گوگل به دست آورد و این غول اینترنتی را مجبور می‌کند دریافت اپلیکیشن‌ها را از منابع دیگر آسان‌تر دریافت کنند.

«اپیک گیمز» اعلام کرد همچنین نگرانی‌های رقابتی خود را با قانونگذاران اتحادیه اروپا که مدت‌هاست رویه‌های تجاری گوگل را مورد بررسی قرار داده است، مطرح خواهد کرد. این ناشر بازی، پیش از این با گوگل و اپل بر سر قوانین آنها مبنی بر دریافت ۳۰ درصد کمیسیون در پرداخت‌های فروشگاه برنامه‌شان رویارو شده بود.

بازی «فورت نایت» شرکت «اپیک گیمز» پس از تقریبا چهار سال ممنوعیت، ماه گذشته دوباره بر روی آیفون‌ها در اتحادیه اروپا و دستگاه‌های اندرویدی گوگل در سراسر جهان دسترس پذیر شد.

سامسونگ در اواخر سال سال ۲۰۲۳، «اتو بلاکر» را در تلفن‌های هوشمند خود به عنوان یک ویژگی انتخابی برای محافظت از کاربران در برابر دانلود  اپلیکیشن‌هایی که ممکن است حاوی بدافزار باشد، معرفی کرد. «اپیک گیمز» اعلام کرد سامسونگ در ژوئیه، «اتو بلاکر» را به عنوان تنظیمات پیش فرض قرار داد و عمدا غیرفعال کردن یا دور زدن آن را دشوار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، «اپیک گیمز» که در کارولینای شمالی مستقر است، در سال ۲۰۲۰ از گوگل شکایت کرد و مدعی شد که از طریق کنترل‌هایش بر توزیع و پرداخت درون برنامه‌ای، رقابت را سرکوب کرده است.

source

توسط autokhabari.ir