به گزارش پرشین خودرو، سفر با ماشین به صورت شخصی و یا با تور گردشگری که به صورت ماشین شخصی برگزار می شود یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌های سفر است. آزادی در انتخاب مسیر، توقف در هر کجا که دل‌تان خواست و لذت بردن از مناظر طبیعی، از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد این نوع سفر را ترجیح می‌دهند. اما برای اینکه سفر با ماشین لذت‌بخش باشد، باید وسایلی مختلفی را به همراه خود ببرید. در این بخش از پرشین خودرو قصد داریم تا در خصوص این موضوع که چه وسایلی را در هنگام سفر با خودرو شخصی باید با خود ببریم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

مدارک و اسناد مهم

از جمله اولین و مهمترین مواردی که میبایست در سفر با خودرو شخصی با خود همراه داشته باشید مدارک و اسناد مهمی همچون کارت ملی و شناسنامه، گواهینامه، کارت خودرو، بیمه نامه و کارت سوخت است که میتوانید همه آنها را درون یک کیف قرار دهید تا از گم نشدن آنها نیز خیالتان راحت باشد.

وسایل ایمنی

امنیت در سفر همواره حرف اول را خواهد زد. جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، مثلث شبرنگ، زنجیر چرخ، جک خودرو آچار چرخ و سیم بکسل از جمله لوازمی است که میبایست در صندوق عقب خودرو خود داشته باشید تا در زمان سفر با مشکل خاصی رو به رو نشوید.

اهل سفر هستید؟ این وسایل را در خودرو خود همیشه داشته باشید

وسایل ضروری برای رانندگی

نقشه یا جی پی اس، موبایل، شارژر تلفن همراه، پاور بانک، عینک آفتابی و آب آشامیدنی به مقدار کافی از جمله ضروری ترین وسایل برای رانندگی طولانی مدت بین شهری است.

وسایل شخصی

از جمله وسایل شخصی که می بایست در زمان سفر با خودرو شخصی با خود همراه داشته باشید لباس مناسب متناسب با آب و هوای مقصد، کفش راحتی و دمپایی، لوازم بهداشتی مانند مسواک و خمیردندان و شامپو و صابون، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن و کرم ضد آفتاب خواهد بود.

وسایل رفاهی در سفر با خودرو شخصی

در زمانی که قصد سفر با خودرو شخصی را دارید می بایست یک سری وسایل رفاهی را نیز همراه خود داشته باشید. از جمله این وسایل میتوان به بالش مسافرتی یا بادی، پتو یا لحاف کوچک، کیسه خواب، چادر مسافرتی، کتاب یا مجله، بازی های رو میزی و یا کارتی برای سرگرم شدن حین سفر اشاره نمود.

اهل سفر هستید؟ این وسایل را در خودرو خود همیشه داشته باشید

وسایل تغذیه

بسیاری از افراد مایلند در زمانی که با خودرو شخصی به سفر بروند در مقاصد مختلفی که توقف دارند خوراک خود را نیز تهیه کنند. برای این منظور به گاز و سرشعله مسافرتی، ظروف سفری، مواد غذایی غیر قابل فساد و یا با تاریخ ماندگاری طولانی، آبمیوه، قهوه و چای و کتری سفری اشاره نمود.

سایر وسایل کاربردی

از جمله دیگر وسایلی که میبایست در زمان سفر با خودرو شخصی همراه خود داشته باشید میتوان به دوربین عکاسی، لپتاپ، چراغ قوه، چاقوی چند کاره اشاره نمود.

به نظر شما چه وسایل ضروری دیگری را در زمان سفر با خودرو شخصی میبایست با خود به همراه داشته باشیم.

source

توسط autokhabari.ir