شرکت هیوندای کره جنوبی اعلام کرد از مرز تولید ۱۰۰ میلیون خودرو در تاریخ خود عبور کرده است.


کره‌ای‌ها می‌گویند از زمان تأسیس کمپانی خود در سال ۱۹۶۷، یک‌صد میلیونمین خودرو را تولید نموده‌اند. به منظور گرامی داشت این دستاورد مهم، هیوندای یک‌صد میلیون و یکمین خودروی خود را که یک آیونیک ۵ تمام برقی است به مشتری جدیدش تحویل داده است؛ اما چرا هیوندای همان خودروی شماره ۱۰۰ میلیون را به مشتری تحویل نداده است؟ این برند معتبر اظهار می‌دارد تحویل خودروی یک‌صد میلیون و یکم نشان دهنده تعهد این برند به یک قدم جلوتر حرکت کردن و استفاده از دستاوردهای پیشین به عنوان پایه و اساس پیشرفت‌های آتی است.

اکستریم VX اکستریم VX

با اینکه هیوندای در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده اما اولین کارخانه آن یک سال بعد و در اولسان کره جنوبی به راه افتاده است. این شرکت از کارخانه یاد شده به عنوان محل تولید صنعت خودروی کره جنوبی نام می‌برد، کارخانه‌ای که مسئول تولید اولین خودروی تولید انبوه کشور کره یعنی هیوندای پونی بوده است. هم‌اکنون کارخانه اولسان ظرفیت تولید سالانه ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو را دارد. همان‌طور که می‌دانید هیوندای از دهه ۶۰ میلادی تاکنون بسیار گسترش یافته و تنها در عرض ۵۷ سال کارخانه‌های متنوعی را در کشورهای جمهوری چک، هند، ترکیه و آمریکا تأسیس کرده است. نکته شگفت‌انگیز اینکه رسیدن هیوندای به رکورد تولید ۵۰ میلیون خودرو ۴۶ سال طول کشیده اما دو برابر کردن این رقم فقط ۱۱ سال زمان لازم داشته است. مدیرعامل هیوندای با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید:

رسیدن به رقم تولید ۱۰۰ میلیون خودرو یک دستاورد معنی‌دار است که به لطف اقبال مشتریان در سراسر جهان تحقق می‌یابد، مشتریانی که از همان ابتدا شرکت ما را انتخاب و از آن حمایت کرده‌اند

او ادامه می‌دهد:

پذیرش چالش‌های زیاد و نوآوری‌های زیاد به ما اجازه داده تا به رشد سریعی دست یابیم و بتوانیم یک قدم جلوتر بگذاریم تا بتوانیم به یک دستاورد ۱۰۰ میلیونی دیگر برسیم

با اینکه هیوندای تاریخچه‌ای طولانی‌مدت یا دستاوردهای درخشان در موتور اسپرت ندارد اما جزو غول‌های صنعت خودروسازی جهان است. همچنین این شرکت در سال‌های اخیر چندین خودروی جذاب را تولید نموده و اولین محصول پرفورمنس واقعی آن یعنی ولوستر N را می‌توان تحسین کرد. همچنین آیونیک ۵ N نیز بنا به گفته بسیاری از کارشناسان جذاب‌ترین خودروی برقی دنیاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

source

توسط autokhabari.ir