مدیر مرسدس AMG معتقد است که خریداران خودروهای V8 این شرکت به فناوری‌ها روز اهمیتی زیادی می‌دهند.

اکستریم VX اکستریم VX

مرسدس AMG پس از آنکه حجم و تعداد سیلندر موتورهای نسبتا اقتصادی خود را کاهش داد و با استقبال خوب مشتریانش روبه‌رو شد، تصمیم گرفت تا پا را یک قدم فراتر از این بگذارد. مدیرعامل این برند، «Michael Schiebe»، در مصاحبه‌ای تازه با مجله اتوکار بیان کرد که اطمینان دارد خریداران خودروهای V8 بزرگ مرسدس با تغییر پیشرانه و برقی‌شدن خودروهایشان مشکلی ندارند.

مشتریان به‌خاطر خود موتور V8 به سراغ برند (مرسدس AMG) آمده‌اند نه‌ به‌خاطر موتور بزرگ. آن‌ها فناوری موجود در موتور ما را دوست داشتند. پس وقتی حرف از رانندگی برقی باشد، مطمئنم که از آن استقبال خواهند کرد چراکه به‌روزترین و بهترین چیزی است که می‌توانند داشته باشند.

مدیرعامل مرسدس AMG با این بیانیه اعلام کرده خودروسازی پرطمطراق آلمانی مشتریانی فناوری‌پسند دارد. اگر آخرین فناوری شرکت شامل حذف موتورهای درون‌سوز باشد، باز هم مشتریان مرسدس آن را خریداری خواهند کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که AMG فلسفه کاری «یک مرد یک پیشرانه» خود را فراموش کرده و به‌زودی آن را کنار خواهد گذاشت. مدیرعامل این برند باور دارد که مردم نه‌تنها با این تغییر مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال هم خواهند کرد.

هر چند که مرسدس AMG در تلاش است تا برای عقب نماندن از قافله خودروهای برقی، به این انقلاب بپیوندد اما برنامه کوتاه‌مدتی برای حذف موتورهای درون‌سوز V8 ندارد. یک ویدئوی جاسوسی تازه نشان داده که مدل CLE63 خودروی بعدی این شرکت خواهد بود که به یک واحد V8 مجهز خواهد شد. گزارش‌ها تاکید بر آن داشتند که نسخه تازه CLE به موتوری کوچک و فناوری برقی بیشتر مجهز خواهد شد اما این روند تغییر کرد. البته که فروش نه‌چندان مناسب مدل C63 هم در این تغییر سیاست بی‌اثر نبوده و حتی باعث شده تا قیمت این خودرو در آلمان با تخفیفی قابل‌توجه همراه شود.

مرسدس AMG با وجود نگهداری از تعداد محدودی از V8هایش، همچنان به فکر برقی‌شدن است و در این راستا، مدل‌های V8 کوپه V63، شاسی‌بلند GLC63 و سدان تجاری E63 را کنار گذاشته است.

مدیرعامل این برند آلمانی درکنار تاکید بر پذیرش عمومی به سمت دیگر ماجرا هم واقف است و می‌گوید که برخی مشتریانشان هم دیرتر از سایرین با فناوری‌ها خو می‌گیرند. او می‌گوید که در مواجهه با فناوری باید ذهنی باز داشت. این مدیر ارشد پیشتر از هم قرار دادن موتوری ۴ سیلندر درون C63 حمایت کرده و آن را پیش رو قلمداد کرده بود.

هر چند به نظر می‌رسد که مرسدس AMG دیگر به تولید خودروهای قدرتمند درون‌سوز اعتقاد ندارد اما حقیقت این است که این برند هزینه زیادی را روی توسعه مدل‌های قدرتمند هیبریدی گذاشته و هم‌اکنون روی تولید پلتفرم برقی خود تمرکز دارد. توسعه و پیشبرد معماری AMG.EA چندین سال به درازا کشیده است؛ مجله اتوکار هم با تکیه‌بر منابع معتبر خود به این نتیجه رسیده است که مرسدس‌ حتما از یک سوپراسپرت برقی رونمایی خواهد کرد. پایه‌ و شالوده تولید این سوپراسپرت را معرفی مدل مفهومی وان-اِلِوِن رقم زد. گویا این سوپراسپرت تمام برقی برای جذب هرچه بیشتر مشتریان و طرفداران این برند، به‌عنوان جانشین SLS AMG 2013 وارد بازار خواهد شد.

فعالیت‌های این برند آلمانی در حوزه موتوراسپرت هم گسترده شده و تلاش کرده که با ترکیب کردن دو زیرشاخه خودروسازی و مسابقه‌ای خود، ابرخودروی AMG وان را به‌ محصولی یگانه تبدیل کند؛ خودرویی توانمند که اخیرا رکورد خود را در پیست نوربرگرینگ شکست. نظر شما درباره مسیر مرسدس AMG چیست؟ آیا مرسدس‌های برقی صرفا محصولاتی لوکس و اقتصادی خواهند شد یا این برند لوکس-اسپرت به مولفه‌های لازم برای ایجاد هیجان هم توجه خواهد کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

source

توسط autokhabari.ir