خودروهای تیونینگ شده زیربرند لوکس شرکت بنتلی بیش از ۷۷۱ اسب بخار قدرت و امکانات سفارشی دارند.

اکستریم VX اکستریم VX

هر نسل از خودروهای بنتلی که روانه بازار می‌شوند، مدل مولینر آن‌ها هم ساخته می‌شود. شرکت بنتلی پس از رونمایی از نسل تازه کوپه لوکس کانتیننتال، تصمیم گرفته تا به‌همراه دو مدل دیگر از نسخه مولینر این خودرو رونمایی کند. بنتلی مولینرهای تازه شامل نسخه پلاگین‌هیبریدی کوپه کانتیننتال GT، کانتیننتال GTC و فلایینگ اسپور می‌شود. از آنجا که هدف، اعتلای ملایم خودروهای بنتلی بوده، طراحان و مهندسان این برند دست به کار شدند تا با بهبودهای ظاهری و فنی گوناگون، محصولاتی دلچسب را در اختیار مشتریان‌ سخت‌پسند قرار دهند.

هر سه مدل یادشده از فناوری تازه پیشرانه‌های بنتلی موسوم‌به «اولترا پرفورمنس هیبرید» بهره‌مند شده‌اند که شامل یک واحد ۴ لیتری V8 تویین توربو، یک موتور برقی و یک بسته باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی می‌شود. این پیکربندی پیشرانه به هر دو مدل کانتیننتال و فلایینگ اسپر امکان بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک را می‌دهد تا بتوانند با تکیه‌بر ۷۸۲ اسب بخار قدرت و ۱,۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولیدشده، عملکرد فنی مناسبی هم داشته باشند.

مشخصا قدرت و گشتاور این مدل‌های لوکس با سوپراسپرت‌های خاص بازار برابری می‌کند و باعث می‌شود که محصولات بنتلی هم درکمتر از ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسند. سازنده مدعی شده که دلیل استفاده از پیشرانه پلاگین‌هیبریدی، امکان پیمایش ۸۱ کیلومتر در حالت تمام برقی است؛ البته حداکثر سرعت خودروهای بنتلی در این حالت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. مالکان می‌توانند باتری خودروهایشان را با استفاده از شارژر ۱۱ کیلوواتی درعرض ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به‌صورت کامل شارژ کنند که زمانی طولانی محسوب می‌شود.

هر سه مدل GT، GTC و فلایینگ اسپور به تجهیزات ظاهری گوناگونی چون جلوپنجره با طرح کرومی درخشان، هواکش‌های کرومی و براق سپر، نوارهای کرومی بدنه، اگزوزهای کرومی و طرح نقره‌ای ساتن آینه‌بغل‌ها مزین شده‌اند. خریداران این خودروها می‌توانند از رینگ‌هایی آلیاژی ۲۲ اینچی ویژه مولینر هم استفاده کنند که به‌جای نشان بنتلی، لوگوی مولینر را نشان می‌دهند.

از آنجا که مولینر برای بنتلی اهمیت زیادی دارد، نشان آن روی طاق چرخ‌های جلوی مدل‌های کوپه و کانورتیبل کانتیننتال نقش بسته است. بنتلی در طراحی این مدل‌ها آنقدر دقت و ظرافت به خرج داده که حتی روی بازتاب‌دهنده نور چراغ‌های کریستالی تازه خود هم نشان مولینر را حک کرده است تا مالک با نگاه کردن به هر گوشه خودرو، نام آن را به یاد داشته باشد. در سوی دیگر، مدل فلایینگ اسپور از نشان لوکس و برجسته B پرنده روی کاپوت و خروجی هوای پشت طاق چرخ‌های جلو بهره‌مند شده است.

چراغ‌ همه مدل‌ها به سیستم پویانمایی مجهز شده است و چراغ‌های عقب هم از فناوری نور مات بهره‌مند شده‌اند. خریداران می‌توانند خودروی خود را به یکی از ۱۰۱ رنگ پیش‌فرض شرکت بنتلی مزین کنند یا درصورت تمایل، با پرداخت هزینه بیشتر رنگ اختصاصی خود را بسازند و آن را با رنگ‌بندی فضای داخلی خودرو هماهنگ کنند.

هر چند کابین بنتلی‌ها مولینر با نمونه عادی تفاوت خاصی ندارد اما میزبان نشان مولینر روی صندلی‌ها و طرح الماسی چرم آن‌ها شده است. صندلی‌های جلوی خودروهای بنتلی هم‌اکنون از فناوری تطبیق فرم بدن و سیستم تهویه خودکار هم سود می‌‌برند. این شرکت انگلیسی می‌گوید که طرح دوخت داخلی کابین تا بخش پوشش سقف تاشوی کانتیننتال GTC هم رسیده و با بسته شدن آن، قابل‌مشاهده است.

سیستم تهویه خودکار این خودروها هم به فناوری یونیزه‌سازی هوا مجهز شده که درکنار فیلتر هوای داخلی خودرو، هوایی تمیز و تازه را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. سیستم اطلاعت سرگرمی بنتلی هم در نسل جدید خودروهایش به‌روزرسانی شده است و می‌تواند حتی کیفیت هوای داخل و بیرون خودرو را به راننده اطلاع دهد.

بنتلی درباره معرفی محصولات تازه مولینر می‌گوید که مشتریان می‌توانند منتظر تجربه‌ای خیره‌کننده از ترکیب عملکرد، فرمان‌پذیری و اعتلای کیفیت ساخت داشته باشند که مرهون هنرنمایی المان‌های یادشده درکنار سیستم فنربندی بادی دو کاناله و سیتسم میراگر دوگانه جدید این شرکت است. سرنشینان می‌توانند با تنظیم و سفارشی‌سازی این سیستم‌ها از طریق نمایشگر داخلی خودرو، حالت‌ها مختلفی را برای سواری انتخاب کنند. نظر شما درباره بنتلی مولینر چیست؟ چرا این شرکت لوکس همچنان در سطح رولزرویس به موفقیت نرسیده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

source

توسط autokhabari.ir