منتشر شده در 14 مهر 1403 ساعت 18:00


رقابت جیلی و بی وای دی

اوایل سال جاری، بی وای دی با معرفی فناوریDM 5.0  وارد رقابتی شدید با جیلی شد و ادعا کرد که این پیشرانه خیلی بهتر از پیشرانه‌ های رقیب است. در جریان معرفی، بی وای دی جیلی را به چالش کشید و از این شرکت خواست به نوعی از تکنولوژی خود دفاع کند یا دیگر حرفی از رقابت نزند! به نظر می‌رسد که جیلی اکنون به این چالش پاسخ داده و در آستانه معرفی نسل جدید پیشرانه خود قرار دارد. این پیشرانه ثور (Thor) نام دارد و از مشخصاتی بسیار خوب برخوردار است.

بهره‌ وری بالای پیشرانه جدید جیلی

گان جیایوئه، مدیرعامل گروه خودروسازی جیلی، اعلام کرده که این پیشرانه جدید تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. این پیشرانه هیبریدی شارژی (PHEV) با بهره‌وری حرارتی ۴۶ درصدی در بخش موتور همراه است و برد ترکیبی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. همچنین، مصرف سوخت این پیشرانه کمتر از ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

احتمال می‌رود که پیشرانه جدید ثور در کراس اوور جیلی گلکسی استار شیپ ۷ به کار گرفته شود. این کراس اوور در لیست مدل‌های جدید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) حضور داشته و به احتمال قوی در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که پیشرانه هیبریدی شارژی این خودرو دارای یک موتو  ۱.۵ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار است. برای مقایسه موتور موجود در پیشرانه DM 5.0 بی وای دی ۹۹ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو از یک باتری لیتیوم آهن فسفات بهره می‌برد که توسط شرکت‌های SVOLT یا Sunwoda تأمین شده است.

موتور جدی جیلی

وزن خالص جیلی گلکسی استارشیپ ۷ بسته به نسخه‌های مختلف بین ۱۷۲۴ تا ۱۷۹۰ کیلوگرم متغیر است. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط با ابعاد ۴۷۴۰ میلیمتر طول، ۱۹۰۵ میلیمتر عرض و ۱۶۸۵ میلیمتر ارتفاع است و فاصله محوری آن به ۲۷۵۵ میلیمتر می‌رسد.

جیلی و نوآوری در سایر زمینه‌ها

گان جیایوئه در کنفرانس جهانی خودروهای انرژی نو ۲۰۲۴ به سایر تکنولوژی‌های جیلی نیز اشاره کرده است. این شرکت در حال آزمایش موتوری با کارایی فوق‌العاده بالا در جهان است. گفته می‌شود این موتور می‌تواند به ۳۰,۰۰۰ دور در دقیقه دست پیدا کند و پلتفرمی با ولتاژ بین ۰ تا ۱۲۰۰ ولت را فراهم کند. این ویژگی باعث واکنش‌های دینامیکی سریع، تاخیرهای کم و دقت بسیار بالا می‌شود.

تکنولوژی جدید جیلی

علاوه‌ بر این‌ها باید گفت جیلی نسل جدید باتری‌های موسوم به Aegis را برای استفاده در محصولات خود آماده می‌کند. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفاتی بوده و از نظر دوام و برد حرکتی عملکرد بهتری دارد. به نظر می‌رسد جیلی با معرفی فناوری‌های جدید می‌خواهد در زمینه خودروهای انرژی نو به یک شرکت پیشرو تبدیل شود، امری که مسلماً برای بی وای دی دردسرساز خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir