منتشر شده در 14 مهر 1403 ساعت 17:10


خودروی برقی فولکس واگن

با آغاز روند تحویل نخستین برقی های آلمانی به مشتریان، قیمت خودروی برقی فولکس واگن یعنی ID.4 در بازار آزاد مشخص شده است.

اگرچه واکنش بازار به دلیل نبود زیرساخت به خودروهای برقی چندان خوب نبود اما بازار کشور دوباره نشان داد که هنوز به اصالت خودرو اهمیت زیادی می دهد و حتی این اصالت در میزان استقبال از خودروهای برقی هم خودش را نشان داد. در اولین عرضه گسترده خودروهای برقی شاهد آن بودیم که متقاضیان بیشتر به سمت خرید خودروهایی از نشان های فولکس واگن و آئودی رفتند و حالا در بازار هم همین رویه را شاهد هستیم. در زو های اخیر شماره گذاری و تحویل فولکس واگن ID.4 آغاز شده است و کم کم نمونه های صفر کیلومتر آن را در نمایندگی ها و آگهی های فروش خودرو می بینیم. جالب اینجاست اینبار بازار به این خودروهای تمام برقی روی خوش نشان داده فروشندگان سود خوبی را برای این خودرو در نظر گرفته اند. قیمت تمام شده این خودرو برای مصرف کننده ۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان اعلام شده بود و حالا آگهی های این خودرو رقمی بین ۳.۲ تا ۳.۵ میلیارد تومان را نشان می دهد. البته این احتمال وجود دارد که با ادامه روند تحویل، قیمت در آینده تعدیل شود اما قطعا همانند چینی های برقی شکست قیمتی را برای این محصول اروپایی نخواهیم دید.

نام خودرو قیمت مصوب واردکننده (تومان) قیمت بازار (تومان)
فولکس واگن ID.4 ۲,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی و ویدیو معرفی

این خودرو جذاب آلمانی به پیشرانه برقی ۱۲۵ کیلوواتی (معادل ۱۶۸ اسب بخار) مجهز است که این پیشرانه می تواند گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را به چرخ های عقب این خودرو منتقل کند. باتری های فولکس واگن ID.4 دارای ظرفیت ۵۵.۷ کیلووات ساعت است که مدت زمان شارژ آنها با شارژر های خانگی نزدیک به ۸.۵ ساعت است اما به وسیله شارژر هایی با فناوری شارژ سریع ظرفیت آنها در مدت زمان ۳۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد.

از جمله امکانات فولکس واگن ID.4 می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده  نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دستیار حرکت بین خطوط، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، استارت دکمه ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم صوتی حرفه ای، دستیار صوتی، پشت آمپر دیجیتال، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب و… اشاره کرد.

source

توسط autokhabari.ir