به گزارش بازار، سدان‌های مونتاژی در بازار کشور ما تنوع پایینی دارند و اکثر خودروسازان خصوصی ترجیح می‌دهند به سراغ سگمنت پرطرفدار کراس‌اوور بروند. اما هنوز هم می‌توانیم در بین اندک سدان‌های مونتاژی، نمونه‌های نسبتاً جذابی را پیدا کنیم.

یکی از این دست خودروها، کی ام سی j۷ است که به لطف ظاهر اسپرت و توانایی‌های فنی معقول، طرفداران پرشماری در بازار دارد. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مزایا و معایب kmc j۷ رفته‌ایم تا ببینیم این سدان جذاب چینی چه نقاط قوت و ضعفی دارد.

اگر شما هم قصد خرید یک سدان نسبتاً اسپرت و جوان‌پسند را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا با اطلاع از مزایا و معایب کی ام سی  به عنوان یکی از گزینه‌های این سگمنت، انتخاب خود را با چشم بازتری انجام دهید.

مزایای kmc j۷

ابتدا به سراغ بررسی مزایای kmc j۷ می‌رویم تا با نقاط قوت این محصول کرمان موتور آشنا شویم.

مزیت اول: ظاهر جذاب

در ظاهر kmc j۷ شاهد المان‌هایی مثل چراغ‌های جلو و عقب به‌هم پیوسته با گرافیکی جذاب، حالت فست بک انتهای بدنه، رینگ‌های مشکی مات و اگزوزهای دوگانه واقعی هستیم که چهره‌ای جذاب و جوان‌پسند به این خودرو بخشیده است.

 این جذابیت به لطف مانیتور بزرگ عمودی، لیور دنده الکتریکی، نورپردازی مخفی و پشت آمپر تمام دیجیتال درون کابین کی ام سی j۷ هم ادامه دارد.

از این رو وقتی نظرات در مورد کی ام سی j۷ را بررسی می‌کنیم، اکثر افراد نسبت به ظاهر این خودرو بازخورد مثبتی دارند.

مزیت دوم: توانمندی فنی مناسب

کی ام سی j۷ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد. نتیجه همکاری این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)، شتاب صفرتاصد کم‌تر از ۱۰ ثانیه است که برای خودرویی در این رده قیمتی، عدد معقولی محسوب می‌شود.

کی ام سی j۷ از نظر هندلینگ هم عملکرد خوبی دارد و می‌تواند در مسیرهای پر پیچ و خم حسی از اطمینان و هم‌چنین هیجان را به راننده خود منتقل کند.

موتور kmc j7

 البته برای لذت بردن کامل از توانایی‌های فنی این خودرو موانعی هم وجود دارد که در بخش معایب کی ام سی  به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزیت سوم: فضای مناسب کابین و صندوق بار

شاید kmc j۷ در نگاه اول یک سدان اسپرت به نظر برسد که بیش‌تر برای خریداران جوان مناسب است. اما این خودرو کابین جاداری دارد و می‌توانیم یک مسافرت ۴ نفره راحت را با آن تجربه کنیم.

صندوق بار kmc j۷ هم با ظرفیت ۵۴۰ لیتری که با تاکردن پشتی صندلی‌های عقب تا ۱۶۵۰ لیتر قابل گسترش است، کاملاً باب میل خانواده‌های ایرانی به نظر می‌رسد. در ضمن یکپارچه بودن شیشه عقب با درب صندوق بار، دهانه صندوق را بزرگ و مناسب بارگیری اشیا حجیم کرده است.

مزیت چهارم: کیفیت سواری معقول

وجود تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link) باعث شده است که kmc j۷ در کنار هندلینگ مناسب، حد معقولی از سواری نرم را هم داشته باشد و ضربات چندانی از سمت سیستم تعلیق آن به کابین وارد نشود. 

از آن‌جایی که kmc j۷ یک سدان تقریباً اسپرت محسوب می‌شود، این کیفیت سواری را باید جزو مزایای آن بدانیم.

معایب kmc j۷

در ادامه معایب کی ام سی j۷ را باهم مرور خواهیم کرد تا ببینیم مشکلات kmc j۷ که ممکن است برخی خریداران را دل‌سرد کند، چه مواردی هستند.

عیب اول: ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها

به عنوان اولین مورد در فهرست معایب kmc j۷ باید به ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها اشاره کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم، کی ام سی j۷ کابین جاداری دارد اما صندلی‌های آن نشیمن‌گاه نسبتاً کوتاهی دارند که پس از چند ساعت نشستن مداوم، سرنشینان را خسته می‌کند.

در ضمن پشت‌سری صندلی‌های جلو kmc j۷ به صورت یکپارچه با بقیه قسمت‌ها ساخته شده است. هرچند این نحوه طراحی، اسپرت و جذاب است اما دید سرنشینان عقبی به سمت جلو را تا حد زیادی کور می‌کند و از این جنبه می‌توانیم آن را یکی از معایب j۷ محسوب کنیم.

عیب دوم: آپشن‌های کم‌تر نسبت به برخی رقبا

کی ام سی j۷ در مجموع امکانات راضی‌کننده‌ای دارد و حتی مجهز به آپشن جذابی مثل سقف پانوراما است که در رقبا دیده نمی‌شود. اما با توجه به قیمت kmc j۷ و همچنین لیست آپشنی برخی رقبا، جای خالی امکاناتی مثل هشداردهنده نقطه کور، تنظیم تمام برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی سرنشین جلو، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط و… در آن دیده می‌شود.

این نکته ممکن است از دید برخی خریدارانی که به دنبال دریافت حداکثر آپشن‌های ممکن نسبت به مبلغ پرداختی هستند، جزو معایب kmc j۷ محسوب شود.

عیب سوم: تأخیر در عملکرد پدال گاز و گیربکس

در آخرین مورد از فهرست معایب kmc j۷ به همان نکته‌ای می‌رسیم که مانع لذت بردن کامل از عملکرد فنی این سدان اسپرت می‌شود. عملکرد پدال گاز کی ام سی j۷ متأسفانه مثل اکثر خودروهای امروزی به دلیل پاس کردن راحت‌تر استانداردهای آلایندگی، با تأخیر همراه است که در آغاز حرکت و شتاب‌گیری کمی آزاردهنده است.

اما یکی از اصلی‌ترین ایرادات کی ام سی j۷ عملکرد گیربکس دوکلاچه این خودرو است که در معکوس کشیدن تا حدود زیادی اقتصادی و با تأخیر عمل می‌کند. این مسئله روی لذت رانندگی با kmc j۷ در مسیرهای سربالایی تأثیر منفی قابل توجهی می‌گذارد.

طراحی kmc j7

شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان کی ام سی j۷ هم آپشن بسیار جذابی است اما عملکرد همراه با تأخیر این شیفترها یکی از معایب j۷ محسوب می‌شود.

بالأخره کی ام سی j۷ بخریم یا نه؟

بعد از آشنایی با مزایا و معایب kmc j۷ وقت آن است که با جمع بندی مطالب گفته شده، ارزش خرید این خودرو را دقیق‌تر بررسی کنیم.

کی ام سی j۷ با توجه به ظاهر جذاب، کابین نسبتاً جادار و توانایی‌های فنی قابل قبول خود، در شرایط فعلی بازار ارزش خرید مناسبی دارد و خریدار می‌تواند تاحدود زیادی معایب kmc j۷ را ندیده بگیرد.

منبع: کی ام سی j۷ بخریم یا نه؟ مزایا و معایب kmc j۷

بنابراین اگر با یک بودجه متوسط به دنبال سدانی جذاب و جوان‌پسند هستید که هرازگاهی بتوانید بدون دغدغه یک مسافرت خانوادگی را هم با آن تجربه کنید، از خرید kmc j۷ پشیمان نخواهید شد. اما اگر تمایل دارید یک خودرو آرام صرفاً خانوادگی در اختیار داشته باشید، می‌توانید به سراغ یکی از رقبای kmc j۷ که اغلب قیمت ارزان‌تری هم دارند بروید.

منبع: 

source

توسط autokhabari.ir