منتشر شده در 15 مهر 1403 ساعت 18:00


بوگاتی توربیون

چند ماه قبل بود که بوگاتی از جانشین شیرون رونمایی کرد. این ابر خودروی بسیار قدرتمند، توربیون نام داشته و از مشخصاتی اعجاب‌انگیز برخوردار است. یکی از تفاوت‌های بنیادین این خودرو با شیرون به شاسی آن مربوط می‌شود، جایی که همه چیز از نو مهندسی شده تا توربیون با پیشرانه جدید هیبریدی بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

چالش مهندسی: فشرده‌سازی تجهیزات پیشرفته

به گفته بوگاتی، طراحی توربیون چالش‌های زیادی داشته؛ زیرا از همان ابتدا هدف این بود که ابعاد خودرو با وجود تغییر پیشرانه، نسبت به شیرون تا حد امکان بدون تغییر باقی بماند. از آنجایی که پیشرانه هیبریدی توربیون شامل یک موتور V16 و موتور برقی می‌شود، این موضوع با چالش‌های متعددی همراه بوده است. شاید بدانید موتور V16 جدید طول بیشتری نسبت به موتور W16  به کار رفته در شیرون دارد، از سوی دیگر تجهیزات الکتریکی هم فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

مهندسی بوگاتی توربیون

تغییرات کلیدی در طراحی شاسی بوگاتی توربیون

مهندسان بوگاتی برای جای دادن همه این اجزا، موتور V16 را به سمت دیواره عقب نزدیک‌تر کرده‌اند و مخازن سوخت را در دو طرف آن قرار داده‌اند. باتری‌ها هم به صورت T شکل در پشت صندلی‌ها و تونل مرکزی قرار گرفته‌اند. برای کاهش سطح مقطع جلو، صندلی‌ها به هم نزدیک‌تر و به‌ صورت ثابت طراحی شده‌اند و پدال‌ها و فرمان به سمت راننده عقب‌ تر آمده‌اند. موتور الکتریکی جلو نیز درست پشت صندوق کوچک حاضر در زیر کاپوت قرار گرفته است. با وجود این تغییرات، فاصله محوری توربیون تنها کمی بیشتر از یک اینچ (معادل ۲.۵۴ سانتیمتر) طولانی‌تر از شیرون است. این ابر خودروی جدید در مقایسه با شیرون ارتفاع سقف کمتری دارد.

مشخصات بوگاتی توربیون

سایر نوآوری‌ها

یکی از نوآوری‌های مهم برای کنترل ابعاد بوگاتی توربیون، استفاده از یک دیفیوزر فیبرکربنی است که به عنوان ساختار جذب ضربه هنگام تصادف از عقب نیز عمل می‌کند. این کار باعث شده نیاز به میله‌ها یا سازه جداگانه برطرف شود. توربیون به ۸ رادیاتور مجهز شده و از قطعات چاپ سه‌بعدی در سیستم تعلیق بهره می‌برد. این قطعات توسط شرکت Divergent، تولیدکننده خودروی Czinger 21C، ساخته شده‌اند.

ابعاد بوگاتی توربیون

source

توسط autokhabari.ir