منتشر شده در 17 مهر 1403 ساعت 17:38



عکاس
علیرضا پاداش

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

گروه صنعتی ایران روور یکی از شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه خودرو تبریز امسال است که با زیر مجموعه های خود پا به نمایشگاه گذاشته است.

شرکت های آمیتیس خودرو و پارس ساتر هوشمند از زیر مجموعه های گروه صنعتی ایران روور هستند که در حال حاضر واردات محصولات نیسان و اشکودا را بر عهده دارند. این دو شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز ۱۴۰۳ حاضر شده اند و محصولات وارداتی خود را در غرفه ایران روور به نمایش گذاشته اند. ما در این مطلب سعی داریم نگاهی به غرفه این شرکت ها داشته باشیم و محصولات آن ها را معرفی کنیم.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

بی شک مهم ترین و جدیدترین محصولی که می توان در غرفه شرکت پارس ساتر هوشمند یافت اشکودا کاروک است. این خودرو یک کراس اوور در کلاس طراحی و سگمنت C بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بر اساس پلتفرم خودرو هایی نظیر سئات آتکا، جتا VS5 و… طراحی و تولید شده است.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

نیروی محرکه اشکودا کاروک پارس ساتر هوشمند از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری TSI تامین می شود. این پیشرانه می تواند نهایتا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و آن را در اختیار جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه قرار دهد. نیروی تولید شده در این خودرو به وسیله جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

کراس اوور وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند امکانات قابل قبولی را در دل خود جای داده است که از جمله آنها می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، سنسور نور، کروز کنترل، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، اتوپارک، خروج از پارک خودکار، استارت دکمه ای، فرمان دی کات، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، در صندوق عقب برقی و… اشاره کرد.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

در کنار این خودرو، باید به دیگر خودروی اروپایی وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند یعنی اشکودا سوپرب نیز اشاره کرد که سدانی جذاب و با اصالت از برندی بسیار معتبر است. اشکودا سوپرب وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند همانند اشکودا کاروک از یک پیشرانه ۱.۴لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (TSI) بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. 

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

با اینکه شرکت پارس ساتر هوشمند نمونه جدید و فول آپشن این خودرو را برای بازار ایران انتخاب نکرده است اما در همین نمونه وارداتی نیز می توانیم امکانات قابل توجهی را مشاهده کنیم. امکاناتی نظیر؛ نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی مولتی‌مدیا، سیستم ناوبری، سنسور تشخیص خواب‌آلودگی، دی‌لایت، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کروز کنترل، حسگر فشار باد تایرها، اتوپارک، دستیار رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده و کیسه‌های هوای جلو و جانبی و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

شرکت آمیتیس خودرو نیز با سدان هیبریدی خود پا به نمایشگاه خودروی تبریز گذاشته است و توانسته با نمایش گذاشتن نیسان سیلفی پلاس علاقه مندان بسیاری را به غرفه خود جذب کند.

نیسان سیلفی وارداتی شرکت آمیتیس خودرو که در بازار با نام نیسان سیلفی پلاس نیز شناخته می شود، در زیر کاپوت خود از یک موتور ۱.۲ سه سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه عملا نقشی در سیستم تولید توان ندارد و صرفا به عنوان یک ژنراتور، مسئولیت شارژ باتری های این خودرو را بر عهده دارد. مسئولیت اصلی تولید توان و انتقال آن به چرخ ها بر دوش پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری است که می تواند تا ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند. این دقیقا همان تکنولوژی است که نیسان آن e-power می نامد.

وارداتی های نیسان و اشکودا به نمایشگاه خودرو تبریز آمدند

در این خودرو امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، نورپردازی داخل کابین، فناوری LED چراغ ها، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی، شارژر بی سیم، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سانروف، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور TPMS، اتوهلد و… دیده می شود اما متاسفانه جای خالی امکاناتی نظیر کروز کنترل نیز در این خودرو احساس می شود.

source

توسط autokhabari.ir