مارک زاکربرگ مالک شرکت متا به دنبال درخواست همسر خود، پورشه کاین مینی ون را طراحی کرده است.


زمانی که بحث پول مطرح نباشد شما می‌توانید هر خودرویی را که تصور می‌کنید داشته باشید، حتی اگر آن خودرو اصلاً توسط خودروسازان تولید نشده باشد! این مینی ون پورشه که مشاهده می‌کنید اگرچه در سطح خودروهای خاص سلطان برونئی نیست اما قطعاً توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. در واقع ما با شاسی‌بلند سه ردیفه و برقی پورشه برای چند سال آینده روبرو نیستیم بلکه خودرویی را می‌بینیم که توسط مارک زاکربرگ و برای همسرش سفارش داده شده است.

اکستریم VX اکستریم VX

همسر زاکربرگ خواهان یک مینی ون جادار بوده و از آنجایی که پورشه چنین خودرویی را تولید نمی‌کند بنابراین مؤسس فیس‌بوک خودش دست به کار شده است. او با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد این مینی ون را طراحی کرده و برای آن درهای کشویی برقی در نظر گرفته است. البته این اولین شاسی‌بلندی نیست که از درهای کشویی برقی استفاده می‌کند چراکه تویوتا سنچوری نیز به درهای کشویی مجهز است. زاکربرگ برای تولید این خودرو با شرکت وست کوست کاستومز همکاری کرده است. او همچنین در کنار پورشه کاین مینی ون یک دستگاه ۹۱۱ GT3 تورینگ با گیربکس سفارشی را نیز سفارش داده است. کادیلاک CT5-V بلک وینگ زاکربرگ نیز دارای گیربکس دستی بوده است. با اینکه مشخص نیست تبدیل کاین توربو GT به یک مینی ون خانوادگی چقدر خرج روی دست زاکربرگ گذاشته اما نسخه عادی این خودرو قیمت پایه فراتر از ۲۰۰ هزار دلاری دارد.

اگرچه تولید یک مینی ون توسط پورشه ایده‌ای دیوانه‌وار به نظر می‌رسد اما قبلاً چنین خودرویی به‌صورت کانسپت وجود داشته است. ما درباره پورشه B32 دهه ۸۰ میلادی صحبت نمی‌کنیم زیرا این خودرو در واقع یک فولکس‌واگن T3 با پیشرانه ۹۱۱ کررا و دیگر تغییرات بوده است. منظور ما کانسپت منحصربه‌فرد پورشه ویژن رندینست است که در سال ۲۰۱۸ تولید شد. این خودروی برقی از شش صندلی استفاده کرده و بنابراین دارای ظرفیت کافی برای حمل خانواده زاکربرگ است.

پورشه کاین مارک زاکربرگ طراحی صندلی غیرعادی مشابه کانسپت پورشه ندارد اما باید گفت ویژن رندینست از طراحی صندلی راننده در مرکز استفاده کرده و دو سرنشین نیز همانند مک لارن F1 او را احاطه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد کاین توربو GT دارای دو صندلی در جلو، دو صندلی دیگر در ردیف دوم و احتمالاً دو صندلی در ردیف سوم کابین است. در پایان باید خاطرنشان ساخت اگرچه مشخص نیست شاسی‌بلند بزرگ و برقی پورشه که قرار است در سال ۲۰۲۷ عرضه شود از کابین شش یا هفت نفره استفاده خواهد کرد اما طراحی سه ردیفه برای آن در نظر گرفته خواهد شد. اگر ببینیم این محصول جدید توسط زاکربرگ سفارش داده شود تعجب نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

source

توسط autokhabari.ir