کریستین فون کونیگزگ، جان هنسی و مت ریمک با هایپرکارهای یکدیگر یعنی یسکو اتک، ونوم F5 و نورا در پیست رانندگی کرده‌اند.

اکستریم VX اکستریم VX

کونیگزگ، ریمک و هنسی نام‌های بزرگی در عرصهٔ هایپرکارها هستند. این شرکت‌ها خودروهایی می‌سازند که مرزهای فیزیک و مهندسی را پشت سر می‌گذارند اما تاکنون رقابت و قیاس رودررویی بین این هایپرکارها ندیده‌ایم. حال اما تاپ گیر در اقدامی جالب، رؤسای سه شرکت هنسی، کونیگزگ و ریمک را به همراه خودروهای آن‌ها در پیست سونوما گرد هم جمع کرده تا ببیند هرکدام در مورد خودروی دیگری چه نظری دارند.

خودروهایی که در این رویداد حضور دارند، هنسی ونوم F5 روولوشن، کونیگزگ یسکو اتک و ریمک نورا هستند. این ماشین‌ها نقطهٔ اوج پرفورمنس هستند و ضعیف‌ترین آن‌ها ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این قدرت را در یسکو با پیشرانهٔ ۵.۱ لیتری V8 توئین توربو می‌بینیم. هنسی با موتور ۶.۶ لیتری V8 توئین توربویی که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، حدود ۲۰۰ اسب بخار از رقیب سوئدی قوی‌تر است درحالی‌که نورا با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. این نیروی عظیم توسط چهار موتور الکتریکی تولید می‌شود.

هنگام رانندگی مدیران سه شرکت با این هایپرکارها، رانندهٔ آزمایشی هر شرکت هم در خودرو حضور دارد تا به کنترل قوی‌ترین ماشین‌های جهان کمک کند. اولین کسی که راهی پیست می‌شود، جان هنسی با کونیگزگ است. وی زمانی که رانندهٔ آزمایشی، کنترل کشش را خاموش کرد، یسکو را کمی ترسناک توصیف کرد و گفت: «خودرویی مثل این باید وحشی باشد». سپس مت ریمک پشت فرمان ونوم F5 نشست و آن را یک پیشرانهٔ هیولایی در خودروی کارت توصیف کرد که دیوانه‌وار است. درنهایت، کریستین فون کونیگزگ پشت فرمان نورا نشست و تحت تأثیر قرار گرفت و گفت:

خیلی خوب است. بسیار قابل پیش‌بینی است و رانندگی بسیار آسانی دارد. هیجان‌انگیز و قدرتمند.

این ویدئو با رانندگی ریمک با کونیگزگ در پیست به پایان می‌رسد ولی قسمت دومی هم در راه است که طی آن، سه مدیر در مورد رانندگی با خودروهای یکدیگر در پیست حرف می‌زنند و امیدواریم در آن قسمت دربارهٔ رقبای خود صادقانه‌تر صحبت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۴ رای

source

توسط autokhabari.ir