منتشر شده در 17 مهر 1403 ساعت 13:30


پیکاپ موسو خان

موسو خان نام پیکاپی از برند سانگ یانگ است که توسط ایلیا موتور در بازار ایران عرضه می شود. در این مطلب نگاه کوتاهی به پیکاپ موسو خان و امکانات آن خواهیم داشت.

پیکاپ موسو خان جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل محسوب می شود که صنایع خودرو سازی ایلیا آن را برای عرضه در بازار ایران برگزیده است و در حال حاضر تنها پیکاپ مونتاژی غیر چینی بازار ایران است.

موسو خان در حقیقت پیکاپی دو دو دیفرانسیل سایز متوسط ساخت شرکت KGM یا همان سانگ یانگ سابق است که بر اساس پلتفرم سانگ یانگ رکستون در سال ۲۰۱۸ طراحی و عرضه شده و شرکت KGM در سال ۲۰۲۳ نسخه فیس لیفت آن را معرفی کرده است.ریشه پیکاپ موسو خان به شاسی بلندی با همین نام بر می گردد که از سال ۱۹۹۳ تولید آن شروع شده و در بازار ایران نیز عرضه شده است.

اما نسل جدید پیکاپ سانگ یانگ موسو خان چه مشخصات و امکاناتی دارد که این خودرو را از دیگر پیکاپ های مونتاژی چینی متمایز می کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

طراحی کلی پیکاپ موسو خان

پیکاپ مونتاژی برند سانگ یانگ در بخش طراحی بیرونی خود سبک طراحی بسیار جذاب و عضلانی را ارائه می دهد و سبک طراحی آن، به سبک دیگر محصولات برند کره ای سانگ یانگ بسیار نزدیک است و این یعنی موسو خان در بخش طراحی بسیار با اصالت است. اما چیزی که می تواند این پیکاپ دو دیفرانسیل را در بخش طراحی ظاهری نسبت به دیگر پیکاپ های مونتاژی خاص می کند این است که این خودرو دارای پلتفرم اختصاصی خود بوده و از پلتفرم خودرو های دیگر نظیر تویوتا هایلوکس استفاده نمی کند.

طراحی پیکاپ موسو خان

در داخل کابین پیکاپ موسو خان با یک پیکاپ با کیفیت و پر آپشن روبرو می شویم که الحق و الانصاف جلوه بسیار خوبی دارد و با اینکه طراحی داخل کابین این خودرو چندان مدرن نیست اما به واسطه طراحی خوب و متریال با کیفیت می تواند هر بیننده ای را راضی نگه دارد. از طرفی دیگر توجه به جزئیات و کیفیت مونتاژ اجزا کابین سانگ یانگ موسو خان از دیگر نکات مثبتی است که در کابین این خودرو دیده می شود. از طرفی بهره مندی از امکانات و آپشن های بروز در این خودرو از دیگر نکات مثبتی است که در این پیکاپ کره ای دیده می شود.

پیکاپ موسو خان چه امکاناتی دارد؟

مشخصات فنی پیکاپ مونتاژی ایلیا موتور

پیکاپ موسو خان در بازار های جهانی با پیشرانه های متفاوتی عرضه شده است اما نسخه ای که توسط ایلیا خودرو در بازار ایران عرضه می شود مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است  که می تواند نهایتا ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در نهایت نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان آیسین به چرخ ها منتقل می شود.

در محور جلو سانگ یانگ موسو خان از سیستم تعلیق دابل ویشبون استفاده شده اما در محور عقب این خودرو به دلیل افزایش قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم.

امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ موسو خان

پیکاپ موسو خان در بحث امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب ظاهر می شود و می توانیم بگوییم که در این بخش شانه به شانه رقبای مونتاژی چینی خود قدم بر می دارد. امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ، سیستم کمکی ترمز، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مالتی مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور ، سنسور باران ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، گرم کن صندلی، رادار نقطه کور و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

ایمنی پیکاپ موسو خان

اما این نکته را نیز باید گفت که با وجود اینکه این خودرو احتمالا قیمت بالاتری نسبت به دیگر پیکاپ های مونتاژی خواهد داشت اما جای خالی برخی از سیستم های خودران در این خودرو احساس می شود.

source

توسط autokhabari.ir