تایرون که بین تیگوان و توآرگ قرار می‌گیرد، جایگزین تیگوان آل‌اسپیس خواهد شد و با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به فروش خواهد رسید.

اکستریم VX اکستریم VX

تایرون نام جدید در خانوادهٔ فولکس‌واگن نیست زیرا این خودرو از سال ۲۰۱۸ در قالب یک کراس‌اوور کامپکت در چین حضور داشته است ولی حالا نسل جدید تایرون برای عرضه در بازار اروپا معرفی شده است. این خودرو اساساً نسخه‌ای کشیده و هفت‌نفره از تیگوآن محسوب می‌شود و جایگزین تیگوآن آل‌اسپیس قبلی در اروپا خواهد شد. تایرون همچنین با نام تیگوان در بازار آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد درحالی‌که در چین با نام تایرون L به فروش می‌رسد تا از نسل قبلی متمایز شود.

تایرون در خانوادهٔ شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن، بین تیگوان و توآرگ قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور جدید در حالت استاندارد با دو ردیف صندلی عرضه خواهد شد و صندلی‌های ردیف سوم برای آن قابل سفارش خواهد بود. تایرون در طراحی بیرونی ویژگی جدید و قابل‌توجهی ندارد زیرا شبیه یک تیگوآن کشیده به نظر می‌رسد. این خودرو ۴,۷۷۰ میلی‌متر طول دارد که ۲۳۱ میلی‌متر از تیگوآن بیشتر است. فاصلهٔ محوری تایرون هم با ۱۱۴ میلی‌متر افزایش به ۲,۷۹۱ میلی‌متر رسیده تا امکان جای دادن صندلی‌های ردیف سوم فراهم شود. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن هم به ترتیب ۱,۸۵۲ میلی‌متر و ۱,۶۶۰ میلی‌متر است.

ظرفیت صندوق بار این خودرو در نسخهٔ سه ردیفه ۳۴۵ لیتر و در نسخهٔ دو ردیفه ۸۸۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این رقم تا ۲۰۹۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. پیشرانهٔ پایهٔ تایرون یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور که از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد، در صورت عدم نیاز به تمام نیرو، می‌تواند با تنها دو سیلندر کار کند. علاوه بر این، فولکس‌واگن یک موتور ۲ لیتری دیزلی پایه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است.

این دو موتور به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند اما کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند می‌توانند سراغ موتور ۲ لیتری دیزلی قوی‌تر با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بروند. علاوه بر این، فولکس‌واگن یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی را هم برای تایرون در نظر گرفته است که در دو نسخه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. انتقال نیروی تمام این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

در همین حال، تایرون در دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم عرضه خواهد شد که هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی و یک گیربکس شش سرعتۀ دوکلاچه استفاده می‌کنند ولی یکی از این دو نسخه ۲۰۴ اسب بخار و دیگری ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی که از قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ کیلوواتی برخوردار هستند، می‌توانند تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کنند درحالی‌که این عدد همراه با باک بنزین پر به ۸۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

source

توسط autokhabari.ir