دی‌اس ۸ سال آینده به‌عنوان پرچم‌دار جدید دی‌اس و جایگزین DS 9 به بازار عرضه خواهد شد و دوران الکتریکی برند لوکس سیتروئن را آغاز خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

دی‌اس ۱۰ سال پس از تأسیس به‌عنوان یک برند مستقل، قصد دارد تمام خودروهای خود را الکتریکی کند، سبد محصولات خود را کاملاً از نو بسازد و سهم خود را از بازار افزایش دهد. آغازگر این تحولات در برند لوکس سیتروئن، فست‌بک بلندقامت و الکتریکی DS 8 خواهد بود. این خودرو که جایگزین سدان DS 9 کنونی خواهد شد، محصول مهمی برای دی‌اس خواهد بود که هنوز در تلاش است جا پای خود را در بازار اروپا سفت کند. سدان پرچم‌دار DS 9 که قرار است به‌زودی کنار گذاشته شود، از ابتدای امسال تا پایان آگوست در سراسر اروپا تنها ۲۳۴ دستگاه فروخته است. این در حالی است که فروش سالانهٔ کل برند دی‌اس هم تا پایان آگوست امسال در اروپا با ۳۳ درصد کاهش به ۲۶,۱۷۳ دستگاه رسیده است.

DS 8 قرار است نشانگر ورود دی‌اس به این دورهٔ جدید باشد. این خودرو با معرفی طراحی جدید و جسورانه و همین‌طور قوای محرکهٔ جدید، برند لوکس سیتروئن را وارد بخش جدیدی خواهد کرد که در آن با خودروهایی مثل جنسیس GV60 و آئودی Q6 E-Tron به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو در کارخانهٔ استلانتیس در ایتالیا در کنار جانشین اوپل اینسیگنیا و کراس‌اوور جدید لانچیا گاما تولید خواهد شد. پروتوتایپ‌های DS 8 نیز هم‌اکنون در حال آزمایش با پوشش‌های استتاری نسبتاً سبک دیده شده‌اند که طراحی آن را خصوصاً در قسمت جلو نمایان کرده است. ظاهر کلی این خودرو ترکیب عناصری از سدان، فست‌بک و کراس‌اوور است که تا حدودی یادآور پژو ۴۰۸ و سیتروئن C5 X خواهد بود.

DS 8 نشان می‌دهد که این برند قصد دارد از ظاهر سنتی کراس‌اوورها فاصله بگیرد و خودروهایی متمایزتر را به بازار عرضه کند. پرچم‌دار جدید دی‌اس با چراغ‌های جلوی LED باریک و جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی‌رنگ، چهره‌ای تهاجمی دارد. طراحی این ماشین تا حدودی تحت تأثیر کانسپت SM Tribute شکل گرفته که به‌تازگی معرفی شده است. از داخل DS 8 هم تصاویر جاسوسی منتشر شده است که غربیلک فرمان چهارپره، کنسول مرکزی شیک و تودوزی لوکس با رنگ آبی را نشان می‌دهد.

DS 8 روی پلت‌فرم جدید استلانتیس بنام STLA Medium ساخته می‌شود که با پژو ۳۰۰۸ و نسل بعدی سیتروئن C5 ایرکراس مشترک خواهد بود. این فست‌بک لوکس قرار است با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی به بازار عرضه شود که به گفتهٔ استلانتیس، شامل یک پکیج باطری ۹۸ کیلووات ساعتی خواهد بود و شعاع حرکتی بیش از ۷۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. البته هرچند دی‌اس قصد دارد از امسال به بعد فقط خودروهای تمام الکتریکی معرفی کند ولی با توجه به شرایط چالش‌برانگیز بازار و کاهش فروش خودروهای الکتریکی، ممکن است این برند لوکس در استراتژی خود نسبت به DS 8 تجدیدنظر کند. همچنین پلت‌فرم STLA هم از پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود DS 8 اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۵ راهی بازار اروپا شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

source

توسط autokhabari.ir