به گفتهٔ رئیس ب‌ام‌و M، در صورت وجود تقاضا، در نسل بعدی M3 در کنار نسخهٔ الکتریکی همچنان نسخهٔ بنزینی هم با پیشرانهٔ شش سیلندر ارائه خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX

علاقه‌مندان به خودرو نگران بودند که حرکت ب‌ام‌و به سمت الکتریکی شدن باعث حذف M3 بنزینی شود ولی خوشبختانه این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. رئیس ب‌ام‌و M «فرانک ون میل» طی مصاحبه‌ای گفته است که این شرکت در صورت وجود تقاضا، به ارائهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو در مدل‌های آیندهٔ M3 ادامه خواهد داد. وی گفته است مهندسان ب‌ام‌و در حال کار بر روی این پیشرانه به‌منظور نزدیک کردن آن به قوانین آلایندگی یورو ۷ هستند. ون میل افزوده است:

ما اجازه می‌دهیم شش سیلندر درون‌سوز تا زمانی که ممکن است کار کند. اگر تقاضای خریداران مثل حال حاضر باشد و کاهش پیدا نکند، ما شش سیلندر را خاموش نخواهیم کرد

بنابراین، M3 بنزینی در کنار نسخهٔ الکتریکی عرضه خواهد شد زیرا ب‌ام‌و هم‌اکنون در حال توسعهٔ M3 الکتریکی روی پلت‌فرم نئو کلاس است که به چهار موتور الکتریکی مجهز خواهد بود و ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت؛ بنابراین، قطعاً M3 برقی از همتای بنزینی خود سریع‌تر خواهد بود ولی برای علاقه‌مندان به رانندگی، همه‌چیز در قدرت و شتاب خلاصه نمی‌شود. ون میل در این رابطه گفته است:

هرچند M3 الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از مدل بنزینی امروزی خواهد بود ولی اگر خریداران بخواهند، ما هم همچنان پیشرانهٔ درون‌سوز را خواهیم خواست و این گزینه را از آن‌ها دریغ نمی‌کنیم

البته نسل بعدی M3 و همتای الکتریکی آن هنوز چند سال با ورود به نمایندگی‌های فروش فاصله دارند. ب‌ام‌و اولین مدل نئو کلاس خود را سال آینده معرفی خواهد کرد و مدتی بعد شاهد معرفی نسخه‌های پرفورمنس خواهیم بود؛ بنابراین، انتظار نداریم بتوانیم M3 جدید الکتریکی یا بنزینی را قبل از سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ در بازار ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

توسط autokhabari.ir