رنگ بدنه این خودروی ۱۲ سیلندر ۷۰۵ اسب بخاری، یکی از گران‌ترین آپشن‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

اکستریم VX اکستریم VX

خودروسازی انگلیسی آستون‌مارتین به مناسب تولد ۱۱۰ سالگی‌اش، از خودروی اسپرت تازه‌ای با نام والور رونمایی کرد که بر پایه مدل ونتیج توسعه یافته و از طراحی نسخه‌هایی کلاسیک آن الهام گرفته است. این شرکت در زمان رونمایی از کوپه اسپرت تازه‌اش اعلام کرد که تنها ۱۱۰ دستگاه از والور را روانه بازار می‌کند که هر یک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. بنابراین هر چند هر والور چهره‌ای متمایز خواهد داشت اما یک نسخه به‌خصوص آن به‌واسطه رنگ بدنه زیبا و عجیبش، از باقی مدل‌ها متمایز شده است.

مالک این والور برای تجهیز خودروی خود به رنگی موسوم‌به «سرخ آندرومدا» مبلغی برابر ۱۴۴ هزار دلار را پرداخت کرده است که به‌عنوان یکی از گران‌ترین رنگ‌های کارخانه‌ای (حتی گران‌تر رنگ‌های اختصاصی پورشه) شناخته می‌شود. این هزینه بسیار زیاد باعث می‌شود که انتظار خریدار از دریافت محصولی لوکس و باکیفیت بالاتر برود. خوشبختانه آستون‌مارتین هم در این زمینه کم نگذاشته و والور را با بدنه‌ای چند رنگ و حساس به نور محیط به دست خریدار رسانده است. سرخ آندرومدا ترکیبی از رنگ‌ها سرخ، نارنجی، صورتی، بنفش، سبز و آبی را در خود جای داده است تا جلوه‌‌ای زیبا از رنگ‌ها را در بدنه منحنی والور ایجاد کند.

طراحان این شرکت برای ایجاد یک تناقض مناسب و تمایز دادن اجزای چون جلوپنجره، اسپلیتر جلو، گلگیرهای جانبی و دیفیوزر عقب از رنگ طلایی استفاده کرده‌اند که به‌خوبی با سرخ آندرومدا هماهنگ شده است. این رنگ طلایی راهش را به‌شکلی نامحسوس به رینگ‌های پرجزئیات والور هم پیدا کرده است تا رنگ سیاه عمیق آن‌ها را بیشتر نمایان کند.

طراحان این خودرو از ایجاد هماهنگی بین بدنه بیرونی و فضای درونی خودرو غافل نشده‌اند و با استفاده از قطعات فیبرکربنی متعدد مانند صندلی‌های اسپرت و صفحات روی داشبورد، حال‌وهوایی لوکس-اسپرت را در آن ایجاد کرده‌اند. چرم نارنجی داخل خودرو تکمیل‌کننده رنگ سیاه پنل‌های کربنی است و بخش‌هایی از کنسول میانی، پنل درها، فرمان و ستون‌های خودرو را در بر می‌گیرد. البته که طراحان برای ایجاد تازگی و دور شدن از یکنواختی، بخش بالایی فرمان و داشبورد را به چرم آلویی و چند المان دیگر مانند دکمه‌های فیزیکی طلایی مزین کرده‌اند.

آستون‌مارتین رسما اعلام کرده که تمام نسخه‌هایی والور از یک پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل سود می‌برند که توان تولید ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه از گرن‌تورر لوکس این شرکت، DBS، به‌عاریه گرفته شده است و قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با آستون‌مارتین والور، مطلب «پشت فرمان والور: تلاش پرخرج آستون مارتین برای حفظ دنده دستی» را مطالعه کنید. نظر شما درباره این کوپه سبک‌وزن و قدرتمند چیست؟ چرا خودروهای سفارشی آستون‌مارتین در مقایسه با مدل‎‌های تولید انبوه آن، عملکرد و فروش بهتری دارند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

source

توسط autokhabari.ir