منتشر شده در 26 مهر 1403 ساعت 16:00


مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

کمپانی مازراتی دوران سختی را سپری می‌کند. این برند لوکس ایتالیایی دیگر آن فروغ گذشته را نداشته و محصولات آن بنا به دلایل مختلف باب میل مشتریان نیستند.

به همین خاطر آمار فروش این شرکت در چند وقت اخیر غالباً نزولی بوده است. جدیدترین آمارها حکایت از آن دارند در نیمه نخست سال جاری، میزان فروش محصولات مازراتی ۵۰ درصد افت کرده؛ چنین اتفاقی برای هر شرکتی یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید.

بازاریابی ضعیف، عامل اصلی افت فروش مازراتی از دید مدیرعامل استلانتیس

شاید بدانید مازراتی یکی از اعضای گروه استلانتیس به شمار می‌رود. کارلوس تاوارس مدیرعامل این گروه بزرگ چند ملیتی، چند هفته قبل وضعیت کنونی مازراتی را به بازاریابی ضعیف آن نسبت داده بود. حالا به فاصله کوتاهی آقای تاوارس در نمایشگاه خودروی پاریس دوباره به شرایط این روزهای خودروساز ایتالیایی پرداخته و گفته مازراتی در وضعیت مالی نامناسبی قرار دارد و در حال حاضر «در ضرر» است.

مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

تاوارس تاکید کرده که مشکلات مازراتی ارتباطی با کیفیت محصولات ندارند. از دید وی، مشکل اصلی این برند «جایگاه مبهم» در بازار است. به گفته تاوارس، مازراتی تنها یک برند اسپرت نیست، بلکه باید ترکیبی از «گرن‌توریسمو، کیفیت زندگی، لذت بردن از زندگی و فناوری» باشد.

مدیرعامل اصالتاً پرتغالی و ۶۶ ساله استلانتیس که قرار است در سال ۲۰۲۶ از سمت خود کناره‌گیری کند، در اظهار نظری جالب گفته تیم مدیریتی سابق مازراتی نتوانسته پیام درست این برند را به مخاطبان منتقل کند.

علیرغم وضعیت نامناسب مازراتی و آلفارومئو، استلانتیس تاکید دارد به برنامه‌ای که در سال ۲۰۲۱ تدوین کرده، پایبند است. به موجب این برنامه استلانتیس از تمامی ۱۴ برند خود حمایت نموده و به آنها تا پایان دهه جاری فرصت خواهد داد شرایط خود را بهبود ببخشند. بد نیست اشاره کنیم که شایعاتی مبنی بر فروش مازراتی در آینده به گوش می‌رسید، ولی استلانتیس این شایعات را تکذیب کرده و گفته مازراتی فروشی نیست.

مازراتی در بحران ؛ برند رده بالای ایتالیایی دیگر مشتری ندارد

به غیر از مازراتی، برند آلفارومئو نیز با چالش‌هایی مواجه شده و فروش آن در بازار آمریکا تا سپتامبر سال جاری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

source

توسط autokhabari.ir